Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Sønnen vår på 10 har startet på add medisin. Han har nå lukket seg helt. Vil ikke ut sammen med venner (dette var et problem før medisineringen og men ikke så ille) han reflektere over alt mulig og ser at det blir i mer og mer negativ art. Han fikk skikkelig gråteanfall tidligere i kveld. Er så ufattelig vondt å se at gutten min har det så vondt. Jeg skal ringe legen og psykologen som utredet han i morgen. Han vil ikke på skolen. Dette pleier ikke være er problem ellers. Han sier også at han ikke vil ta medisinen mer. Vet ikke hva jeg skal gjøre annet enn å være derfor han og prøve å få ytterligere hjelp fra bup. Noen råd til en fortvilet mamma og pappa? Anonymous poster hash: 1454a...e3e
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Angst og depresjon er en av bivirkningene. Kanskje vurdere dosering? Anonymous poster hash: e89d3...343
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Når han ikke vil medisineres fordi han blir verre av medisinene så synes jeg det skal tas hensyn til det, hvis ikke blir det tvangsmedisinering, og det er han altfor stor for! Har dere sjekket ham for peptider i urin? Altså, om han ikke tåler proteiner som gluten (hvete og korn) eller kasein (melk)? En del med de bokstavdiagnosene tåler ikke disse proteinene og unngår de dem 100 % så kan en del få tilnærmet helt normal mental/emosjonell funksjon. Lab1 har slike tester, og jeg vet det er noen sykehus/leger som også tester dette, men dessverre ikke alle. Anonymous poster hash: e8d5a...018
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Skal sjekke med legen i morgen. Enig i at han ikke kan tvinges. Han er på opptrapping på medisin. Er på 5. Dagen med 25 mg. 5 dager på hver dose: 5,10, 15, 20, 25 mg osv. Har hørt at å bytte medisin kan fungere. Eller? Anonymous poster hash: 1454a...e3e
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Ja, det finnes flere typer adhd medisiner. Kanskje bør opptrapping gå enda saktere. Anonymous poster hash: e89d3...343
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Det er mulig å bytte medisin. Antar at han får ritalin utfra doseringen? Syns 25 mg høres mye ut for en tiåring, siden jeg bruker 30-40 mg selv men man reagerer så klart forskjellig, både med tanke på dose og medisintype. Men hør med psykiateren i morgen om hva han/hun anbefaler. Vil han ikke ta medisinen høres det ut som det ikke er en optimal medisin for ham. Anonymous poster hash: 190db...c0b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Han går på Medikinet. Håper jeg får tak i legen og/eller psykologen i morgen tidlig.....det har forverret seg ekstra de siste 4 dagene. Anonymous poster hash: 1454a...e3e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #8 Skrevet 10. november 2014 Jeg har en sønn på elleve år som har ADD. Han begynte på Ritalin etter han fikk diagnosen, men etter enestående merket vi at ritalinen ikke hadde en god virkning på han. Han fikk 30 mg om dagen. Byttet til en som heter equasym som var mye bedre for han, eneste som var dumt at den ikke hadde helt samme virkning ang konsentrasjonen og skolearbeid som ritalinen hadde. Nå går han på 20 mg equasym og 10 mg Ritalin som han tar om morgenen. Ved behov kan han ta 5-10 mg Ritalin på ettermiddagen ( om han skal noe) Anbefaler at dere forsøker ut en annen type medisin slik at han slipper de bivirkningene. Er veldig vanlig å forsøke litt forskjellige typer frem til man finner den som virker best :-) Anonymous poster hash: b9f38...bfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå