Gå til innhold

Dette ble ikke som jeg hadde trodd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs og har en på to uker. Han sover i og for seg greit om natta. Spiser hver tredje time og sover rolig i senga si. Men på dagtid. Han sutrer en del (lite hyl og gråt) og skal ligge på armen min hele dagen. Får ikke gjort mye.

Er dette normalt? Hvor lenge drev dine med dette?

Og kan dere anbefale en god bæresele?

Anonymous poster hash: 234ef...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, det er dette som er barselstid :) Du og babyen skal bli kjent, og babyens primærbehov er mat, søvn og nærhet de første ukene. Tenk at den har ligget hele livet inni den gode, varme magen din, og nå må den tilpasse seg et nytt liv utenfor. Det er helt klart at den vil søke nærhet og kroppsvarme fra deg.

Du skal ikke tenke på å gjøre noe annet, ditt fokus skal være babyen din :)

Bæresjal er forresten en veldig fin ting. Søk på tettinntil.no og les litt om alternativene. Her blir det close baby carrier på nestemann :)

Anonymous poster hash: 98bc0...5ff

Skrevet

Det er helt normalt at de ønsker mye nærhet :)

Du skal ikke bruke bæreselen så mye i begynnelsen,og etter 2 uker skal du ikke være engstelig for at du ikke du ikke fr

Gjort så mye.

Anonymous poster hash: a7af0...76c

Skrevet

Sånn var min også. Det er like normalt som unormalt.

Jeg kjøpte mei tai og var veldig fornøyd.

Anonymous poster hash: 187bd...415

Skrevet

Min drev med dette frem til tja..nå. Han er 14 mnd gammel. Han var våken på natten også btw. Han ville aldri ligge/sitte i bæresele. Jeg fikk også fort vondt i ryggen av bæreselene. Brukte forskjellig; ergobaby, close caboo carrier, babybjørn. 

Anonymous poster hash: 242df...71e
Skrevet

Eldste gav seg etter nokre veker, ho ville heller ligge for seg sjølv i nærleiken av oss. Ho likte ikkje å bli for varm. Minsta var på fanget heile dagen til ca 8 mnd, og treng framleis mykje fangkos no som ho er året gammal.

Skrevet

Hvordan hadde du egentlig trodd at det skulle bli?

At babyen skulle være superselvstendig og ligge og pludre fornøyd i et hjørne, mens du kunne strikke, trene og drive med husarbeid i fred?

Anonymous poster hash: 476c8...cfc

Skrevet

La meg forstå dette riktig - du har en baby (frisk går jeg ut fra) som SOVER GREIT OM NATTA, SPISER HVER TREDJE TIME, HYLER LITE, VIL LIGGE PÅ ARMEN DIN INNTIL DEG. Hva er det du klager på egentlig??????? At du ikke får lagd treretters middag? Shina huset? Trent? Dratt på shopping? Blir helt bekymra av å lese sånne innlegg.... Mener ikke å være frekk (selv om jeg ser at det kanskje virker sånn..), men skjønner virkelig ikke hvor frustrasjonen ligger - høres ut som at du har fått en drøm av en baby.

For øvrig kan denne tilstanden vare i månedsvis, eller til og med lenger.. Lykke til!

Anonymous poster hash: a8ccc...e9b

Skrevet

Jeg har en på tre uker, og det er sånn det er:) Min får sove på armen og bæres rundt når han måtte ønske, tilbringer store deler av formiddagen med ham på brystkassa mi (sovende), da har jeg forsåvidt hendene fri til å strikke litt:p Førstemann var helt lik, man kan rett og slett ikke regne med å få gjort en døyt i starten..

Anonymous poster hash: 7cb03...605
Skrevet

Helt helt normalt!! 😊

Alle mine tre har vært sånn. Jeg hadde et bæresjal, men vet det finnes mange bra seler også.

Mitt tips; gi babyen all den nærhet den ønsker! Og bare nyyyyyt!

Jeg lover deg at klenginga en dag tar slutt, selv om det sikkert noen ganger føles som om det aldri kommer til å ta slutt. 😉

Skrevet

Med alle mine tre har "bæretiden" vart 12-13 uker. Behovet for nærhet og kroppskontakt tok ikke slutt da, men de begynte å synes det var greit å ligge på gulvet ved siden av meg noen minutter feks mens jeg lagde middag.

Skrevet

Takk for hyggelige svar.

Selvsagt er min baby førsteprioritet. Jeg forstår ikke at det kan konkluderes med noe annet.

Skal teste bæresele og sjal.

Anonymous poster hash: 234ef...4ff

Skrevet

Jeg hadde en bay som var sånn, brukte bæresjal. Fikke vel ikke gjort all verdens forde. Ble noen late uker med rotete hus, tv titting osv. Personlig synes jeg det blir mer krevende når de blir større og sover mindre. Synes det er en del utrolig frekke svar her. Ja du har en drømmebaby, men det å gå fra å være alene og bare ha seg selv å tenke på til å få en baby som krever deg hele tiden kan være hardt uansett. Jeg fikk fødselsdepresjon med førstemann pga dette. Følte at ejg aldri hadde tid for meg selv. Selvom babyen sov så ventet jeg bare på at den skulle våkne. Nå skal det sies at jeg i tillegg til en kosebaby ikke sov så mye på natta og var alene om omsorgen. Pass på å se etter tegn på fødselsdepresjon, det kan ramme hvem som helst. Det er en stor overgang å få barn

Anonymous poster hash: f7dc6...7f3
Skrevet

Ikke bry deg om negative svar! Den første tiden kan være veldig tøff og uvant for en nybakt mor. Bæresjal eller ergo var redningen her. Det blir bedre og lettere :-)

Anonymous poster hash: 3006a...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...