Gå til innhold

Rampete barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to rampete barn. Eldste på 5 har vokst fra det nå. Men har vært ekstrem. Men yngste på 3 driver med til vanvidd. Jeg har sagt nei til de samme tingene i 2 år nå men hun er rimelig bestemt. Alt fra å trykke på alle knappene på forsterkeren, gå i nøkkelskålen, spise! telys, rive ut ting av kjøkkenskapene. Og jeg hadde skjønt det om hun var 1.5. Men 3! Hva skjer!?!

Jeg er mer konsekvent enn de fleste jeg kjenner og hun blir tatt på det hver gang. De aktiviseres mer enn jeg personlig syns er nødvendig, men jeg blir gal av rampestrekene så jeg gjør det likevel.

Er det gener? Eller gjør jeg noe riv ruskende galt?

Anonymous poster hash: 5f35d...3e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes ekstremt ut!

Hva gjør du da? Må hun rydde opp selv når hun drar ut av kjøkkenskapene? Eller gjør du det for henne?

Får hun noe ansvar i andre situasjoner? Har hun feks ansvaret for å rydde sine egne leker? Sitt eget rom? Sin egen tallerken?

Det vil nok ikke løse alt over natta, men å trene ungene i ansvarlighet hjelper ofte.

Anonymous poster hash: 2354f...0f2

Skrevet

Mine har måttet rydde opp når de gjør slike ting - begrenset hvor gøy det er da....

Anonymous poster hash: 1fddf...f62

Skrevet

Jeg er kanskje ikke flink nok til å få henne til å rydde opp selv. Men hun ender som regel opp med å leke med det hun har dratt ut. Skal sies at hun har forsinket utvikling og at jeg ikke nødvendigvis kan forvente det samme av henne som av andre 3åringer, men ppt har vært veldig klar på at hun må ha tydelige grenser. Men gir snart opp hele jenta, blir gal av den repeteringen av helt elemenære ting.

Hi

Anonymous poster hash: 5f35d...3e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...