Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Hvordan er reglene ang støy.. Hang opp ett bilde i dag ved 12 tiden og da kom naboen og sa at kona sov.. Anonymous poster hash: f96a0...4c6
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Det er selvfølgelig ikke forbudt, men det er jo hyggelig å ta hensyn. Anonymous poster hash: 0a94f...524
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 Det er svært lite lytt her (som i at naboen er ungkar som liker å ha tv HØYT på. holdt på å få slag en gang jeg var innom der, men inne hos oss hører vi ikke en lyd). Uansett, kl.12 som er midt på dagen er helt ok med litt lyd. Anonymous poster hash: fbfac...055
Ster IL Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Tok hensyn, men reagerer litt også.. Ikke så lett å være helt stille når en flytter inn.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Vi har små barn og det har naboen også. Naboen skulle feste en hylle til veggen og sa ifra til oss på forhånd bare for å forhøre seg at det ikke var midt i sovetiden. Generelt er vi hyggelige og forståelsesfulle mot hverandre. Kl 12 på dagen er det lov å bråke. Reglene i sammeiet sier vel stille mellom kl 23-7 (natt), men vi prater sammen og viser hensyn. Ved oppussing/innflytting må man regne med støy. Forrige nabo var i 80årene og hørte dårlig med tven veldig høyt på, hn bråket egentlig mye hehe Anonymous poster hash: 77099...95f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Reglene her er vel vanlige. Det må være stille mellom 23 og 7, eller noe sånt. Men vi ville aldri banka i veggen etter kl. 9 om kvelden uansett. Det er ikke pent. Og vi hadde vel aldri begynt kl. 7 om morgenen heller. Man må ta hensyn. Men kl. 12 må jo være greit. Men hvis kona til naboen din sliter med noe (og det gjør man jo ofte når man blir eldre) så ville jeg prøvd å strekke meg litt for at hun skulle få hvilen sin. Anonymous poster hash: 4af10...9bf
Ster IL Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Hun hadde vært på nattevakt. Han sa jeg heller kunne spikre senere på kvelden, men det bor jo små barn på andre siden.. Tar hensyn jeg, men jeg ber ikke mine tre små liste seg rundt pga andre sover midt på dagen..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #8 Skrevet 8. november 2014 Jeg hadde tatt hensyn før 10 om morgenen og etter 18 på kvelden. Om naboen hadde ment at søndagen skulle holdes hellig hadde jeg tilpasset meg noe, men med jobb og små barn er det dessverre svært begrenset tidemann har til å henge opp bilder eller hyller osv- lørdag kl 12 hadde jeg derfor ikke tattbhensyn. Dersom naboen på forhånd hadde kommet og sagt at man har en nattvakt og om man kan drøye Evt oppussing til litt Senere på dagen hadde jeg kunnet planlegge aktiviteter til dette. Det er ulempen for naboen å jobbe nattvakter og bo i rekkehus. De må finne løsninger med sov i ro eller annet for å tilpasse seg at livet går sin gang for alle andre. Anonymous poster hash: f12af...479
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Mener at det er mellom 07.00 og 22.00 her + at det ikke er lov til å pusse opp eller bråke på søndager. Kl.12.00 er da helt greit. Får ikke an å ta hensyn til alt. Anonymous poster hash: b0a5a...248
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Jeg trodde det var tolv på kvelden! Vanlige regler gjelder vel? Bor ikke i rekkehus, men i blokk. 23 - 07 skal det være ro? Skal klokka tolv må man gjøre som man vil. Hvis man må sove etter nattevakt og alt må være stille, så må man bo et sted der man ikke har naboer. Anonymous poster hash: 377cb...8dc
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Jeg trodde det var tolv på kvelden! Vanlige regler gjelder vel? Bor ikke i rekkehus, men i blokk. 23 - 07 skal det være ro? Skal klokka tolv må man gjøre som man vil. Hvis man må sove etter nattevakt og alt må være stille, så må man bo et sted der man ikke har naboer. Anonymous poster hash: 377cb...8dc Dette er noe av det som står i reglene her: RO OG ORDEN Unngå unødig støy i leilighet, trapper og ganger i huset eller utenfor naboenes vinduer og balkonger. Sang og musikkundervisning e.a. virksomhet som kan være til sjenanse for naboene, kan bare drives dersom boligselskapets styre og naboene har samtykket. Oppussingsarbeid som medfører sjenerende støy som feks. banking, boring og sliping, må ikke foregå på søndager og helligdager. Heller ikke mellom kl 2200 og 0700 på hverdager. Lås alltid kjellerdører og fellesrom. Hovedinngangsdørene skal være låst etter kl 2200. Anonymous poster hash: b0a5a...248
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Jeg trodde det var tolv på kvelden! Vanlige regler gjelder vel? Bor ikke i rekkehus, men i blokk. 23 - 07 skal det være ro? Skal klokka tolv må man gjøre som man vil. Hvis man må sove etter nattevakt og alt må være stille, så må man bo et sted der man ikke har naboer. Anonymous poster hash: 377cb...8dc Dette er noe av det som står i reglene her: RO OG ORDEN Unngå unødig støy i leilighet, trapper og ganger i huset eller utenfor naboenes vinduer og balkonger. Sang og musikkundervisning e.a. virksomhet som kan være til sjenanse for naboene, kan bare drives dersom boligselskapets styre og naboene har samtykket. Oppussingsarbeid som medfører sjenerende støy som feks. banking, boring og sliping, må ikke foregå på søndager og helligdager. Heller ikke mellom kl 2200 og 0700 på hverdager. Lås alltid kjellerdører og fellesrom. Hovedinngangsdørene skal være låst etter kl 2200. Anonymous poster hash: b0a5a...248 Da har du ikke gjort noe galt, og som sagt så er det de som burde flytte et annet sted om man må flytte hvis det plager dem. Det er det samme som at småbarnsforeldre klager på at naboen klipper plenen kl 19 fordi barnet deres skal sove da. Det er lovlig, men etter 22-23, ikke lov. Ha god samvittighet du Anonymous poster hash: 377cb...8dc
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Jeg trodde det var tolv på kvelden! Vanlige regler gjelder vel? Bor ikke i rekkehus, men i blokk. 23 - 07 skal det være ro? Skal klokka tolv må man gjøre som man vil. Hvis man må sove etter nattevakt og alt må være stille, så må man bo et sted der man ikke har naboer. Anonymous poster hash: 377cb...8dc Dette er noe av det som står i reglene her: RO OG ORDEN Unngå unødig støy i leilighet, trapper og ganger i huset eller utenfor naboenes vinduer og balkonger. Sang og musikkundervisning e.a. virksomhet som kan være til sjenanse for naboene, kan bare drives dersom boligselskapets styre og naboene har samtykket. Oppussingsarbeid som medfører sjenerende støy som feks. banking, boring og sliping, må ikke foregå på søndager og helligdager. Heller ikke mellom kl 2200 og 0700 på hverdager. Lås alltid kjellerdører og fellesrom. Hovedinngangsdørene skal være låst etter kl 2200. Anonymous poster hash: b0a5a...248 Da har du ikke gjort noe galt, og som sagt så er det de som burde flytte et annet sted om man må flytte hvis det plager dem. Det er det samme som at småbarnsforeldre klager på at naboen klipper plenen kl 19 fordi barnet deres skal sove da. Det er lovlig, men etter 22-23, ikke lov. Ha god samvittighet du Anonymous poster hash: 377cb...8dc Nå trodde jeg at du var HI! Anonymous poster hash: 377cb...8dc
Slaskepott Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Jeg jobber natt, og bruker selvfølgelig ørepropper når jeg må sove på dagtid. Hadde mannen min bedt naboene liste seg rundt midt på dagen fordi jeg sov, hadde jeg blitt dritsur.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #15 Skrevet 9. november 2014 Lørdag er jo ikke en helligdag og på dagtid etter rimelig tid, noe jeg vil si kl 12 er, så må du da kunne henge opp er bilde. Rekkehusleilighet her er av mur så gamlelandet høres veldig godt i hele rekka, men såpass synes jeg man må tåle. Anonymous poster hash: b1060...65a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #16 Skrevet 9. november 2014 I helga Gjør vi ingenting som bråket før ti. Ellers skal vi helst ikke vaske i felleskjelleren etter 20. Relativt lydt her. Men vi har heldigvis enden, og verken vi eller de vi bor vegg i vegg med bryr oss noe særlig om litt bråk. Anonymous poster hash: f5057...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå