Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Hei, Er det noen som vet om/hvor jeg kan finne eksempler på tidligere eksamensbesvarelser for universitet/høgskole? Skal snart ha hjemmeeksamen, og veiledningen vi har fått når det gjelder innledning og oppsummering/konklusjon er så lite konkret. Vet jeg kommer til å slite med å skrive dette. Skulle gjerne sett eksempler på hvordan det kan løses/formuleres. Anonymous poster hash: fe8c3...542
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Hei, Er det noen som vet om/hvor jeg kan finne eksempler på tidligere eksamensbesvarelser for universitet/høgskole? Skal snart ha hjemmeeksamen, og veiledningen vi har fått når det gjelder innledning og oppsummering/konklusjon er så lite konkret. Vet jeg kommer til å slite med å skrive dette. Skulle gjerne sett eksempler på hvordan det kan løses/formuleres. Anonymous poster hash: fe8c3...542 I de tilfellene jeg har fått det er det professoren som har lagt det ut. Anonymous poster hash: 7cd3c...bc6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Det skal ligge retningslinjer for hvordan oppgaver skal løses på høyskolens hjemmeside tenker jeg. Anonymous poster hash: f5dcb...727
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 1. Innledning - Problemstilling, avgrensning av oppgaven, oppgavens oppbygning / disponering av tekst 2. Hoveddel - Teori, analyse, eksempler / beskrivelse, drøfting 3. Avslutning - oppsummering av det som ble belyst i oppgavens hoveddel Den malen brukte jeg på alle mine besvarelser. Fikk A eller B på alt. Anonymous poster hash: 27dfc...7a3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 1. Innledning - Problemstilling, avgrensning av oppgaven, oppgavens oppbygning / disponering av tekst 2. Hoveddel - Teori, analyse, eksempler / beskrivelse, drøfting 3. Avslutning - oppsummering av det som ble belyst i oppgavens hoveddel Den malen brukte jeg på alle mine besvarelser. Fikk A eller B på alt. Anonymous poster hash: 27dfc...7a3 Takk!Men selve oppsummeringen, blir ikke det ofte litt gjentagelse...? Og innledningen, da skriver du hva oppgaven handler om? A la "i denne oppgaven skal jeg gjøre rede for kvinners arbeidsbetingelser på 50-tallet...". Blir det liksom å formulere oppgaveteksten på nytt...? Anonymous poster hash: fe8c3...542
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 1. Innledning - Problemstilling, avgrensning av oppgaven, oppgavens oppbygning / disponering av tekst 2. Hoveddel - Teori, analyse, eksempler / beskrivelse, drøfting 3. Avslutning - oppsummering av det som ble belyst i oppgavens hoveddel Den malen brukte jeg på alle mine besvarelser. Fikk A eller B på alt. Anonymous poster hash: 27dfc...7a3 Takk!Men selve oppsummeringen, blir ikke det ofte litt gjentagelse...? Og innledningen, da skriver du hva oppgaven handler om? A la "i denne oppgaven skal jeg gjøre rede for kvinners arbeidsbetingelser på 50-tallet...". Blir det liksom å formulere oppgaveteksten på nytt...?Anonymous poster hash: fe8c3...542 Jeg delte innledningen inn i 3 deler . 1.1 oppgavens ordlyd 1.2 Problemstilling / avgrensning av oppgaven (eks. Vold i nære relasjoner er et stort felt. Denne oppgaven vil kun ta for seg psykisk vold mellom ektefeller. ) 1.3 Disponering av teksten ( eks. I hoveddelens første del vil det bli presentert en redegjørelse om psykisk vold. Del to vil omhandle en analyse utfra det som ble belyst i del en.... Du presenterer for leseren en kortfattet redegjørelse for hva som kommer i oppgaven) Jeg konkluderte aldri i avslutningen, bortsett fra på bacheloroppgaven. Kun en oppsummering og noen ord om hvorfor jeg ikke kunne konkludere (eks. Jeg vil ikke konkludere med noe i denne oppgaven. Det er mottager av hjelpen som blir ytt som kan si noe om hvordan opplevensen var og den vil være ulik fra menneske til menneske) Anonymous poster hash: 27dfc...7a3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 1. Innledning - Problemstilling, avgrensning av oppgaven, oppgavens oppbygning / disponering av tekst 2. Hoveddel - Teori, analyse, eksempler / beskrivelse, drøfting 3. Avslutning - oppsummering av det som ble belyst i oppgavens hoveddel Den malen brukte jeg på alle mine besvarelser. Fikk A eller B på alt. Anonymous poster hash: 27dfc...7a3 Takk!Men selve oppsummeringen, blir ikke det ofte litt gjentagelse...? Og innledningen, da skriver du hva oppgaven handler om? A la "i denne oppgaven skal jeg gjøre rede for kvinners arbeidsbetingelser på 50-tallet...". Blir det liksom å formulere oppgaveteksten på nytt...?Anonymous poster hash: fe8c3...542 Jeg delte innledningen inn i 3 deler . 1.1 oppgavens ordlyd 1.2 Problemstilling / avgrensning av oppgaven (eks. Vold i nære relasjoner er et stort felt. Denne oppgaven vil kun ta for seg psykisk vold mellom ektefeller. ) 1.3 Disponering av teksten ( eks. I hoveddelens første del vil det bli presentert en redegjørelse om psykisk vold. Del to vil omhandle en analyse utfra det som ble belyst i del en.... Du presenterer for leseren en kortfattet redegjørelse for hva som kommer i oppgaven) Jeg konkluderte aldri i avslutningen, bortsett fra på bacheloroppgaven. Kun en oppsummering og noen ord om hvorfor jeg ikke kunne konkludere (eks. Jeg vil ikke konkludere med noe i denne oppgaven. Det er mottager av hjelpen som blir ytt som kan si noe om hvordan opplevensen var og den vil være ulik fra menneske til menneske) Anonymous poster hash: 27dfc...7a3 Tusen takk, du har vært til stor hjelp! Anonymous poster hash: fe8c3...542
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 Her er oppbygning jeg bruker på oppgaveskriving: -sammendrag -innledning -hoveddel -konklusjon -kildeliste Jeg ville forhørt meg litt med kursansvarlig, noen forelesninger vil ha vitenskapelig skriving type (Hansen et al., 2003), mens andre blir irriterte og mener man blir for "bråkjekk". Anonymous poster hash: 580e7...ad8
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Bare hyggelig Lykke til! Anonymous poster hash: 27dfc...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå