Gå til innhold

Er det greit av skolen å bekjempe mobbing slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna går i 2 klasse.

Hvis et barn blir tydelig mobbet med flere enkelt observasjoner tar læreren mobberne inn i friminuttet. I to dager må mobberne sitte inne i alle friminuttene mens de andre barna er ute. Dette for å få slutt på mobbing og som straff for dårlig oppførsel. Alle barna elsker friminutt derfor regnes dette som straff. Mobberne sitter i hvert sitt klasserom. Blir i tillegg samtale med de involverte om hva som har skjedd og hvorfor dette ikke er lov på en barnevennlig måte. Vi som foreldre får beskjed om episoden.

Greit?

Anonymous poster hash: 385f4...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg er helt på sinn plass.

Anonymous poster hash: c1cba...602

Skrevet

Uten å ha tenkt meg så veldig om så syns jeg dette hørtes greit ut.

Skrevet

Helt greit, selv om jeg kanskje synes at litt frisk luft hadde Vært godt i løpet av en hel skoledag.

Gjest elisa bt
Skrevet

Synes dette er helt på sin plass. Det er en logisk konsekvens.Hvis du ikke kan være ute uten å plage andre må du faktisk være inne, så de andre får fred.  

Skrevet

Ja helt greit. Håper det er satt i flere tiltak også.

Anonymous poster hash: 89894...cb7

Skrevet

Helt greit! Så fint at enkelte skoler har sluttet å lage unnskyldninger for mobbere og sy putene under armene på dem. Etter det som skjedde med Odin og som daglig skjer med mange andre, bare uten det dødelige utfallet, skulle det bare mangle at mobberne fikk konsekvenser for det de gjorde.

Skrevet

helt supert! godt at læreren tar det seriøst!

Anonymous poster hash: 5fe90...38a
Skrevet

Høres veldig bra ut. Siden barna elsker friminuttene, kan kanskje dette føre til en lærepenge, slik at mobberene slutter å mobbe. 

Anonymous poster hash: 93a33...0d9
Skrevet

Er det lov lengre da? Jeg syns det er helt rett av læreren! men trodde kanskje ikke det var lov med en slik straff lengre..

Anonymous poster hash: bd84c...be8
Skrevet

Jeg synes det høres veldig fint ut, jeg. Av flere grunner; straff er èn ting, at de ikke får løpe rundt i friminuttene osv., men en annen ting er at de faktisk holdes unna på kjedelig vis fra mobbeofrene, og det finnes ikke annet enn positivt så lenge mobberne ikke kan oppføre seg. Det er omtrent som en time out, og er ikke det så populært for tiden da?

Veldig bra at dette blir tatt tak i, at de involverte må inn til samtale, og at foreldre også blir opplyst.

Anonymous poster hash: 437ee...8cb
Skrevet

Skulle bare mangle, hva skal de ute å gjøre når de ikke kan oppføre seg? Det skjønner en andreklassing: Oppfører du deg får du være ute.

Anonymous poster hash: a6fca...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...