Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Hvordan hadde du reagert om foreldrene til et (forholdsvis) nytt barn i barnehagen inviterte hele gruppa hjem på pepperkakebaking? Positivt? Slitsomt? Rart? Anonymous poster hash: d9924...a03
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Koselig måte for det nye barnet å bli kjent og å få innpass i gruppen. Anonymous poster hash: 5f0d7...2b1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Kjempehyggelig! Flott måte for barna å bli kjent med hverandre på. Anonymous poster hash: df3f2...e42
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Er en barnegruppe med litt utfordringer sånn rent sosialt..jentene driver med litt utestenging osv, så jeg tenkte liksom at dette kunne hjelpe litt mot det også.. Pluss at vi voksne kan bli litt kjent også! HI Anonymous poster hash: d9924...a03
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Veldig koselig, og bare positivt Anonymous poster hash: 474b9...6e5
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Det hadde bare vært koselig. Du skriver ikke om det er i barnehagetiden eller på kvelden. Om det er kvelden så kan det kanskje bli litt mye om barn og foreldre kommer, men har du stort hus så er det kanskje ikke ett problem. Anonymous poster hash: f381d...847
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Men barnehagebarn er gjerne så små at de ikke vil komme uten foreldrene,å da kan det fort bli ganske mange som kommer hvis mange av de vil ha med en av foreldrene. Småen min på 3 år hadde hvertfall ikke ville gått alene å har snakket med flere andre foreldre i barnehagen å barna deres ville heller ikke gå alene i for eksempel bursdag uten å ha med foreldre. På hans avdeling er de 20 barn å visst du da tenker en voksen per barn så blir det hvertfall folksomt Anonymous poster hash: be94c...223
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 .... Anonymous poster hash: be94c...223
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 Koselig😊 vi hadde garantert kommet😊😊 Anonymous poster hash: f3b00...58e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Tullete! Blir så drittlei av alle disse foreldrene som på død og liv skal organisere/aktivisere og nærmest KREVE at alle skal være supersosiale. Hva med de barna som har foreldre som ikke kan komme av forskjelige grunner? Ikke særlig inkluderende. Alle skal liksom overgå hverandre hele tiden. Anonymous poster hash: 04c43...34f
me_87 Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Liker du ikke at barnet blir innvitert på sånt,så tvinger de nok ikke barnet ditt til å komme
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 Liker du ikke at barnet blir innvitert på sånt,så tvinger de nok ikke barnet ditt til å komme Du skjønnte visst ikke poenget i det heletatt, du! Hva med de foreldrene som ikke har mulighet til å komme? Det er faktisk folk som jobber kvelder også! HI snakker om utestenging osv. det blir ikke akkurat bedre at at alle bortsett fra en eller to begynner å være sammen på fritiden også. Anonymous poster hash: 04c43...34f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Liker du ikke at barnet blir innvitert på sånt,så tvinger de nok ikke barnet ditt til å komme Du skjønnte visst ikke poenget i det heletatt, du!Hva med de foreldrene som ikke har mulighet til å komme? Det er faktisk folk som jobber kvelder også! HI snakker om utestenging osv. det blir ikke akkurat bedre at at alle bortsett fra en eller to begynner å være sammen på fritiden også. Anonymous poster hash: 04c43...34f Trollmor 😉 Anonymous poster hash: 474b9...6e5
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Liker du ikke at barnet blir innvitert på sånt,så tvinger de nok ikke barnet ditt til å komme Du skjønnte visst ikke poenget i det heletatt, du! Hva med de foreldrene som ikke har mulighet til å komme? Det er faktisk folk som jobber kvelder også! HI snakker om utestenging osv. det blir ikke akkurat bedre at at alle bortsett fra en eller to begynner å være sammen på fritiden også. Anonymous poster hash: 04c43...34f Hvis du på død og liv skal se sånn på det er det ikke HI som driver utestenging, det er foreldrene til det aktuelle barnet. Altså, det blir for dumt. Send med en bestemor eller venn da vettu. Høres ut som en kjempekoselig aktivitet! Anonymous poster hash: b7922...1b6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 i denne barnehagen er de inndelt i små aldersbestemte grupper.. så det er denne jeg tenker invitere! Det gjelder da 6 4-åringer - min egen inkludert! Vi har mer enn nok plass, hvis ikke hadde jeg jo ikke vurdert det! Det er selvfølgelig en mulighet for at noen ikke kan/vil delta.. men skal dette gjøre at ingen noen gang kan prøve å arrangere noe sosialt?? jeg har tenkt å i første omgang sende ut en melding til alle foreldrene med spørsmål om de har lyst til dette, og med forslag om to datoer (lørdag formiddag).. Hvis barna vil, men ikke foreldrene kan, så er det også helt lov å levere barnet for noen timer alene.. mange av disse barna, som har gått i denne barnehagen lenge, er mye med hverandre hjem, så jeg tenker at dette bør gå greit.. Anonymous poster hash: d9924...a03
Førstemann Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 Liker du ikke at barnet blir innvitert på sånt,så tvinger de nok ikke barnet ditt til å komme Du skjønnte visst ikke poenget i det heletatt, du! Hva med de foreldrene som ikke har mulighet til å komme? Det er faktisk folk som jobber kvelder også! HI snakker om utestenging osv. det blir ikke akkurat bedre at at alle bortsett fra en eller to begynner å være sammen på fritiden også. Anonymous poster hash: 04c43...34f Det får da være grenser for hvor mye hensyn man skal ta! Så man skal la være å invitere fordi noen kanskje ikke kan eller takker nei? Ærlig talt, det må være noe av det dummeste jeg har hørt.
Jezebel Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Tullete!Blir så drittlei av alle disse foreldrene som på død og liv skal organisere/aktivisere og nærmest KREVE at alle skal være supersosiale. Hva med de barna som har foreldre som ikke kan komme av forskjelige grunner? Ikke særlig inkluderende.Alle skal liksom overgå hverandre hele tiden. Anonymous poster hash: 04c43...34f Seriøst? Dette er noe av det mest navlebeskuende jeg har lest på lenge. Skal man ikke kunne invitere barnehagen på besøk fordi det kan hende at en av foreldrene ikke gidder. For en latterlig selvsentrert person du er. Sikkert like greit at du ikke dukker opp.
Jezebel Skrevet 11. november 2014 #21 Skrevet 11. november 2014 Liker du ikke at barnet blir innvitert på sånt,så tvinger de nok ikke barnet ditt til å komme Du skjønnte visst ikke poenget i det heletatt, du!Hva med de foreldrene som ikke har mulighet til å komme? Det er faktisk folk som jobber kvelder også!HI snakker om utestenging osv. det blir ikke akkurat bedre at at alle bortsett fra en eller to begynner å være sammen på fritiden også. Anonymous poster hash: 04c43...34f Ifølge din tankegang må jeg altså avlyse ungens bursdagsselskap neste uke? Jeg vet at en av ungene er bortreist og da vil det jo være ekskludere og likevel holde selskapet. Hvis ikke absolutt alle har muligheten til å dukke opp kan man ikke finne på noe? Høres ut som noe du har funnet på for å slippe å invitere folk hjem til deg.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #22 Skrevet 11. november 2014 Her har et par foreldre invitert bhg gruppen hjem for ulike aktiviteter. Dette har Vært i bhgtiden og dermed en ekstra greie i stedet for sen vanlige turdagen. Alle barna har kost seg masse, og syntes det var veldig hyggelig. Blant annet har de blitt invitert hjem til et utenlandsk ektepar for å se deres tradisjoner, og spise tradisjonell mat fra deres hjemland. Syns det var veldig positivt. Har man plass, ork oSV så er det ingenting k veien for å høre i bhg. (Vet ikke helt om du mente utenfor/i bhgtiden, men uansett koselig). Anonymous poster hash: 07b8e...1f4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2014 #23 Skrevet 11. november 2014 Bra initiativ, men personlig foretrekker jeg å invitere ett barn om gangen. Da blir dette lettere å knytte bånd med barnet ditt, mens med hele gjenge til stedet samtidig er det lettere for at de slår seg sammen i de samme gruppene som vanlig. Men felles arrangement er en god måte å treffe foreldrene. Vi gjorde egentlig begge deler når vi flyttet til utlandet. Gutten hadde mange sosiale utfordringer, og gjennom playdates hjemme og noen brunsjer om helgene med flere familier klarte vi å bygge et nettverk relativt fort. Men det som hjalp han mest var playdates med ett barn om gangen. Anonymous poster hash: 263ff...bf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå