Kanutten83 Skrevet 10. november 2014 #26 Skrevet 10. november 2014 Vi ble også invitert til India i bryllup, en uke. Vi hadde veldig lyst til å dra, men siden vi hadde en baby på knapt 6 uker meldte vi pass. De eldste kunne fint ha vært hos besteforeldre den uken, men babyen måtte jo blitt med. Selv om vi skulle vært et sted med gode sykehus, ressurssterk familie osv ville vi ikke ta sjansen. Jeg fullammet, men man vet jo aldri... Hadde alle barna vært større hadde jeg dratt uten tvil, er jo en opplevelse
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #27 Skrevet 10. november 2014 Helt klart forståelig om dere ikke reiser. Dette har nok brudeparet tatt høyde for ved invitasjon at de fleste ikke kan avse så mye penger for å reise i bryllup. Men hyggelig å bli invitert. Anonymous poster hash: b0abc...c97
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #28 Skrevet 10. november 2014 Jeg har bodd i India, har venner fra India, og jeg sier bare IKKE DRA MED BARNA! Anonymous poster hash: e7312...ed9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #29 Skrevet 10. november 2014 Jeg har bodd i India, har venner fra India, og jeg sier bare IKKE DRA MED BARNA! Anonymous poster hash: e7312...ed9 Hva er hovedårsakene til at du mener vi ikke må dra med barn? Takk for svar HI Anonymous poster hash: 27f8b...ca9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #30 Skrevet 10. november 2014 Hadde det vært et reelt indisk bryllup, skulle jeg virkelig vurdert det, men da uten barn. Når jeg leser at det er etnisk norske mennesker som skal gifte seg i sjømannskirken, hadde jeg glatt droppa det. Hva er vel vitsen med det? Indisk mat kan man spise på restaurant i Norge også. Anonymous poster hash: 42df3...f28
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #31 Skrevet 10. november 2014 Jeg som IKKE ville dratt. Her er mine grunner: MYE kriminalitet. Vi ble ofte forfulgt av bander, kun fordi vi var hvite og dermed i deres øyne rike. Vi ble ranet, og de vi besøkte var overrasket over at det ikke skjedde mer enn en gang. De kutter gjerne fingeren av deg for å få gullringen din. Mye magesykdom. Sanitærforholdene. Dopapir er ren luksus, og må medbringes selv på 95% av stedene. Mye fyllekjøring blant taxi-/tuktuksjåfører. Det stoppes ikke for fotgjengere, så hadde hatt barna i bånd/på ryggen...! De tuter og kjører videre. Anonymous poster hash: e7312...ed9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #32 Skrevet 10. november 2014 Vi dro i et bryllup i Delhi for to år siden. Reiste torsdag-tirsdag. Hadde en på 2,5 og 1,5 hjemme med besteforeldre som barnevakt. Ville aldri tatt med babyen til India, så om dere drar, så la barna være igjen. Angrer ikke et sekund på at vi dro! Var en opplevelse for livet 😊 om babyen er 6 mnd nå, så er den vel eldre på reisetidspunktet. Jeg ville dog ikje reist fra et 6 måneders gammelt barn i en uke. Anonymous poster hash: 77f35...2cf
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #33 Skrevet 10. november 2014 Og til den som svarte over meg: vi opplevde ikke kriminalitet, ble ikke syke (spiste kun på restauranter anbefalt i lonely planet) samt leide trygg sjåfør tilknyttet hotellet for 200 kr dagen. Gikk ikke rundt alene i gatene unntatt akkurat rundt the circle midt i Delhi. India er relativt trygt så lenge du tar forholdsregler! Anonymous poster hash: 77f35...2cf
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #34 Skrevet 10. november 2014 Har vært i India 5 ganger, men ikke enda med gutten. Først tenkte jeg at man ikke dro dit med en baby, jeg skulle vente til han var større. Men nå er han større (6 år) og jeg tenker at jeg må vente til han er fornuftigere og klarer å ta mer ansvar for den sanitære risikoen. Resten er vi ikke så bekymret for, men å få giardia er ikke noe gøy, tro meg (been there, done that). Hadde det vært et indisk bryllup ville jeg glatt dratt uten barn. Det må sies at gutten var utrolig trygg på mine foreldre og at hun hadde allerede passet han noen dager når han var denne alderen. Han spiste godt av vanlig mat, tok flaske, sov hele natten, han var i det hele tatt en ganske enkel å "låne bort". Så for oss hadde det gått. Men for brylluppet av norske venner som tilfeldigvis gifter seg i utlandet ville jeg ikke reist. Jeg ville nøyd meg med et kort og en fin gave. Anonymous poster hash: 57931...de1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #35 Skrevet 10. november 2014 Jeg hadde ikke gjort det for et norsk bryllup nei!! Hadde det vært indisk hadde jeg vært svært fristet og planlagt en reise med minst mulig ubehag. (leie taxi for hele oppholdet, femstjerners hotell, anbefalte restauranter osv. Egentlig synes jeg ikke dette er den 'rette' måten å oppleve India på (har vært der et par ganger på lavbudsjett-fantastisk opplevelse) Men, i en slik situasjon hadde jeg gjort det på denne måten, reise med små barn kan være slitsomt nok. Anonymous poster hash: 47f6c...60b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #36 Skrevet 10. november 2014 De bildene jeg har sett av barneavdelinger på sykehus der, er nok til å ikke dra med barn. Anonymous poster hash: 176d5...9e7
Mandala Skrevet 10. november 2014 #37 Skrevet 10. november 2014 Leser shantaram igjen nå,og det er ikke akkurat et fristende sted å reise med små barn. Utfra den boka og hva venninner har fortalt om India hadde jeg ikke turt det nei.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #38 Skrevet 10. november 2014 Jeg har vært i India mange ganger og hadde ALDRI tatt med barna mine dit - ikke syvåringen heller. Jeg er kanskje den i min omgangskrets som er minst hysterisk og kunne tatt med barna nesten overalt i hele verden, men ikke India. Det er møkkete, man blir lett dårlig (skikkelig dårlig altså!), trafikken er helt sinssyk og så videre. Hvis du skulle trenge legehjelp er det ikke alltid tilgjengelig osv. Reis uten barn eller bli hjemme er mitt råd. Anonymous poster hash: 58835...2f5
Gjest Antarctica Skrevet 10. november 2014 #39 Skrevet 10. november 2014 India er fantastisk! Dra, og kos deg! Hvis du ikke gidder å gjøre det til en familieferie, så dra bare dere voksne. Men ikke nekt deg selv turen på grunn av frykt. Matforgiftning kan du til en viss grad kontrollere, vask hender uten stans og spis kun mat etter regelen "cook it, peel it or forget it."
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #40 Skrevet 10. november 2014 Vi giftet oss på Island for noen år siden, rett før jul, og midt i uken. Vi var så heldige at 40 stykker ville være med oss og feire, men vi hadde ingen problemer med å forstå at ikke alle hadde muligheten/lyst til å være med. Vi var bare glad for dem som tok seg tid og råd til å være med oss, ingen negative tanker rundt de som takket nei. Er invitert i et bryllup i utlandet selv til neste år, og det er mest fristende å takke nei. Selv om det kan by på utfordringer fordi vedkommende absolutt forventer at vi stiller. Men det er som noen andre over her sa, jeg vil ikke at andre skal bestemme hvor jeg skal ta ferien min, og hvor jeg skal bruke pengene mine, når vi har helt andre steder vi ønsker å reise, og plasser vi ønsker å oppleve. For oss blir 10 000kr på en langhelg i en storby i Europa litt i dyreste laget. Anonymous poster hash: 87e45...986 Du er passe frekk som giftet deg i utlandet med norske gjester og for deretter å ikke prioriterer å dra i andres utenlandsbryllup med begrunnelse at du selv vil bestemme hvor du vil reise og over pengene dine. Anonymous poster hash: 90a30...6ca
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #41 Skrevet 10. november 2014 Da er vi blitt invitert i bryllup.... i India. Det er et vennepar som skal gifte seg. Jeg har faktisk alltid hatt lyst til å dra til India en gang, men... Nå har vi en 7 åring og en på 6 mnd som må være med..... India er jo det landet i verden hvor flest får alvorlige matforgiftninger osv.... i tillegg er det jo MYE trafikk og mye kidnappinger årlig (jeg ER ikke hysterisk altså, men man tenker jo....) Også er det utgiftene da.... blir fort 5-6000 kr tur-retur for en person, og hotell og mat osv kommer i tillegg, så det blir jo ikke billig akkurat. Vi har helt ok økonomi, men ikke noe særlig til overs for tiden da jeg akkurat har blitt omplassert til lavere stillingsprosent og vi pusser opp. Føler ikke vi egentlig har råd til en ukes ferie til rundt 25-30 000 kr...... Alternativt kunne vi plassert barna hos mine foreldre, men jeg synes det er veldig enge å være borte fra en på 6 mnd i en hel uke. Har lite lyst til det..... Hva tenker dere? Synes dere jeg/vi bør strekke oss langt for å få det til, eller er det forståelig om vi ikke drar? Ville dere dratt om dere var i min situasjon? (økonomien kan ordnes altså, det viktigste er det andre.....) Anonymous poster hash: 27f8b...ca9 Jeg hadde ikke orket en så lang flytur og reise med en så liten baby. Vi reiste mye med vår første, og selv om han var en rolig baby var det mye styr. Jeg reiser gjerne med barn over 2 år, men aldri mer med baby. Blir helt utmattet bare av tanken.. Når det er sagt bør dere ta med barna og se India en gang. Jeg har reist India rundt selv. Det er en opplevelse på godt og vondt Anonymous poster hash: 46cc2...b17
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #42 Skrevet 10. november 2014 Vi giftet oss på Island for noen år siden, rett før jul, og midt i uken. Vi var så heldige at 40 stykker ville være med oss og feire, men vi hadde ingen problemer med å forstå at ikke alle hadde muligheten/lyst til å være med. Vi var bare glad for dem som tok seg tid og råd til å være med oss, ingen negative tanker rundt de som takket nei. Er invitert i et bryllup i utlandet selv til neste år, og det er mest fristende å takke nei. Selv om det kan by på utfordringer fordi vedkommende absolutt forventer at vi stiller. Men det er som noen andre over her sa, jeg vil ikke at andre skal bestemme hvor jeg skal ta ferien min, og hvor jeg skal bruke pengene mine, når vi har helt andre steder vi ønsker å reise, og plasser vi ønsker å oppleve. For oss blir 10 000kr på en langhelg i en storby i Europa litt i dyreste laget. Anonymous poster hash: 87e45...986 Du er passe frekk som giftet deg i utlandet med norske gjester og for deretter å ikke prioriterer å dra i andres utenlandsbryllup med begrunnelse at du selv vil bestemme hvor du vil reise og over pengene dine. Anonymous poster hash: 90a30...6ca Hvorfor det? Jeg har jo ikke forventet at noen av gjestene våre skulle komme, men satt pris på hver og en som valgte å ta turen sammen med oss. De gjestene som valgte å ikke bli med oss, kan jo ha hatt akkurat samme begrunnelse som meg til å ikke ønske å dra i akkurat dette bryllupet. Vi ønsker heller å bruke de 10 000kr på en sommerferie hvor vi kan være litt lenger borte enn kun en langhelg. Anonymous poster hash: 87e45...986
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #43 Skrevet 10. november 2014 Dra fra baby i en uke for et bryllup? Hvilken Mamma har hjertet til det da og klarer å kose seg? Legg pengene i en fin familieferie . Og det å forvente at folk skal bruke så mye ferietid og penger for et norsk bryllup i sjømannskirken? Hæ hva er det for et innfall? Anonymous poster hash: f75b9...c2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå