Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Denne listen har ansatte i bhg hengt opp i garderoben. Jeg synes de "krever" for mye. Ila ett år har mitt barn trengt å skifte klær to-tre ganger og det har tilfeldigvis vært vår/sommerstid. Dvs vi kan risikere at strikket ullbukse og strikket ullgenser og minst to sett med ullundertøy blir liggende ubrukt til det er for lite. Jeg vet det er lov å tenke selv, og jeg har bestemt meg for å ikke ha alt dette. Men synes jo det er litt rart de henger opp en så fyldig liste. Dersom barnet mitt en og annen gang trenger skift, tenker jeg det er greit at hun går i en billig bomullsjoggedress resten av dagen. Hun har ull og fleece når hun blir levert, + en body i ull i reserve. De ber også om innesko, men ingen i bhg bruker det, heller ikke den tiden hun faktisk hadde et par liggende der. FIRE par votter synes jeg også er drøyt. I fjor hadde hun to par votter liggende i kurven, de ble ALDRI brukt. Anonymous poster hash: 56714...28b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Ullundertøy – minst to sett Strikket ullbukse Strikket ullgenser Ullfleece genser/jakke Vindtett og vanntett dress eller bukse og jakke Regnbukse og regnjakke Lærsko eller Goretex med høyt skaft Lave Goretex til bruk på sommeren Støvler Ullsokker Ullue Tynn lue Hals To par ullvotter To par vind- og vanntette votter Gode innesko – helst sandaler Undertøy Ekstra bukse Jumper Anonymous poster hash: 56714...28b
førskolelæreren Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Denne listen har ansatte i bhg hengt opp i garderoben. Jeg synes de "krever" for mye. Ila ett år har mitt barn trengt å skifte klær to-tre ganger og det har tilfeldigvis vært vår/sommerstid. Dvs vi kan risikere at strikket ullbukse og strikket ullgenser og minst to sett med ullundertøy blir liggende ubrukt til det er for lite. Jeg vet det er lov å tenke selv, og jeg har bestemt meg for å ikke ha alt dette. Men synes jo det er litt rart de henger opp en så fyldig liste. Dersom barnet mitt en og annen gang trenger skift, tenker jeg det er greit at hun går i en billig bomullsjoggedress resten av dagen. Hun har ull og fleece når hun blir levert, + en body i ull i reserve. De ber også om innesko, men ingen i bhg bruker det, heller ikke den tiden hun faktisk hadde et par liggende der. FIRE par votter synes jeg også er drøyt. I fjor hadde hun to par votter liggende i kurven, de ble ALDRI brukt.Anonymous poster hash: 56714...28b Innesko skal brukes grunnet brannalarm og vi må løpe ut.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 Hos oss blir også skiftetøyet lite brukt. Så jeg har gått over til å kjøpe billige klær på salg gjerne halv av halv/rød pris, da ligger der ikke "dyre" klær som aldri blir brukt. Sjelden å finne ull på halv av halv pris, men da går det jo an å kjøpe brukt. Har to skift i skiftekurven, men bare ett ullsett. Hos oss er de ute bare en gang om dagen om vinteren eller på våte dager, så trenger ikke dobbelt opp av uteklær. Anonymous poster hash: ea103...d9b
MillaCamilla Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 I vår bhg er det iallefall ikke plass til så mye. Holder vel med enten ull eller fleece som mellomlagsklær. Støvler synes jeg er tull på vinteren. Her kommer de i cherrox om det er vått og over null grader og i vintersko (lær eller goretex) om det er frost, tørr snø og/eller minusgrader. Lue har de ikke liggende, den velger jeg etter dagens vær. Tykk/tynn/vindtett. Kun sydvesten henger i bhg sammen med regntøyet.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Innesko skal brukes grunnet brannalarm og vi må løpe ut. Hjelper lite om de ansatte ikke gidder å ta de på. Anonymous poster hash: ea103...d9b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 At man må ha strikket ulltøy har jeg aldri vært borti før, har jobbet i 3 barnehager og sønnen min går i barnehage. Strikket ulltøy kommer vi aldri til å sende med sønnen vår da han er veldig allergisk mot ull (atopisk eksem). Og barnehagen kan kun kreve at barnet har varme klær, ull er dyrt så de kan ikke kreve det. Dere velger hva dere skal kjøpe, men barnehagen kan anbefale. Hva skal de gjøre om dere ikke har strikket ull? Nekte barnet deres å være i barnehagen? Nesj. Har du snakket med ped.leder? Anonymous poster hash: 195f4...e02
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Har med klær etter behov og innesko bruker ingen av ungene. Jeg ser hva hun trenget og hva som mangler, tar med hjem det som ikke blir brukt Anonymous poster hash: 01b06...e20
førskolelæreren Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Innesko skal brukes grunnet brannalarm og vi må løpe ut. Hjelper lite om de ansatte ikke gidder å ta de på. Anonymous poster hash: ea103...d9b Har du tatt det opp?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Innesko skal brukes grunnet brannalarm og vi må løpe ut. Hjelper lite om de ansatte ikke gidder å ta de på. Anonymous poster hash: ea103...d9b Har du tatt det opp? Har ikke tatt det opp. Jeg er så ufølsom at om det skulle begynne å brenne, eller den ene gangen det sku vær brannøvelse (ikke hatt det til nå, på to år) så tenker jeg det går greit å gå i sokkelesten til nærmeste skole (100m). Heller det enn å gå i sko inne hver dag hele året. Anonymous poster hash: 56714...28b
Mamma_til_2 Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 (endret) 2 par tynne ullsokker 1 par tykke ullsokker 2 truser 1 bomullsgenser 1 t skjorte 1 bukse 1 sett tynn ull 1 sett flece 1 hals/ buff 2 par vanter og tykke votter 1 par regnvotter 2 varme luer Høst/ vinterdress Cherrox og goretex sko ikke vanlig gummistøvel regntøy med hel strikk som er passelig og helt. alt må Være merket og alt tas med hjem hver fredag. Det som eventuelt kommer hjem ila uken skal bringes tilbake dagen etter, mangler barnet noe ringer de og man må komme opp i bhg med det. Barna bruker innesko foreldrene tar dem på på morgningen. Jeg syns faktisk ikke det er mye forlangt av bhg og kreve nok og riktig tøy alt de ønsker er at barnet ditt ikke skal fryse. Endret 10. november 2014 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Jeg bruker sunn fornuft på hva barna mine har ekstra i barnehagen. Denne lista kan vel ikke være bare skiftetøy, men også utetøy de bare trenger et sett av? Mine tåler ikke ull og bruker mye superundertøy, men det gidder jeg ikke å ha liggende ubrukt i barnehagen, så alt av skiftetøy er bomullsklær. Det varmer også om de skal ut igjen etter å ha blitt våte. Ullvotter bruker de heller ikke av samme grunn, men jeg pleier å ha 1-2 par H&M bomullsvanter liggende der høst og vår, i tillegg har de da regnvotter. Om vinteren har de to par votter (et par å bruke + et par ekstra) og en ekstra lue i tillegg til den vi bruker til og fra barnehagen. Av mellomlag bruker vi både ull og fleece, men det er sjelden de har begge deler liggende i barnehagen. Jeg hadde sett på lista i barnehagen deres som en anbefalingsliste og tilpasset det etter hvilke klær dere ønsker og syns det er fornuftig å ha liggende der. Det viktigste er at det er nok varme klær og noe å skifte til hvis hun blir våt. Anonymous poster hash: e9f85...6ee
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Innesko skal brukes grunnet brannalarm og vi må løpe ut. Hjelper lite om de ansatte ikke gidder å ta de på. Anonymous poster hash: ea103...d9b Har du tatt det opp?Har ikke tatt det opp. Jeg er så ufølsom at om det skulle begynne å brenne, eller den ene gangen det sku vær brannøvelse (ikke hatt det til nå, på to år) så tenker jeg det går greit å gå i sokkelesten til nærmeste skole (100m). Heller det enn å gå i sko inne hver dag hele året. Anonymous poster hash: 56714...28b Om det ikke har vært øvelse i bhg på to år ville jeg tatt opp dette! 100m i -20 i sokkelessen er ikke noe jeg ville sendt min unge ut på. Anonymous poster hash: c1e1d...8ca
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 2 par tynne ullsokker 1 par tykke ullsokker 2 truser 1 bomullsgenser 1 t skjorte 1 bukse 1 sett tynn ull 1 sett flece 1 hals/ buff 2 par vanter og tykke votter 1 par regnvotter 2 varme luer Høst/ vinterdress Cherrox og goretex sko ikke vanlig gummistøvel regntøy med hel strikk som er passelig og helt. alt må Være merket og alt tas med hjem hver fredag. Det som eventuelt kommer hjem ila uken skal bringes tilbake dagen etter, mangler barnet noe ringer de og man må komme opp i bhg med det. Barna bruker innesko foreldrene tar dem på på morgningen. Jeg syns faktisk ikke det er mye forlangt av bhg og kreve nok og riktig tøy alt de ønsker er at barnet ditt ikke skal fryse. Nei, men jeg synes de krever for mye. De krever mye mer enn hun behøver. Det var hele poenget. Skulle jeg hatt alt på listen ville vi hvert år brukt flere hundre kr på klær som ikke blir brukt! HI. Anonymous poster hash: 56714...28b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #15 Skrevet 10. november 2014 Innesko skal brukes grunnet brannalarm og vi må løpe ut. Hjelper lite om de ansatte ikke gidder å ta de på. Anonymous poster hash: ea103...d9b Har du tatt det opp?Har ikke tatt det opp. Jeg er så ufølsom at om det skulle begynne å brenne, eller den ene gangen det sku vær brannøvelse (ikke hatt det til nå, på to år) så tenker jeg det går greit å gå i sokkelesten til nærmeste skole (100m). Heller det enn å gå i sko inne hver dag hele året. Anonymous poster hash: 56714...28b Om det ikke har vært øvelse i bhg på to år ville jeg tatt opp dette! 100m i -20 i sokkelessen er ikke noe jeg ville sendt min unge ut på. Anonymous poster hash: c1e1d...8ca Nei, men her jeg bor er det aldri 20 minus. HI. Anonymous poster hash: 56714...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå