Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Har et kjempe dillema. Mannen har fått et kjempebra jobbtilbud på andre siden av landet. Vihar veldig lyst til å flytte og starte helt på nytt, men samtidig har vi ei jente på 5 og ei på 2,5 år. Blir rart å reise så langt fra famile, men også godt. Føler vi har kjørt oss litt fast her vi bor. Avstanden er 60 mil. Er mest skeptisk for 5 åringen. At hun da ikke får gå på skole med de hun har gått med i bhg. Er så redd for å gjøre feil valg. Hadde vi ikke hatt barn, hadde vi gjort det uten å tenke. Vi har begge jobber her, men nyjobben til mannen er nesten dobbelt betalt, og jeg finner meg alltids noe nytt. Vil, men er så redd for 5 åringen.. Noen med erfaring? Anonymous poster hash: 05110...49c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Flytt nå, før barnet begynner på skolen. 60 mil er ikke SÅ mye. Anonymous poster hash: 42579...d2e
Babykilo Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Vi flytta da ungene var på deres alder, ikke så langt som der, men to timer vekk. Det ordna seg veldig fort med barna. Når man er fem år er ikke vennskap så faste, de tilpasser seg veldig fort. Det var aldri et problem med ungene faktisk, selv om jeg bekymra meg i forkant. Lurt å flytte før skolen starter.
Tired mama Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Flytt!! 5-åringen kommer til å klare seg helt fint!! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Takk for svar, godt å høre Anonymous poster hash: 05110...49c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Tja, ungene finner seg nok til rette selv om skolestart blir litt tøffere enn den kunne blitt. Noe annet er at du og mannen må regne med å slite for å få nye venner. Det er ikke fort gjort å bygge seg opp en ny omgangskrets. Les bare her om alle som er ensomme etter flytting. Anonymous poster hash: ccc44...031
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Tja, ungene finner seg nok til rette selv om skolestart blir litt tøffere enn den kunne blitt. Noe annet er at du og mannen må regne med å slite for å få nye venner. Det er ikke fort gjort å bygge seg opp en ny omgangskrets. Les bare her om alle som er ensomme etter flytting. Anonymous poster hash: ccc44...031 Ja, er nok ikke så enkelt med å etablere en ny omgangskrets, men jeg er veldig sosial av meg, og pleier ikke å ha vansker med å bli kjent med nye mennesker sånn egentlig. Og så blir det jo jobbkolegaer. Jeg ser ikke så mørkt på å bli kjent med nye folk. Kommer automatisk i kontakt med foreldre til andre barn. Det jeg er mere redd for er at hvis vi mistrives der, og vil flytte hjem igjen etter noen år. Da må jo barnet vårt flytte og skifte skole. Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil at mine barn skal måtte skifte skole. Wææææ... og nå sitter vi i et skikkelig dillema her.. Aner ikke hva vi skal. Vi kan jo ikke vite at det å flytte er det beste, men så er det det at en bør prøve det også. Slik som det er hos oss her vi bor nå, så trives vi ikke. Barnevakt blir det dårlig med der, men vi har aldri hatt overflod av det før heller. Tenkte at vi evt kan få en au pair hvis det blir enda flere barn, for da kan vi evt leie den til barnepass en og annen sjelden gang. hmmmmm.. ( dette var 2-3 år frem i tid tankegang) Der vi tenker å flytte er en liten koselig by. Med ledige barnehageplasser og mye skryt. En skikkelig barnevennlig plass. Vi får også mulighet til å kjøpe den eneboligen som vi ikke har råd tiul her vi bor nå. Anonymous poster hash: 05110...49c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 Lettere å flytte før skolestart enn senere. Men om dette er et sted ingen av dere har et nettverk fra før, bør dere være aktive selv for å bli kjent med folk. Meld barna på fritidsaktiviteter og still opp som ivrige foreldre, så får man lett kontakter. Anonymous poster hash: c10d1...d40
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Flytt, ta sjansen!!!! Dere vil angre på det om dere lar muligheten gå fra dere, og det er fullstendig reversibelt om dere skulle mistrives! Kan dere ikke be om permisjon fra nåværende jobber begge to og se det an i løpet av 6 mnds tid? Anonymous poster hash: 7e240...3a8
Tired mama Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Tja, ungene finner seg nok til rette selv om skolestart blir litt tøffere enn den kunne blitt. Noe annet er at du og mannen må regne med å slite for å få nye venner. Det er ikke fort gjort å bygge seg opp en ny omgangskrets. Les bare her om alle som er ensomme etter flytting. Anonymous poster hash: ccc44...031 Selv om vi bodde på samme sted noen år før eldstemann begynte på skolen, så kjente han absolutt ingen han skulle begynne på skole med. Jeg var bekymret pga det, siden han er veldig forsiktig av seg. Men etter kun få uker ble han en meget populær gutt og fikk seg mange venner. Så jeg hadde ikke vært bekymret.
Nyttårs barn Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Flytt! Bedre jobb, ungene komme til og trives og dere får en ny start. Du sier jo selv at dere ikke er fornøyd der dere er.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Tja, ungene finner seg nok til rette selv om skolestart blir litt tøffere enn den kunne blitt. Noe annet er at du og mannen må regne med å slite for å få nye venner. Det er ikke fort gjort å bygge seg opp en ny omgangskrets. Les bare her om alle som er ensomme etter flytting. Anonymous poster hash: ccc44...031 Det er jo ikke alltid de kommer på skolen med de fra barnehage uansett. Vi har tre barn på skole. Ingen av de begynte med noen fra barnehage og det var null problem. Verre å flytte når de har først begynt på skolen. Hadde flyttet på flekken. Anonymous poster hash: 28a9b...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå