Gå til innhold

Baby har lagt for lite på seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på 3 mndrskontroll og baby har ikke lagt på seg så mye.

Så jeg begynner å bli bekymret for at jeg har for lite melk.

Er det noe jeg kan gjøre for å få mer næringsrik melk? Jeg tenker jeg skal amme masse fremover. Babyen våkner flere ganger om natten og sover lite på dagtid. Er en del sutrete.

Har et sterkt ønske om å fullamme. Men innser at jeg kanskje må gi litt tillegg for babyen sin del.

Håper noen har noen gode råd :)

Anonymous poster hash: fd573...eff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amm først, og tilby mme etterpå. Da ser du om babyen er sulten etter amming. Vår var også sutrete, men ville aldri ha mme, så det var nok pga magevondt. Lykke til:).

Anonymous poster hash: afd93...aa1

Skrevet

Takk. Er så redd for å miste melken 😔 og føler meg litt deppa for at jeg er skyld i at babyen ikke veier så mye

Skrevet

Du gjør ditt beste, og det er helt supert!:) Det er ikke noe nederlag å måtte gi erstatning. Din jobb er å passe på at babyen får nok mat, så test ut om h*n vil ha erstatning du:).

Skrevet

Lever melken din til testing. De kan sjekke næringnivået. Min venninnes melk var rett og slett bare "vann" og måtte slutte å amme.

Anonymous poster hash: 56612...bf8

Skrevet

Hvor kan man levere melken til testing?

Uff dette er kjipt. Hadde en drøm om å klare dette. Har gått så bra i tre mndr.

Skrevet

Hva var fødselsvekta og hva er vekta nå da? Vår la også på seg lite, men fulgte sin egen kurve. Noen barn som fullammes blir ikke like fort gode og runde som barn som får mme, men det trenger ikke bety at barnet får for lite næring, eller er sultent. 

Ved ca 3,5 mnd begynte vi å gi ett tilleggsmåltid med mme i døgnet etter amming, og det fikk god nok fart på sakene :) Sugeteknikken endra seg litt etter dette (han gadd å suge ordentlig), og fordi barnet spiste bedre ved brystet så vi la bort flaska igjen etter noen uker :)

Anonymous poster hash: 1fff4...4a8
Skrevet

Babyen veide 3 kg ved fødsel og 5 kg nå. Jeg vet ikke hvor mye som skulle vært normalt nå. Bør vel gjerne begynne å gi et måltid ekstra før leggetid kanskje.

Skrevet

Amming først og tilby mme etterpå. Men du bør ikke amme lenger enn 20-30 min, for ellers bruker barnet for lang tid på måltidet. Da bruker det unødig energi. Du kan pumpe etter amming hvis du ønsker, men ofte vil det være litt masete.

Anonymous poster hash: 3ba26...5de

Skrevet

Kjære hi!

Ta en tlf til helsesøster og få litt råd. Du er kjempeflink, ikke vær for hard mot deg selv.

Skrevet

Det sies at alkoholfri øl og vørterøl skal være bra for melkeproduksonen. I tillegg vil den gjøre melka mer næringsrik. Funker for meg i hvert fall

Anonymous poster hash: 25662...635

Skrevet

Min baby var 3 kg ved fødsel og 5 kg ved 3 måneders kontroll. Hun fulgte kurven sin perfekt og jeg fullammet fram til hun var 6 måneder uten problemer og helsesøster var storfornøyd. Hun er i dag 1 år og fortsatt tynn men akkurat som hun skal være. Husk også at det er vanlig at babyer som fullammes legger på seg i rykk og napp og at ikke alle babyer har valker. Jeg anbefaler at du tar en prat til med helsesøster før du bestemmer deg for hva du gjør.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Godt å få råd og tips fra dere :)

Kanskje jeg skulle testet vørterøl ja. Ikke dumt. Godt å lese at andre også har tynne barn. Vil gjerne amme lengst mulig uten noe stress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...