Gå til innhold

BUP og venting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt skal utredes og har kommet inn hos BUP.

Vi hadde to møter på kort tid i September og har fylt ut noen skjemaer.

På andre møte fikk vi beskjed om at ting skulle skje fort framover og vi skulle få telefon når de hadde pratet med skolen, skulle også avtale nytt møte når de ringte.

Ventet 2-3 uker på telefon og fikk beskjed om at det ble observasjon ca 3 uker etter den samtalen igjen, avtalte ikke nytt møte.

Nå har observasjonen vært og har ikke hørt noe mer.

Er det noen som har vært gjennom en utredning og vet noe om prosessen? Er det vanlig å måtte gå å vente i mange uker mellom hver gang?

Utålmodig mor :P

Anonymous poster hash: 4453a...dfc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter..

Skrevet

Ja, svært vanlig. Vil ikke si at dette er en sen progresjon, tvert i mot. Husk at dine behandlere har mange parallelle saker.

Anonymous poster hash: b07fb...c1f

Skrevet

Barnet vårt skal utredes og har kommet inn hos BUP.Vi hadde to møter på kort tid i September og har fylt ut noen skjemaer.På andre møte fikk vi beskjed om at ting skulle skje fort framover og vi skulle få telefon når de hadde pratet med skolen, skulle også avtale nytt møte når de ringte. Ventet 2-3 uker på telefon og fikk beskjed om at det ble observasjon ca 3 uker etter den samtalen igjen, avtalte ikke nytt møte. Nå har observasjonen vært og har ikke hørt noe mer. Er det noen som har vært gjennom en utredning og vet noe om prosessen? Er det vanlig å måtte gå å vente i mange uker mellom hver gang? Utålmodig mor :PAnonymous poster hash: 4453a...dfc

Vi er i prosess med utredning, hadde første time på BUP i juli, har vært ca annenhver uke siden skolestart, fyllt ut skjema etter skjema etter skjema, skolen samt barnehagen han gikk i før har fyllt ut skjemaer, i morgen skal han testes, neste uke er det legesamtale/undersøkelse, venter på svar om mulig EEG, skal ha observasjoner av samspill av familien og barnet og broren. Puh, ting tar tid og er slitsomt! Syns ikke dere har brukt noe spesielt lang tid, ofte tar en utredning mnd og år :-/

Anonymous poster hash: a5aa5...a8e

Skrevet

Ok, takk for svar.. da skjønner jeg at jeg må smøre meg med tålmodighet ;)

De sa på første møte at det som kunne ta litt lengre tid var når de skal samles for å komme fram til en "avgjørelse", da kunne det fort gå to måneder før vi fikk svar.

Og siden vi i tillegg hadde to møter i løpet av en uke, som sagt, så hadde jeg sett for meg at det ble møter/observasjon osv flere ganger i måneden.. men så feil kan man ta :P

De fleste jeg har pratet med har vært ferdig på BUP i løpet av 4 måneder, så jeg hadde håpet at vi skulle slippe å fortsette langt uti neste år i hvert fall.. men det kommer jo selvfølgelig an på hva som skal utredes også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...