Villbringebringebær Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Trodde mammapus tok seg av å få de renslige. Men virker ikke slik. De bæsjer lest på barnet sitt rom, kjøkken eller stuen. Jeg bærer de ofte oppi kassen de hopper rett ut igjen. De er ca 6 uker, litt usikker fordi de er fosterkatter som kom når de var noen dager. Har dere noen tips og råd?
PRobert Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Hold dem på et rom, ikke la dem bruke hele huset. Er kassen lav nok til at de kan klare å komme oppi? Mulig graveinstinktet ikke har skrudd seg på enda hos dem.. Men jeg ville prøvd å holde dem på et rom, og ha dokassen der sammen med resten. Og selvsagt fortsette å sette dem oppi, de skjønner det til slutt:)
Katteskinnet Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Vask godt med eddik der de har tisset, sett også gjerne noen skåler med mat hvor de har favoritt-"toalettet", katter vil ikke gå på do rundt maten sin. Hadde tittet litt på kassen og type sand. Er kassen for høy? Blir den delt med for mange katter? Er sanden for grov? Ellers må du nok bare fortsette å sette de i kassen.
Villbringebringebær Skrevet 10. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2014 Moren går i kassen og ungene kommer fint oppi. De får ikke lenger være på soverommene, men resten av leiligheten er åpen så får ikke stengt av mer. Får prøve med eddik og mat takk. Sanden er veterinær sand, det wednesday sanden Dyrebeskyttelsen vil keg skal bruke så de har vel peiling. Det er en sånn leire sand.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 Når de har gjort noe et sted, ikke bare tørk det opp - ta litt av det de har gjort og legg det i tissekassa, da kjenner de igjen sin egen lukt og vil lettere gå til kassa senere. Hvis kassa står nær maten kan det hende de skyr den pga. det. Anonymous poster hash: ce09a...8dd
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Hold dem på et rom, ikke la dem bruke hele huset. Er kassen lav nok til at de kan klare å komme oppi? Mulig graveinstinktet ikke har skrudd seg på enda hos dem.. Men jeg ville prøvd å holde dem på et rom, og ha dokassen der sammen med resten. Og selvsagt fortsette å sette dem oppi, de skjønner det til slutt:) Det å holde dem på ett rom tenkte jeg å tipse om også. Jeg driver med oppdrett av katt, og jeg har alltid kattunger og mor på eget rom i kattekasse. Ved ca. 5 ukers alder flytter jeg dem til badet. Da får de større sove/lekekasse med plass til tissekasse oppi. Har lave kanter på den. Mine pleier alltid å lære seg å gå på kassa fra mor slutter å die som hovedføde. Gir mat i tillegg fra ca. 4-5 ukers alder, men ikke alltid de spiser så mye før 5-6 ukers alder. Vet ikke hvor mye mor egentlig viser dem, men de har alltid skjønt det selv. Kun et og annet uhell. Kan være et tips å la det være litt tiss i sanda sånn at de skjønner/lukter hvor det skal gjøres. De har lett for å gå dit det allerede er gjort før. (Derfor man skal vaske med eddik ol. på steder man IKKE vil at de skal tisse igjen). Vær tålmodig med dem. Ros dem når de gjør fra seg på riktig sted og graver over etter seg. ALDRI trykk dem ned i tiss/bæsj for å straffe dem hvis de skulle gjøre det på feil sted. Det lærer de ingenting av! Lykke til! Anonymous poster hash: a1d5a...b23
Villbringebringebær Skrevet 10. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2014 Maten og kassen er langt fra hverandre. Badet vårt er ganske varmt, tror ikke de vil trives av å holdes kun der inne? De er høyt og lavt og veldig aktive. Okei får kjøpe eddik i morgen. Lurt tips å ha bæsjen deres i kassen og ikke rett i søpla. Jeg er selvsagt ikke slem mot de og dytter de ikke i verken bæsj eller noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå