Gå til innhold

Tre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å få tre barn. Har to barn nå. Dere som har tre barn eller selv er en del av en søskenflokk på tre, var det en som opplevde å være utenfor? Jeg har alltid tenkt at det er best med partall på søsken (to,fire), slik at det ikke er en som blir utenfor. Men fire barn er nok litt i meste laget for oss.

Anonymous poster hash: 1609b...a37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3. To gutter og ei jente. Guttene henger mer sammen, selv om minste gutten og jenta er tvillinger.

Skrevet

Tror det kommer mer an på barna en selve antallet på barna.

Vi har 3 barn og har aldri tenkt at noen av dem er utenfor på noen måte, isåfall blir det eldstemann som er 11 og 15 år eldre enn de to andre,men selv så nekter han for det.
Han trives godt med sine yngre søsken.

SYns 3 er fantastisk, men vi vil ha en til.

Skrevet

Merker lite til at noen er "utenfor" i vår barneflokk på 3. 

Jeg tror både kjemi, personlighet, interesser, kjønn og alder kan spille inn på hvor nært et forhold mellom søsken blir, men ikke så mye antallet på flokken. Jeg tror barn finner sin plass, og at de fleste i en søskenflokk har glede av hverandre, i hvertfall i perioder.

Kan absolutt anbefale dere å gå for nummer 3 :)

Skrevet

Vi var tre søsken, og har akkuratt fått nr 3 selv.

Var ikke noe problem med tredje (😝) hjul på vogna hos oss- det er alltid noen å leke med, og noe gjorde 2 søsken sammen men innenfor en annen aktivitet/interesse var det to andre som kanskje hang mer sammen. Men det var ingen utestenging slik fiber redd for som det kan være med venninner,

Anonymous poster hash: 612fd...2fe

Skrevet

Tusen takk for oppløftende svar! Vi har lyst på et barn til, men gruer meg til ny periode med en liten når de andre begynner å bli litt større. Ser evt. for oss å få når de eldste er fire og syv år. Har ikke lyst til å miste den tette kontakten med de eldste på grunn av ny baby... Min erfaring er at de minste hindrer en del aktiviteter som man kan gjøre med litt eldre barn som å spille spill, perle, håndarbeid og lesing. Og innen yngste er tre år, vil jo eldste ha rukket å bli ti år.. Føler tiden renner litt fra meg med de barna jeg allerede har ved å få et nytt lite barn. Men temaet blir stadig bragt frem mellom meg og min mann, så vi føler oss nok ikke ferdig.

Skrevet

Jeg er en av tre og har tre barn selv. Syns tre er perfekt, da har man alltid en annen om man ryker uklar med en (noe som skjedde ca 10 ganger om dagen med begge to...)

Anonymous poster hash: 117f3...168

Skrevet

Har tre barn. Har faktisk aldri tenkt den tanken selv! Ikke noe problem hos oss men det er relativt stor aldersforskjell (fire og fem år) - dèt har sikkert en stor innvirkning.

Anonymous poster hash: d4ff0...6a7

Skrevet

Tusen takk for oppløftende svar! Vi har lyst på et barn til, men gruer meg til ny periode med en liten når de andre begynner å bli litt større. Ser evt. for oss å få når de eldste er fire og syv år. Har ikke lyst til å miste den tette kontakten med de eldste på grunn av ny baby... Min erfaring er at de minste hindrer en del aktiviteter som man kan gjøre med litt eldre barn som å spille spill, perle, håndarbeid og lesing. Og innen yngste er tre år, vil jo eldste ha rukket å bli ti år.. Føler tiden renner litt fra meg med de barna jeg allerede har ved å få et nytt lite barn. Men temaet blir stadig bragt frem mellom meg og min mann, så vi føler oss nok ikke ferdig.

Dette er ikke større problem enn man gjør det til selv. Perling, plastelina osv gjøres på det høye bordet i stua der lillesøster ikke kommer til. Spill spilles på gulvet mens lillesøster sover. Ellers kan jeg og de to eldste gå ovenpå og finne på slike ting mens pappa er nede med lillesøster. Alt sånt "småplukk" løser seg.

Anonymous poster hash: 8cb9b...8d1

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er flott å være tre, det behøver ikke bety "to mot én". I så fall kunne man jo argumentere med at to er for lite, for hvis de blir uvenner har de ingen...

Skrevet

Jeg har tre, og det er ni år mellom yngste og eldste. Det er ikke noe problem med at det er en mot to her i huset. Det ble heller ikke noe problem med spill og perler og slikt da minste var liten. Da yngste var nyfødt kunne jeg fint amme mens jeg kastet terninger og spilte ludo med venstre hånd. Og da yngste ble eldre og mer mobil var alle slike aktiviteter på kjøkkenbordet, så det var ingen fare for at små fingre skulle ødelegge.

Med så stor aldersforskjell er man selvsagt småbarnsforeldre i mange år. Du fortsetter med bleieskift og barnehage lenge. Men for oss har det vært helt greit.

En venninne av meg har to tette, og de flyttet jo hjemmefra omtrent samtidig og plutselig satt hun der med tomt hus. Det slipper jeg :P . Jeg er nå en gang skrudd sammen sånn at jeg gruer meg til den dagen alle tre er ute av redet, og vi sitter igjen her bare vi to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...