Gå til innhold

eggløsning/gravid nå, synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eggløsning om et par dager, og om jeg blir gravid, ja... Da er jeg jo faktisk gravid nå. Eller?

Anonymous poster hash: cf6db...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du skal ha synspunkter på. Et svangerskap regnes fra første dag i siste mens, så om du blir gravid denne syklusen, vil du være 4 uker på vei når det er tid for mens igjen. Ved eggløsning vil du bære 2 uker på vei, men jeg vil vel ikke akkurat kalle deg gravid nå nei.

Skrevet

Du tar dagen for befruktning og legger til 2 uker..... så ja, teknisk sett er du gravid i 2.uke nå. 

Anonymous poster hash: bbb6b...550
Skrevet

Ok, da er jeg teknisk sett gravid nå ja. Venninna mi prøver, og jeg spurte om hun var gravid. Hun sa at hun ikke visste, for hun var i så fall bare 1 uke på vei. Hehe, søtt :P

Man sier vel ikke at man er gravid før uke 4 tidligst? Evt når testene tidligst kan vise positiv.

Skrevet

Jaja...... og nei, man pleier ikke si noe når man er 4 uker heller. De fleste venter til de er 12 uker for da er den største faren for spontanabort over. 

Skrevet

Jaja...... og nei, man pleier ikke si noe når man er 4 uker heller. De fleste venter til de er 12 uker for da er den største faren for spontanabort over.

Nei, men legger du litt godvilje til så skjønner du at det ikke var DET jeg mente. Man er teknisk sett ikke gravid før testen viser positiv, selv om man er gravide 2 uker før befruktning.

Noen forteller med en gang, andre venter til uke 12. Samme det vel :P

Skrevet

Ok, da er jeg teknisk sett gravid nå ja. Venninna mi prøver, og jeg spurte om hun var gravid. Hun sa at hun ikke visste, for hun var i så fall bare 1 uke på vei. Hehe, søtt :P

Man sier vel ikke at man er gravid før uke 4 tidligst? Evt når testene tidligst kan vise positiv. Anonymous poster hash: cf6db...fb8

Du sier ikke at du er gravid før du har testet positivt. Som er rundt neste forventede mens. Om du velger å fortelle at du er gravid da eller å vente er jo opp til deg. Men å si du er gravid før du har hatt eggløsning og et potensielt befruktende samleie- det blir litt for dumt.

Jeg måtte ha ivf- behandling for å få barn. I det det befruktede egget ble satt inn, var jeg 2 uker på vei, men jeg ble jo bare gravid 2 av 9 ganger (og den ene endte i sa) selv om jeg visste det hadde skjedd en befruktning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...