Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Den ene av barna er stor nå og ønsker seg penger. Jeg tenker da å gi 500,- da jeg vet det er noe spesielt tenåringen sparer til. Men jeg har ikke mulighet til å gi så mye til de andre, og flere av dem ser jeg ikke en gang i året en gang. Tenåringen ser jeg ofte. Noen andre her som gir for ulike beløp til nevøer og nieser. p.s. det er IKKE søsken jeg tenkte gi ulikt til. Anonymous poster hash: 20660...3da
☆☆☆ Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Tenker at det er ok at ein får litt meir ein gong og ein anna neste. Av og til kostar den perfekte gåva meir, utan at ein kan la det gå inflasjon i gåvebeløpet. Men om ein stadig blir ekstra begunstiga og ein anna forfordelt ville eg seie det gir eit signal til barna. Om det er eit signal du ønskar å gi, så ok.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Ville ikke gjort det. Anonymous poster hash: e7cab...bcb
Kathrine. Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Kan du vel. Du bestemmer. Dessuten kan du jo bare ta av prislappen på gavene. 😉😉😉
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Disse barna er som jeg skrev ikke søsken, og de kjenner hverandre heller ikke. Så de aner ikke hva de andre vet. hi Anonymous poster hash: 20660...3da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Aner ikke hva de andre FÅR..skulle det være.. Anonymous poster hash: 20660...3da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 I år får et av mine "tantebarn" gave til 40 kr, mens den som får dyrest får for ca 400 kr. Anonymous poster hash: aeabf...f85
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Jeg kan jo også legge til at foreldrene til tenåringen gir for mye mer til vårt barn enn foreldrene til de andre barna gjør. hi Anonymous poster hash: 20660...3da
Serepta Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Vi gir ulikt til fetter/kusine på mannens side og på min side. Ser ikke problemet med det, siden de ikke kjenner hverandre. På mannens side er de få, og alle kjøper for mer til hverandre. På min side er vi mange, og vi har vi avtalt en sum vi kjøper for.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Vi gir ulikt til fetter/kusine på mannens side og på min side. Ser ikke problemet med det, siden de ikke kjenner hverandre. På mannens side er de få, og alle kjøper for mer til hverandre. På min side er vi mange, og vi har vi avtalt en sum vi kjøper for. Det er slik det er hos oss også. Mange barn på en side, og få på en annen. hi Anonymous poster hash: 20660...3da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Jeg synes det er helt kurant å gi gaver i vilt ulike prisklasser, så lenge det ikke er del av noen systematisk forskjellsbehandling. Anonymous poster hash: e5bb0...349
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Tusen takk for svar! Da gjør vi som jeg tenker. hi Anonymous poster hash: 20660...3da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Vi gir for mer penger til tantebarna på min side enn på mannens side. På mannens side av familien gir vi julegaver til en av de åtte søsknene han har. Det er den ene søsteren han har noe serrlig kontakt med, de andre snakker han max en gang i året med og det er mest i tlf, jeg har ikke møtt halvparten engang. Ungene til hans søster gir vi for rundt en hundrelapp, så det eer ikke store gaver. I fjor var det dårlig med råd hos oss, så jeg sydde noe til de. Julaften ringte de og takket for gaven og kom med ønskeliste for neste jul, noe hjemmelaget. Så jeg må få klekt ut en plan snart. Til mine tantebarn varierer det litt i pris, kommer litt ann på hva de ønskerr seg og hva jeg finner. I år får de en gave sammen, og det er for litt mer enn jeg pleier å gi. Men jeg vet at foreldrene også komemr til å bruke dette og i år får ikke de en dyr gave, så totaltsett kommer jeg billigere ut av det. Noen ganger ønsker de seg ting som skal være på hytta, noe som mine barn også får glede av og kan bruke så da kan jeg gi for mer enn jeg pleier. Jeg syns det er helt greit å gi forskjellig til tantebarna, så fremt det er på hver side av familien og dere i familien er nogenlunde enige om pris på gaver. Mine barn får for ca det samme av min søster, eller de får ofte opplevelser så totaltsett blir det dyrere. Hadde min manns søster gitt for mer eller ønsket å gi for mer så hadde vi gjort det, men det er mannen og søsteren som har blitt enige og det syns jeg er supert. Gaven fra tante er alltid stas, for det er personlige gaver, ikke bare panikkjøp i desember. Anonymous poster hash: 8b96a...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå