Gå til innhold

Enda en tråd om 3 barn og bil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke å lete opp gamle tråder, så jeg spør igjen. Dere som har tre små barn, får dere alle bilstolene inn i en vanlig stasjonsvogn? Vi har en peugeot 508, og har nr 3 på vei. Vil vi få plass til 3 barnestoler baki, eller er vi nødt til å bytte bil?

Anonymous poster hash: 5046d...1dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet til ford s max fordi plassen ble for liten i en volvo v70.

Anonymous poster hash: 3b3d3...bc9

Skrevet

Det er stor forskjell på setene, noen er breiere enn andre. Skal dere kjøpe nye stoler så ta med bilen til babybutikken og prøv.

Da vi fikk nr tre hadde vi en Peugeout 307sw, den er det tre separate seter i bak og vi fikk greit plass til en beltestol, en vanlig stol og en babystol, men må innrømme at det var litt trangt å kneppe i selen for han i beltestolen.

Nå har vi en Ford S-max.

Anonymous poster hash: dbb42...623
Skrevet

Lurer på det samme.. nesten.. har pr idag opel zafira og har vanskligheter for å se for meg ar jeg får plass til nyfødt sete, litt større sete og belte pute baki...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har peugeot 308sw og har 3 seter baki. Det er litt trangt, men det går. Nå vet jeg ikke hvordan setene i din bil er, men i vår er det 3 individuelle seter bak, så det går helt fint så lenge vi ikke velger de bredeste bilstolene.

Skrevet

Vi lurer på å kjøpe en cybex sirona til mellomste, nå som han er for stor til babysetet. Yngstemann tar over babysetet, en maxi cosi, når han blir født, og eldste sitter i en maxi cosi rodi beltestol. Cybexen kan kun stå i de ytterste setene, så da må beltestolen stå i midten. Det kan jeg se for meg blir ganske så "knotete" å feste beltet på!

Og om bare et års tid skal minstemann også over i en større stol, og da har vi et nytt problem. Sukk, for et puslespill. HI

Skrevet

Vi har peugeot 308sw og har 3 seter baki. Det er litt trangt, men det går. Nå vet jeg ikke hvordan setene i din bil er, men i vår er det 3 individuelle seter bak, så det går helt fint så lenge vi ikke velger de bredeste bilstolene.

Går det fint altså? Hva slags seter har dere da? HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jada, det går helt greit. Vi har nå britax dualfix og 2 beltestoler. Men om du har minst den ene bakovervendt er det mye bedre plass til de 2 andre stolene. Mener og jeg har lest at i 508 kan man ha barnesete i midten bak. Det gjorde vi på langtur og da var det goood plass i bilen!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jada, det går helt greit. Vi har nå britax dualfix og 2 beltestoler. Men om du har minst den ene bakovervendt er det mye bedre plass til de 2 andre stolene. Mener og jeg har lest at i 508 kan man ha barnesete i midten bak. Det gjorde vi på langtur og da var det goood plass i bilen!

Men jeg ser nå at 508 ikke har individuelle seter, så da går det kanskje ikke på samme måte

Skrevet

Det er nettopp det at den ikke har individuelle seter som gjør det vanskelig. Det er lite plass mellom beltefestene midt i bilen, kanskje bare 35-40 cm. Og da blir det trangt å få festet beltene... Æsj. Vi får bare dra og prøve et sted. Takk for svar! HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...