Gå til innhold

Overflom- Vaskemaskin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om noen kan hjelpe meg? :)
Har en Asko vaskemaskin, den er vel to-tre år gammel nå. 
Har ikke hatt et problem med den før, men de siste tre gangene på den aller siste utpumpingen så flommer vannet over der som avløp og vaskemaskin møtes, maskinen slår seg av og det står "overflom" på displayet.

Lofilteret var fint.

Jeg har en liten mistanke om at røret vårt er litt tett, går det an å helle avløpsåpner i det røret som går fra veggen og ned til kloakken? Altså, ikke vaskemaskinslangen, men det som kobles til vaskemaskinslangen?

Dårlig til å forklare her :P

Anonymous poster hash: 8e12b...f31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ha skrudd av det røret som sitter i veggen og rengjort det. Pusset nettopp opp vaskerommet og da ble dette tatt av. Nederst inn mot kobling mot veggen lå den en klase med gørr. Jeg har aldri tenkt tanken på at det legger seg noe nedi der, men det er jo en bøy inn i veggen. Mest sannsynlig mine lange hår som er rota til det vonde, for det var det loen satt fast i, i koblingskantene ;)

Anonymous poster hash: f8b0a...aba

Skrevet

Jeg vil ha skrudd av det røret som sitter i veggen og rengjort det. Pusset nettopp opp vaskerommet og da ble dette tatt av. Nederst inn mot kobling mot veggen lå den en klase med gørr. Jeg har aldri tenkt tanken på at det legger seg noe nedi der, men det er jo en bøy inn i veggen. Mest sannsynlig mine lange hår som er rota til det vonde, for det var det loen satt fast i, i koblingskantene ;)

Anonymous poster hash: f8b0a...aba

Haha, lekkert :) Klase med gørr :D

Er det bare å skru av, eller trenger jeg noe spesielt for å gjøre det? Beklager, litt jomfru på området :S

Skrevet

Har ikke hatt et problem med den før, men de siste tre gangene på den aller siste utpumpingen så flommer vannet over der som avløp og vaskemaskin møtes, maskinen slår seg av og det står "overflom" på displayet.

Lofilteret var fint.

Jeg har en liten mistanke om at røret vårt er litt tett, går det an å helle avløpsåpner i det røret som går fra veggen og ned til kloakken? Altså, ikke vaskemaskinslangen, men det som kobles til vaskemaskinslangen?

Ja du kan helle avløpsåpner, mudin, i røret der. Du kan og gjøre som nevnt, koble rørene fra hverandre(skru og/eller innstikk-deler) og rengjøre.

Anonymous poster hash: fd78c...780

Skrevet

Lofilteret var fint.

Ja du kan helle avløpsåpner, mudin, i røret der. Du kan og gjøre som nevnt, koble rørene fra hverandre(skru og/eller innstikk-deler) og rengjøre.

Anonymous poster hash: fd78c...780

Takk for svar :)

Det er litt vanskelig å komme frem, så avløpsåpner hadde nok vært lettest. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...