Gå til innhold

Jeg blir gal av hunden til naboen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen min har en hund som pleier å stå ute om kvelden og bjeffe lenge.

Flere ganger har jeg våknet av bjeffingen hans. Det har blitt litt frustrerende og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre.

Hva syns dere?

Anonymous poster hash: a7bab...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lyst å snakke med naboen, da jeg ikke er i så god tone med dem.

Skrevet

Snakke? Med naboen?

Det hun sa. Jeg vet at det er en uvant tanke her inne, men kommunikasjon fungerer faktisk overraskende bra i mange tilfeller...

Anonymous poster hash: d33b4...db8

Skrevet

Snakk med naboen da, eller kontakt mattilsynet. Er lite annet du kan gjøre.. Du kan jo ikke akkurat skyte hunden heller..

Anonymous poster hash: f35b8...a43
Skrevet

Snakke? Med naboen?

Det hun sa. Jeg vet at det er en uvant tanke her inne, men kommunikasjon fungerer faktisk overraskende bra i mange tilfeller... Anonymous poster hash: d33b4...db8

Hvis du ser så skrev jeg at jeg ikke er i god tone med dem.

Hm..

Skrevet

Har ikke lyst å snakke med naboen, da jeg ikke er i så god tone med dem.

Da må du enten skyte bikkja eller la vær, herregud! Hvis det er et problem for deg at bikkja bjeffer må du faktisk snakke med naboen å spørre om ikke dem kan ta hunden inn tidligere på kvelden. Hva skjedde med verden.

Anonymous poster hash: 84aac...d3c

Skrevet

Hvis du ikke vil snakke med dem synes jeg egentlig bare du bør finne deg i det.

Anonymous poster hash: 93951...36f
Skrevet

Snakke? Med naboen?

Det hun sa. Jeg vet at det er en uvant tanke her inne, men kommunikasjon fungerer faktisk overraskende bra i mange tilfeller... Anonymous poster hash: d33b4...db8

Hvis du ser så skrev jeg at jeg ikke er i god tone med dem.

Hm..

Hvis du ser, så ser du at innleggene våre ble lagret omtrent samtidig, så det visste jeg ikke da jeg svarte. Du må jo i så fall nevne det i HI. Nei, hva ellers kan du gjøre da? Det er stort sett bare kommunikasjon som hjelper i slike tilfeller, dårlig forhold eller ei. Forholdet blir vel ikke bedre av at du 1. Skyter dyret, 2. Tilkaller mattilsynet/politi uten en gang ha snakket med dem først. Jeg foreslår at du heller enten lever med irritasjonen, eller gror deg nok baller til å snakke med dem selv om det er ubehagelig.

Anonymous poster hash: d33b4...db8

Skrevet

Herregud, for noen kvasse svar du får, hi! Mange har stått opp med feil fot, tydeligvis. Det går da ann å svare fint, altså være menneskelig?

Hi, om du ikke snakker med dem så kan du enten kontakte Mattilsynet eller skrive en liten lapp og legge i postkassen deres.

Skrevet

Ring politiet

Anonymous poster hash: efcd1...626

Skrevet

Herregud, for noen kvasse svar du får, hi! Mange har stått opp med feil fot, tydeligvis. Det går da ann å svare fint, altså være menneskelig?

Hi, om du ikke snakker med dem så kan du enten kontakte Mattilsynet eller skrive en liten lapp og legge i postkassen deres.

Takk. Det dummeste en gjør er å lage en tråd her inne, ser jeg.

Skrevet

Virkelig? Bare fordi noen her påpeker viktigheten av å faktisk kunne kommunisere? Ja, det er ubehagelig av og til. Og noen ganger må man gjøre noe man ikke liker, men sånn er det!

Anonymous poster hash: 84aac...d3c

Skrevet

Nei, det dummeste man gjør er å være dum. Det meste annet går greit.

Skrevet

Kommunelegen er en mulighet. Mattilsynet ifht hundeholdet.

Selv hadde jeg 15 nabobikkjer som sto og ulte til alle døgnets tider. I følge kommunelegen i den kommunen var det helt greit......

Anonymous poster hash: 2714e...b03
Skrevet

Mattilsynet er for dyr som vanskjøttes og det er vel ikke det dette handler om ? Bjeffing er normalt for en hund som står ute og litt ettersom er det i noen tilfeller ikke ulovlig heller. Etter kl 23 skal det ihvertfall være stille.

Skrevet

Mattilsynet er for dyr som vanskjøttes og det er vel ikke det dette handler om ? Bjeffing er normalt for en hund som står ute og litt ettersom er det i noen tilfeller ikke ulovlig heller. Etter kl 23 skal det ihvertfall være stille.

Hunden står ikke ute da. Den går ut av huset og bjeffer og uler hver kveld.

Skrevet

Der jeg bodde for bare noen mnd siden før vi endelig kunne flytte inn i nytt hus, var det en rusmisbruker som fikk seg hund som sto ute dag og natt å bjeffet konstant. Der kontaktet jeg mattilsynet og de kom faktisk allerede to dager etterpå og sjekket forholdene osv. Det bedret seg faktisk litt og han tok inn hunden eller var ute sammen med den. Nå er det en liten stund siden vi flyttet så hvordan de resterende naboene har det nå vet jeg ikke :-p

Anonymous poster hash: f0b12...807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...