Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Plutselig har det begynt å svi og føles sårt når jeg har sex! Hva kan dette være for noe? Fødte for 2 mnd siden, så har hele tiden brukt kondom, og det har gått helt fint fram til nå. Trodde jeg hadde fått en soppinfeksjon forrige uke så har gått på behandling med krem og vagetorie, det har funket. Hadde ikke sex i løpet av bahandlingen. Så trodde jeg var "good to go" , men igår måtte vi bare avslutte hele greia, det var så vondt. Kjennes skikkelig sår ut, men det klør ikke spesielt. Noen som har opplevd dette? Burde jeg oppsøke lege, eller vil dette gå vekk av seg selv? Er det pga soppen at jeg har blitt sår? Fortvila :/ Anonymous poster hash: 44cbd...0c4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Ammer du? Kan få tørrere og såre slimhinner da. Lurt med ekstra glid. ikke unormalt å være øm 2 mnd etter fødsel Anonymous poster hash: d8be7...b5e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Ja jeg ammer. Vi har jo hatt sex i over en mnd allerede, og det har føltes helt fint! Ingenting som gjorde vondt eller noe som svir. Det kom helt plutselig Har prøvd glidemiddel, det ble ikke noe bedre. Har også prøvd å bytte kondommerke, uten hell... Anonymous poster hash: 44cbd...0c4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Det kjennes ut som jeg brenner der nede, skikkelig sårt. Men som sagt, det kjennes bare under sex HI Anonymous poster hash: 44cbd...0c4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Kan ha fått en rift eller noe da? Ville tatt en tlf til gyn om det ikke gir seg. Det er nok helt ufarlig. Kan være ph ubalanse og mye rart som gir svie og ubehag. Så lenge du ikke har feber eller det kommer vond lukt ville jeg ikke vært så Bekymret og sett det ann litt Anonymous poster hash: d8be7...b5e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Tror ikke det er noe rift. Det svir ikke på den måten, det svir liksom i hele skjeden... Men det kan jo hende at det er litt ubalanse der nede, siden jeg hadde sopp. Det kommer ingen lukt eller noe. Tror jeg skal se det an i noen dager, og hvis det ikke går over får jeg ta kontakt med gyn. Takk for svar! Anonymous poster hash: 44cbd...0c4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 En bekjent av meg hadde det samme, tror jeg. Det er en sykdom i skjeden, men jeg husker ikke hva den het. Ikke alvorlig, og kan behandles, så du bør gå til legen med det fordi det kan forverre seg om du ikke behandler det. Anonymous poster hash: ef2af...cac
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Sopp? Anonymous poster hash: 66aa4...518
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Gynekologen min hevdet dette var pga redusert østrogen nivå når jeg ammet. Han anbefalte å prøve med den reseptfrie østrogen slaven man kjøper på apoteket. Den er i lilla tube og det står at den er for overgangsalder plager. Dette gjorde susen for meg når jeg hadde det som deg. Det brant og svei i hele skjeden under og etter samleie. Anonymous poster hash: 89819...a7a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 Det er nok ikke sopp, siden jeg akkurat har behandlet meg for det og symptomene ble borte. Det er som sagt bare under samleie det føles sårt og sviende. Er det denne du mener anonym...a7a ? http://www.apotek1.no/produkter/ovesterin-01-vaginalkrem-med-applikator-15g-532655p Er jo kanskje verdt å prøve. Hehe, blir litt flau hvis jeg må bruke krem for overgangsplager når jeg kun er 23 år Anonymous poster hash: 44cbd...0c4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Det er nok ikke sopp, siden jeg akkurat har behandlet meg for det og symptomene ble borte. Det er som sagt bare under samleie det føles sårt og sviende. Er det denne du mener anonym...a7a ? http://www.apotek1.no/produkter/ovesterin-01-vaginalkrem-med-applikator-15g-532655p Er jo kanskje verdt å prøve. Hehe, blir litt flau hvis jeg må bruke krem for overgangsplager når jeg kun er 23 år Anonymous poster hash: 44cbd...0c4 Det stemmer. Det er den kremen. Det var ikke lange tiden før jeg merket effekten. Anonymous poster hash: 89819...a7a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 Kan man bruke denne kremen når man ammer??? HI Anonymous poster hash: 44cbd...0c4
Villbringebringebær Skrevet 12. november 2014 #13 Skrevet 12. november 2014 Jrg opplevde det engang, var jævlig. Jeg dynket underlivet med yoghurt naturell. Var ubalanse i bakteriefloraen etter sopp, og hadde litt tynne slimhinner etter behandling og reagerte da på sex...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #14 Skrevet 12. november 2014 Kan man bruke denne kremen når man ammer??? HI Anonymous poster hash: 44cbd...0c4 Jeg fikk beskjed om at jeg kunne det ja. Gynekologen sa det var så lite østrogen, dessuten virker den veldig lokalt så det skulle ikke ha noe å si ift ammingen. Anonymous poster hash: 89819...a7a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #15 Skrevet 12. november 2014 Okei, da prøver jeg den kremen. Takk for svar dere! Anonymous poster hash: 44cbd...0c4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #16 Skrevet 12. november 2014 For all del HI, ikke ha samleie om det er vondt. Da kan du skape årevis med trøbbel. Jeg har vestibulitt og hatt det siden 2009. Gjør vondt ved penetrering, det brenner i åpningen. Hos meg kom det etter en rift og jeg dro til legen. Han mente det var sopp og jeg fikk behandling(som gjør det verre). Hadde samleie selv om det gjorde vondt, og det gjør det vondt verre. Det kalles migrene i vaginaen og kan komme av stress og samleie uten at man er skikkelig våt og klar for samleiet. Har du flink pike syndromet? De som får vestibulitt er ofte jenter som ikke sier nei, og som er flinke og pliktoppfyllende jenter:) Anonymous poster hash: 0a3dd...1fc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #17 Skrevet 12. november 2014 For all del HI, ikke ha samleie om det er vondt. Da kan du skape årevis med trøbbel. Jeg har vestibulitt og hatt det siden 2009. Gjør vondt ved penetrering, det brenner i åpningen. Hos meg kom det etter en rift og jeg dro til legen. Han mente det var sopp og jeg fikk behandling(som gjør det verre). Hadde samleie selv om det gjorde vondt, og det gjør det vondt verre. Det kalles migrene i vaginaen og kan komme av stress og samleie uten at man er skikkelig våt og klar for samleiet. Har du flink pike syndromet? De som får vestibulitt er ofte jenter som ikke sier nei, og som er flinke og pliktoppfyllende jenter:) Anonymous poster hash: 0a3dd...1fc Har du fått behandling for dette? Har hatt det selv, gikk på lokalbedøvende og hos fysio. Hjalp ikke. Ble henvist til operasjon, tre uker etter operasjon var alt bra igjen. Har ikke fått det igjen heller Anonymous poster hash: aa859...034
Anonym bruker Skrevet 12. november 2014 #18 Skrevet 12. november 2014 For all del HI, ikke ha samleie om det er vondt. Da kan du skape årevis med trøbbel. Jeg har vestibulitt og hatt det siden 2009. Gjør vondt ved penetrering, det brenner i åpningen. Hos meg kom det etter en rift og jeg dro til legen. Han mente det var sopp og jeg fikk behandling(som gjør det verre). Hadde samleie selv om det gjorde vondt, og det gjør det vondt verre. Det kalles migrene i vaginaen og kan komme av stress og samleie uten at man er skikkelig våt og klar for samleiet. Har du flink pike syndromet? De som får vestibulitt er ofte jenter som ikke sier nei, og som er flinke og pliktoppfyllende jenter:) Anonymous poster hash: 0a3dd...1fc Nei jeg har ikke sex dersom jeg ikke føler for det. Det respekterer mannen også. Jeg prøver denne kremen, også venter jeg en ukes tid før vi prøver igjen. Det svei såpass mye at det ikke frister å presse meg selv gjennom det! Huff, det hørtes ikke godt ut det du har. Fantes det noen behandling eller sliter du med det enda? Hos meg føles det ut som slimhinnene inni er skikkelig såre, men er ikke spesielt sår akkurat i åpningen. Håper bare ikke dette her er begynnelsen på et dødt sexliv! Hadde liksom akkurat kommet meg fra fødsel, og alt føltes helt fint, så kommer dette... Blæh! Får ihvertfall håpe at det gir seg når jeg slutter å amme, selv om det blir en stund til... Anonymous poster hash: 44cbd...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå