Gå til innhold

Noen som har barn med ADD her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mistenker at sønnen vår har det. Han er 7 år nå og vi skal igang med utredning med ppt tjenesten nå :)

Noen som har barn med ADD her? Hvordan har det gått når de ble større?

Anonymous poster hash: 198c0...f06
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt som har ADD. Han er elleve år nå og fikk diagnosen for 1,5 år siden. Ting er litt bedre nå enn for ett år siden, men han er ganske avhengig av medisinene sine. Han er blitt litt mere moden på det året, så derfor ting går litt bedre nå da.

Han har aldri hatt lærevansker heldigvis, men konsentrasjonvansker og indre uro. Han sliter også med det sosiale der han lett misforstår ting osv.

Anonymous poster hash: 77af1...26e

Skrevet

Datteren min på 13 år, har det mest sannsynlig. Vi var hos BUP for 1,5 år siden, og hun ble jo utredet der. De kom fram til at hun med stor sannsynlighet hadde ADD, og lurte på om vi ønsket videre utredning. Det ønsket vi ikke, da hun fungerer greit. Jeg har vel alltid hatt mistanke til det. Og vi har våres utfordringer. Men det går.

Hun sliter veldig med beskjeder, det å starte med oppgaver, konsentrasjonen. Ekstremt glemsk. Jeg må gi samme beskjed ekstremt mange ganger.

Anonymous poster hash: cd68f...86e
Skrevet

Datteren min på 13 år, har det mest sannsynlig. Vi var hos BUP for 1,5 år siden, og hun ble jo utredet der. De kom fram til at hun med stor sannsynlighet hadde ADD, og lurte på om vi ønsket videre utredning. Det ønsket vi ikke, da hun fungerer greit. Jeg har vel alltid hatt mistanke til det. Og vi har våres utfordringer. Men det går.Hun sliter veldig med beskjeder, det å starte med oppgaver, konsentrasjonen. Ekstremt glemsk. Jeg må gi samme beskjed ekstremt mange ganger.  Anonymous poster hash: cd68f...86e

Det samme som med gutten min, han kunne ikke få beskjeder hverken hjemme eller på skole, alt av klær lå igjen på skolen, det måtte sitte en voksenperson ved pulten om han skulle få jobbet noe, lekser holdt vi på med i timevis med hyl og skrik.. Heldigvis hjulpet mye for han etter vi begynte på medisiner :-)

Anonymous poster hash: 77af1...26e

Skrevet

Tusen takk for svar.

Gutten min høres veldig lik ut, men han har fått en fantastisk lærer som tilrettelegger og han klarer å konsentrere seg når det er ting han føler han mestrer. Han møter fort veggen og da blir det helt mørkt for han. Læreren kaller han perfeksjonist og han er falig den flinkeste eleven i klassen i alle fag. det er psykososialt han sliter ( som igjen ødelegger mye for han )

Han er også veldig glemsk, og glemmer gjerne votter, luer, klær osv på skolen konstant.

Han biter også på alle gensere og halser og enden på armen.

Håper på veileding og hjelp nå iallefall sånn at han får en forhåpentligvis bedre hverdag.

Anonymous poster hash: 198c0...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...