Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #1 Skrevet 10. november 2014 Hvor mange barn er det i hver klasse på barneskolen? Ser i noen tråder at det er 25 jenter i en klasse? Anonymous poster hash: 6c538...75f
Superdolly Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Det er et spørsmål som er umulig å svare på. Det kommer an på hvor du bor og hvor mange barn det er i skolekretsen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Men er det ingen Max-grense? Det var det når jeg var liten... Anonymous poster hash: 6c538...75f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #4 Skrevet 10. november 2014 28 barn i hver klasse her, og tre klasser på hvert trinn. Altså 84 barn i 1. klasse, 84 barn i 2. klasse etc. Har inntrykk av at det er slik omtrent overalt i Oslo. Klasserommene er tilpasset klasser på 28. Anonymous poster hash: e2fab...b4a
Mamma_til_2 Skrevet 10. november 2014 #5 Skrevet 10. november 2014 55 stk delt opp i grupper men de jobber mye på tvers så av og til er de 2 grupper og av og til 6 noenganger 1 stor klasse.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Noen ganger velger de også å ha storklasser med flere lærere i klasserommet, dette kommer også an på hva slags lokaler og klasserom de har på skolen. Det vanligste på skolen jeg har barna mine er at det er mellom 20 og 25 elever i klassene men det er forskjeller fra år til år. 1.klasse i år har f,eks en synshemmet og en hørselshemmet elev, og ingen av disse kan ha veldig stor klasse så de har det minste klasserommet med teleslynge og er bare 14 elever i klassen, den andre klassen er da tilsvarende stor og har alltid to lærere i klasserommet og bruker et stort klasserom. Anonymous poster hash: 3707f...ba8
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #7 Skrevet 10. november 2014 Hvordan kan det da forventes at hele klasser skal inviteres i bursdager? Det er jo ikke noe naturlig skille... Og at man er i ulike grupper hjelper jo ikke om gruppene blandes og byttes slik at man får venner i forskjellige grupper... Anonymous poster hash: 6c538...75f
Mandala Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Ei jeg kjenner har fortalt at på sønnens skole er de klassene A-c og deretter løpene vann og ild. Merkelig opplegg og de har da noen timer med klassen sin og noen med løpet sitt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #9 Skrevet 10. november 2014 Det er ingen maxgrense for hvor mange elever man kan ha i en klasse. Anonymous poster hash: 7a1e9...402
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #10 Skrevet 10. november 2014 Ei jeg kjenner har fortalt at på sønnens skole er de klassene A-c og deretter løpene vann og ild. Merkelig opplegg og de har da noen timer med klassen sin og noen med løpet sitt. Hæ? Det der skjønte jeg ikke.... Her er det omtrent 30 elever på hvert trinn, og hele trinnet deles inn i to grupper. Disse grupperingene justeres litt innimellom, slik at det fortsatt forventes at man ber alle gutta eller alle jentene i trinnet i bursdager. Anonymous poster hash: 9f849...d7f
Mandala Skrevet 10. november 2014 #11 Skrevet 10. november 2014 Ei jeg kjenner har fortalt at på sønnens skole er de klassene A-c og deretter løpene vann og ild. Merkelig opplegg og de har da noen timer med klassen sin og noen med løpet sitt. Hæ? Det der skjønte jeg ikke.... Her er det omtrent 30 elever på hvert trinn, og hele trinnet deles inn i to grupper. Disse grupperingene justeres litt innimellom, slik at det fortsatt forventes at man ber alle gutta eller alle jentene i trinnet i bursdager. Anonymous poster hash: 9f849...d7f Beklager, jeg skjønner det ikke fullt ut jeg heller. Men de sitter noen ganger samlet som A-klassen,men noen ganger sitter de samlet som "ild" og da er det elever fra alle de treklassene. Visstnok en baseskole uten dører mellom klasserommene og sånt. Da kan man på en måte ikke sortere ut og be guttene i A-klassen, for han du oftest sitter ved siden går kanskje i c-klassen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 På barneskolen her er det alt fra 5 til 29 elever i hver klasse, og kun én klasse på hvert trinn Anonymous poster hash: 53146...e09
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 I sønnen min sin klasse er de bare 16, og kun en klasse på hvert trinn (i hvert fall de minste). Jeg selv gikk i en klasse med nesten 30 elever og det var egentlig ganske fælt. Skjønner ikke at de får ro i en så stor klasse, men det er kanskje da flere lærere og mer oppdeling osv? Kjenner jeg egentlig gruer meg litt til vi skal flytte neste år og risikerer at barna må gå på større skole eller noe. Har det veldig greit sånn som det er nå og god oppfølging! Ps: Jeg vet ikke hva max grensen for antall elever er Anonymous poster hash: 0f513...d82
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 Reglene for hvor mange det kan være i hver klasse er fjernet til fordel for en regel om hvor mange elever det kan være pr lærer. (Og så teller jo selvfølgelig brannsikkerhet). Jeg var vikar på en ungdomsskole hvor kommunen hadde bestemt at dersom elevgruppen var 46 elever, så ville de til en hver tid ha to lærere. Var det færre elever, så fikk ikke skolen penger til den ekstra ressursen. Jeg havnet i en gruppe på 45 elever, og dermed var de alle sammen, med én lærer i noen timer i uka. Jeg skulle likt å se kommunens skolesjef undervise 45 14åringer i naturfag! Anonymous poster hash: 13511...bd8
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #15 Skrevet 10. november 2014 Reglene for hvor mange det kan være i hver klasse er fjernet til fordel for en regel om hvor mange elever det kan være pr lærer. (Og så teller jo selvfølgelig brannsikkerhet). Jeg var vikar på en ungdomsskole hvor kommunen hadde bestemt at dersom elevgruppen var 46 elever, så ville de til en hver tid ha to lærere. Var det færre elever, så fikk ikke skolen penger til den ekstra ressursen. Jeg havnet i en gruppe på 45 elever, og dermed var de alle sammen, med én lærer i noen timer i uka. Jeg skulle likt å se kommunens skolesjef undervise 45 14åringer i naturfag! Anonymous poster hash: 13511...bd8 Det er ingen regel for hvor mange elever per lærer heller... Anonymous poster hash: 7a1e9...402
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #16 Skrevet 10. november 2014 I klassen til sønnen min er de 4. Anonymous poster hash: 1c6af...b9e
Giss Skrevet 10. november 2014 #17 Skrevet 10. november 2014 Her er det ca 18-21 elever pr klasse og tre klasser på trinnet de to første år. Deretter slås de sammen til to klasser på opp mot 30 elever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå