Gå til innhold

RiksTV eller Canal Digital

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal endre abonnement. Hva er best?

Begge overbyr hverandre med gode tilbud og argumenter for at jeg bør velge dem.

Hovedgrunnen til at jeg ville bytte fra Canal Digital til RiksTV når jeg snart flytter i ny bolig, var at jeg trodde jeg da slipper å trekke masse kabler inne i huset. Men det slipper jeg visst ikke likevel.

Og så er CD av og til litt ustabilt i stygt vær, og det er de jo ofte, så da trodde jeg RTV var bedre i så måte.

Mne så har visst de også av og til problemer med bildet....

Hva anbefaler dere og hvilke erfaringer har dere (lurer mest på erfaringene til dere med RiksTV siden jeg nå har canal digita fra førl)

Anonymous poster hash: afc05...e63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du flytter i ny bolig eier du denne? Da ville jeg heller kostet på meg fiber, og heller fått tv igjennom fiber.

Anonymous poster hash: b8473...65e
Skrevet

Om du flytter i ny bolig eier du denne? Da ville jeg heller kostet på meg fiber, og heller fått tv igjennom fiber.

Hm, det har jeg ikke vurdert en gang. Hva innebærer det da? graving og sånt?

HI

Skrevet

Er det ett nytt hus, eller nylig bygget? Mulig det allerede er opplegg til fiber, men det må du nesten sjekke ut :)

Det kan innebære graving, og det koster litt, men da får du tv og internett på samme, og får samme leverandør på begge. slipper at det ramler ut ved dårlig vær.

Skrevet

Vi har riks tv etter MYE tull fra canal digital, kanaler som ikke virket og en HÅPLØS kundeservice. Riks tv er kjempe flott, får mange kanaler for pengene, veldig hjelpsomme om det er noe feil, og ikke minst rimelig.

Anonymous poster hash: ad108...528

Skrevet

Enkelt valg, canal digital har bedre bilde. Riks tv må komprimere bilde pga. båndbredden. Med satelitt tv får du signalet ukomprimert. Canal digital har flere kanaler, men begge byr jo på de mest vanlige. Den nye opptaksboksen til CanalDigital er helt super. Om den er koblet opp til internett kan du se alle programmene i ukesarkivet. Dvs. du kan finne programmene etter at de er sendt og bare trykke play. Trenger ikke programere opptak, de bare er der.

Anonymous poster hash: 57ec1...6fc
Skrevet

Hold deg langt langt langt unna Canal digital! Jeg har måttet lide meg gjennom 3 lange år som deres kunde, før jeg ENDELIG ble kvitt dem (fikk fiber❤️). Fy søren, for et søplefirma! Tror ikke vi hadde Internett en eneste hel dag. Den hoppet ut i ett sett uten at c.d klarte å finne noen feil. Noen ganger var det bare å restarte, men som oftest var den borte en stund. Vi slet også med denne helsikes boksen, som ble byttet minst 10 ganger, men aldri oppgradert (selv om c.d begynte å selge en nyere versjon). Vi fikk sjeldent se et helt program uten at det var noe tull. Kortet som sto i boksen fungerte ikke som det skulle, men de ga oss aldri nytt kort. Bare alt mulig annet drit som ikke fungerte. Vi måtte også bytte strømforsyning en hel haug ganger, uten at det hjalp. Kundeservicen var tilsynelatende grei. Det var noen der som forsto vår frustrasjon (sa dem), men gjorde jo aldri noe annet enn det jeg har nevnt overfor.

Nøyaktig de samme feilene skjedde på alle de tre adressene vi bodde i løpet av de tre årene, så det var ikke vårt hus eller område som var problemet.

Skrevet

Om du skal ha parabol fra Canal Digital er ikke denne ustabil i dårlig vær om den er montert godt fast og du i tillegg har en paraprotection. 

Canal Digital har også en flatantenne nå som er mindre utsatt for vær og vind da den står nærmere husveggen. Canal Digital er også billigere i lengden og har bedre dekodere

Anonymous poster hash: 9ab31...e50
Skrevet

Viktig å skille kabel og parabol, det er parabol som gir best bilde.

Skrevet

Hold deg langt langt langt unna Canal digital! Jeg har måttet lide meg gjennom 3 lange år som deres kunde, før jeg ENDELIG ble kvitt dem (fikk fiber❤️). Fy søren, for et søplefirma! Tror ikke vi hadde Internett en eneste hel dag. Den hoppet ut i ett sett uten at c.d klarte å finne noen feil. Noen ganger var det bare å restarte, men som oftest var den borte en stund. Vi slet også med denne helsikes boksen, som ble byttet minst 10 ganger, men aldri oppgradert (selv om c.d begynte å selge en nyere versjon). Vi fikk sjeldent se et helt program uten at det var noe tull. Kortet som sto i boksen fungerte ikke som det skulle, men de ga oss aldri nytt kort. Bare alt mulig annet drit som ikke fungerte. Vi måtte også bytte strømforsyning en hel haug ganger, uten at det hjalp. Kundeservicen var tilsynelatende grei. Det var noen der som forsto vår frustrasjon (sa dem), men gjorde jo aldri noe annet enn det jeg har nevnt overfor.

Nøyaktig de samme feilene skjedde på alle de tre adressene vi bodde i løpet av de tre årene, så det var ikke vårt hus eller område som var problemet.

Jeg har totalt forskjellig opplevelse fra CD enn hva dere har. Har ikke hatt noen problemer på hverken Tv eller Internett, og kundeservicen er super (de få gangen jeg har snakket med dem pga oppgradering av kanalpakke mm). RiksTV har jeg ingen erfaring med så der kan jeg ikke kommer med noe erfaring.

Anonymous poster hash: b8b44...8c0

Skrevet

I motsetning til noen andre her, så ville jeg valgt Canal Digital. De svarer i det minste på mail og ringer opp igjen. Riks-tv skal jeg aldri mere ha. Den værste kundeservicen jeg har vært borti hvertfall. Men det er min erfaring..

Skulle sende tilbake en dekoder og de skulle sende oss returskjema.. Vi mottok aldri skjemaet, men fikk inkassovatsel i posten på en dekoder vi skulle sende inn igjen.. Gang på gang. 3 mnd tok det før vi fikk returskjema.. Likevel måtte vi ta en del telefoner fordi de ikke ordnet inkassoen på dekoderen. Ingen ringte opp igjen som livt da de skulle sjekke opp noe.

Skrevet

Oj, dette blir vanskelig. Mange motstridende meninger her.

Men man MÅ ha kabler inne i huset med RiksTV også, hvis man skal ha 3 TVer i ulike om, ikke sant?

Det er forrresten et gammelt hus, så det ligge rikke noen kabelgreier der fra før. Ligger kun ett TV-inntak til parabolantenne, de vi kjøpte av hadde bare TV i stuen, mens vi i tillegg skal ha det på 2 soverom.

HI

Skrevet

Vi har Viasat og er forsåvidt fornøyd med dem, har hoveddekoderen i stuen og en rimeligere variant i kjellerstua (uten opptak).

Nå driver de å graver i nabolaget her for å kunne tilby fiber da (gammelt boligområde fra begynnelsen av 50-tallet så nå oppgraderer de systemene her), gleder meg til det.

Anonymous poster hash: 39b0c...c85
Skrevet

Ring canal digital, du får nok gratis montør hvis du forlanger det.

Skrevet

Vi har Viasat og er forsåvidt fornøyd med dem, har hoveddekoderen i stuen og en rimeligere variant i kjellerstua (uten opptak).

Nå driver de å graver i nabolaget her for å kunne tilby fiber da (gammelt boligområde fra begynnelsen av 50-tallet så nå oppgraderer de systemene her), gleder meg til det.

Anonymous poster hash: 39b0c...c85

Fiber er veldig bra på internett, men jeg ville holdt på parabolen når det gjelder tv. Vi har fiber, men bruker fortsatt parabol til tv. Jeg kjenner flere som valgte bort parabolen da de la fiber her i nabolaget som nå har gått tilbake til parabol igjen. Billigere og bedre kanalutvalg.

• 3 år senere...
Gjest TV Eksperten
Skrevet

Jeg har akkurat byttet fra Canal Digital til Riks TV og er utrolig godt fornøyd. Suveren kundeservice, lavere priser. Bedre signal og bedre tekniske løsninger. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke har gjort dette før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...