Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 Hvordan er det? Anonymous poster hash: 365a5...4c4
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Forferdelig, men nå var min kun i overkant av to mndr gammel. Anonymous poster hash: 8cbeb...167
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 Min venninne som er helsesøster innrømte her en dag at hun aldri har hørt om et eneste tilfelle av kikhoste, og hun har jobbet flere steder i det lange landet vårt. Anonymous poster hash: 9d4fa...49c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Nei, de er vaksinert. Vet de kan få en mild variant på tross av vaksine, men det har de ikke fått. Niesen min fikk det på ungdomsskolen, hun var vaksinert som baby men ikke revaksinert. Hun hoset i ukevis. Da hun var på det sykeste hostet hun så hun mistet pusten, hostet ut, ut, ut, uten å rekke trekke pusten mellom hvert host. Hun var aldri alvorlig syk, men ble jo fullstendig utslitt av å hoste døgnet rundt så lenge. Anonymous poster hash: a3b44...900
PrinsesseHengepupp Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Merket lite til det, ble testet pga utbrudd i bhg. Hadde vært forkjøla ettpar uker tidligere og småhostet fortsatt når vi ble innkalt til testing. Fikk behandling og måtte holdes hjemme 3 døgn etter behandlingsstart tror jeg det var.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Ikke barnet mitt, men jeg hadde det som barn. Helt grusomt! Hosta så jeg kasta opp og sprengte blodkar i begge øynene. Det ene var knallrødt i uker etterpå. Hadde mye feber og var borte fra skolen i over 1 måned. Anonymous poster hash: 20798...fc3
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Jeg hadde det når jeg var 2 år. Hosta så jeg kastet opp i 2 mnd og når jeg ble frisk igjen veide jeg 7 kg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #8 Skrevet 8. november 2014 Jeg fikk det som nyfødt, var 4 uker gammel når jeg ble innlagt på sykhuset med kikhoste. Er flaks at jeg er i live fordi jeg slutta å puste. Var på sykehuset i nesten 3 uker før jeg kunne reise hjem Anonymous poster hash: 49951...788
chrisallic Skrevet 8. november 2014 #9 Skrevet 8. november 2014 Min sønn hadde kikhoste når han gikk i 7ende, var vaksinert som baby .Hostet kraftig og fikk antibiotika.Trodde ikke det var mulig siden han var vaksinert.Legen meldte ifra til smittevern pga av at det er skjeldent.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Eldste hadde det da hun var 16år. Denne vaksinen skal vist fornyes hvert 5år fikk vi beskjed om. Vi var raske med å ta turen til legen da nabogutten som hun var mye med hadde kikhoste, samme hadde moren og hun var skikkelig dårlig i flere uker. Så fikk medisiner tidlig. Meg og mannen ble også smittet. Jeg hostet ikke så mye som de andre, men holdt på i to ukers tid med å hoste og hoste. Blei fryktelig sliten i hele kroppen. Jentungen hørtes ut som hadde tørrhoste som hadde hengt seg opp til å begynne med. Slet med å få i seg mat for hun bare hosta. Men alle vi tre hostet forskjellig, så veldig typisk lyd på den er det nok ikke. Fra nabohuset så hørtes også forskjellig hoste. Så herlig nabolag her en stund. Anonymous poster hash: a215f...150
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Mange hoster opp til et halvt år,blir avmagret og utslitt av kikhoste. Heldigvis vaksineres de fleste og små blir sjeldent syke! Man må revaksineres etter noen år! Anonymous poster hash: e5c23...f8b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Ja, her har vi alle hatt kick hosts I år. Og tro meg det var utrolig kipt! Og ja her er vaksineprogrammet fulgt. Ingenting er hoppet over. Og ja, jeg hørte flere med kikhoste da jeg var på Leo's Lekeland i våres. Vi ble nok ikke smittet derfra. Men barn først, mamma, besteforeldre og tilslutt faren. Hvordan jeg vet dette.... 1. Vi hadde likt sykdomsforløp 2. Jeg forlangte tester. Barn og jeg ble testet ved blodprøve. Besteforeldre ble testet ved neseprøve. Anonymous poster hash: 10ef2...1d9
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Jenta mi fikk det da hun gikk i 1.klasse. Hun hostet til hun spydde omtrent hver natt. Hun hadde lite feber og var på skolen nesten hele tiden. Hun fikk antibiotika, men vi var for sent ute så det hadde ingen virkning. Hun hadde det i litt over 3 mnd. Både jeg og pappaen også fikk det. Jeg hostet i 4mnd og pappaen i ca et halvt år. Vi hostet ikke til vi spydde, men hostet hele tiden. Minste som da var 3 år fikk det ikke for hos henne virket fortsatt vaksinen. Vi fikk beskjed om at det ofte kunne komme i den alderen fordi da mister vaksinen virkningen. Legen mente det var oppe til diskusjon om at de skulle begynne å sette revaksineringen i 1.klasse isteden for 2.klasse. Men minste fikk også vaksinen i 2.klasse så da har de vel ikke gjort noe med det. Det var helt grusomt da det stod på, men det er heldigvis ikke farlig for så store barn å ha det. Anonymous poster hash: 6e272...833
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Jeg var hos helsesøster forrige uke og hun sa det var utbrudd av kikhoste nå. (Oslo) Anonymous poster hash: bf2ac...cac
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #15 Skrevet 9. november 2014 Den nyfødte sønnen til en venninne fikk det for en stund siden. Var lenge innlagt på sykehuset, og sveve mellom liv og død. Overlevde heldigvis. Anonymous poster hash: 2e7bf...091
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #16 Skrevet 9. november 2014 Sønnen min fikk det da han var 2 mnd. Holdt på å dø. Grusomt. Gikk bra og han er 12 år nå. Anonymous poster hash: 10524...68e
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #17 Skrevet 9. november 2014 Mine hatt fulgt vaksineprogrammet, men hatt hatt kikhoste begge to, 4 og 7 år. "Kun"kraftig hoste hos dem, men kameraten på 6år fikk det verre og kastet opp slim om natta i flere uker. Jeg tror mange flere enn vi vet om har hatt det ettersom ikke alle får det så ille når de er vaksinert. Jeg hadde ikke visst at det var det mine hadde hvis jeg ikke hadde fått det testet fordi kameraten fikk det påvist. Anonymous poster hash: 21851...249
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #18 Skrevet 9. november 2014 Kikhoste? Anonymous poster hash: c0862...06f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #19 Skrevet 9. november 2014 Det har vært utbrudd siden sommeren der vi bor. Kjenner mange som har hatt det. Mange som velger å ikke vaksinert = utbrudd av sykdommer som egentlig var utryddet....? Anonymous poster hash: 6bd37...660
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #20 Skrevet 9. november 2014 Mine barn har ikke hatt det. Men jeg hadde det selv da jeg gikk i 9'ende. Var borte fra skolen av og på i 1 mnd. Men hostet i nesten 6 mnd. gikk ikke ned i vekt, men gikk inn i cm. Husker jeg skulle ta på meg en bukse jeg ikke hadde brukt på lenge og den datt nesten av meg. Fryktelig slitsomt. Anonymous poster hash: 5b669...218
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå