Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Blir så deprimert og mister alt av motivasjon og tiltakslyst når mens nærmer seg. Gråter uten å skjønne hvorfor. Under forrige mens stod jeg å gråt og hyperventilerte i dusjen, og da gikk det opp for meg at jeg virkelig må få gjort noe med dette. Men hva? Finnes det hjelp å få? Anonymous poster hash: 2bcf8...6e1
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Dytt Anonymous poster hash: 2bcf8...6e1
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Har du prøvd Dong Quai? vet om flere som har hatt god effekt av det ved pms plager. Anonymous poster hash: 5a111...f3b
AnTiLoPeSvIn Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Jeg har ikke pms men pmdd. Er ikke stort sett mye å gjøre bare komme seg gjennom helvete rett og slett!
bønni Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Nattlysolje. Ser ut til hjelpe meg, og er anbefalt av flere.
Love my kidz Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Det er noen som får verre symptomer enn andre. Hos meg har det svingt litt i perioder, men størst var problemet da jeg var på mitt mest overvektige og drev med et enormt dårlig kosthold. Når man ikke spiser næringsrikt og variert så kan man risikere underskudd på mye man trenger. Et eksempel er vitamin B6, den er veldig sentral i problem med pms. Anbefaler deg en tur til legen og be om en helsjekk på vitaminer og diverse som er viktige for kvinner, hormoner også. Føler på meg at du kanskje mangler noe. Unngå sukker i perioden pms raser. Sukker gjør det nemlig verre. Unngå også mye salt, og prøv å ta noe vanndrivende, det kan hjelpe. Progesteronkrem kan hjelpe. Antidepressiva kan faktisk også hjelpe, selv om du ikke har depresjon utenom disse periodene. Litt ekstremt såklart så dette er selvfølgelig ikke førstevalget. Prøv gjerne nattlysolje, som en over foreslo. Nok søvn er lurt, mindre stress er lurt. Disse rådene gir jeg på generelt grunnlag da jeg jo overhodet ikke kjenner deg og din livsstil. Noen erfart selv, og noen fra google :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå