Gå til innhold

Første kontroll gjennomført


Neli

Anbefalte innlegg

Var hos legen i går på første kontroll. Er 5+5 nå. Han sa det var for tidlig å se noe (han har bare utvendig UL), men vi kiket likevel og fikk målt fostersekken som tilsvarte 6+2, så den vokser som den skal. Jeg syns jeg så en liten rund prikk inni der, men han var ganske kjapp, så jeg fikk ikke sett så mye.

 

Neste kontroll er ikke før ordinær ultralyd i uke 18, men jeg fikk mobilnr til legen med beskjed om å bare ta kontakt hvis det var noe som helst. Hvis jeg ikke klarte å slå meg til ro med at vi ikke hadde sett liv så skulle han få skviset meg inn og tatt en kjapp ultralyd om noen uker :)

 

Jeg må bare "keep the faith", men kjenner jeg meg selv rett så er jeg på telefon til legen når pessimismen har tatt overhånd.

 

En ting er sikkert. Det skal kjøpes doppler denne gangen, så er det bare å vente til uke 12, da man kan høre hjertelyden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

;)) alt er nokk som det skal!

Men kjenner følelsen. Skal på tidlig UL 23 desember. Klarer nesten ikke vente..

håper vi ser et bankende hjerte og at alt er fint med den lille!! Jeg er så redd for at det skal være noe galt;/ eller at jeg skal miste!!

Tar en dag om gangen. Å håper tiden til 12 uker flyr... lykke til videre du også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har angelsound fra forrige svangerskap, og da klarte vi å finne hjertelyden i uke 11 (som viste seg å være ca uke 12 på tidlig UL). Vi brukte den vel en gang i uka frem til jeg kjente tydelige spark hver dag. Turte ikke å bruke den mer enn det pga alle advarslene. ;) Har den i hus fremdeles, så den blir nok brukt denne gang også. Var så hyggelig å ligge å lytte en liten stund, både for meg og mannen. Tror det gjorde oss mer knytta til det lille livet i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kjøpte det forrige svangerskap. Antar jeg skulle være "tøff". Har myknet betraktelig siden da ser jeg :P Hadde vært en trygghet siden jeg fikk en del hormonelle blødninger pga stress. Denne gangen har jeg mye mindre stressende arbeidssituasjon, så satser på at jeg slipper akkurat det.

 

Regner med at jeg begrenser bruken av doppleren slik som du Tyra83. Leste en plass at de ikke vet virkningene ved bruk av doppler. Hadde det vært skikkelig farlig så hadde den jo vært forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...