Gå til innhold

Denne artikkelen i Inner Castle - om at partneren er viktigst

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del er det bare piss. Jeg har faktisk fulgt alle råd i artikkelen gjennom to lange forhold (ekteskap) - husket merkedager, satt av mye tid til bare oss to - både barnevakt i ny og ne, og nesten hver kveld etter barnas leggetid, kom med overraskelser i form av små gaver, forføring i sexy undertøy med badekar, vin og levende lys, prøvd å inngå kompromiss, forstå i stedet for å krangle, og lærte barna også å respektere at de ikke ALLTID kommer først overalt.

Resultatet er at jeg ble løyet til, bedratt, sviktet, oversett og behandlet som dritt. Har aldri blitt sviktet av mine barn. Så nei, for meg blir barna alltid viktigst. Uansett. Det betyr ikke at jeg i fremtiden ikke vil sette pris på en eventuell kjæreste og vise det, men menn kommer for meg alltid til å være på en plass etter barna.

Anonymous poster hash: 5885f...5c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du har vært uheldig å velge drittsekker sier ingenting om artikkelen fra Inner Castle.

Anonymous poster hash: c91bb...6d0

Skrevet

Barna vil jo alltid uansett være viktigst. Det er slik vi er programmert. Det er slik vi skal være, slik vi må være for at vi som art skal leve videre. Vi må være genetisk laget med et instinkt som gjør at vi uten å nøle ofrer oss for våre egne barn. Hvordan skulle menneskene som art ellers overlevd?

Selvfølgelig er partneren, og samlivet, viktig. Men de aller fleste av oss vet at vi vil overleve (om enn knust) en skilsmisse eller det å bli enke/enkemann. Mens vi ikke fatter hvordan vi kan overleve våre egne barn.

Anonymous poster hash: fcf3a...3d3

Skrevet

Barna vil jo alltid uansett være viktigst. Det er slik vi er programmert. Det er slik vi skal være, slik vi må være for at vi som art skal leve videre. Vi må være genetisk laget med et instinkt som gjør at vi uten å nøle ofrer oss for våre egne barn. Hvordan skulle menneskene som art ellers overlevd?

Selvfølgelig er partneren, og samlivet, viktig. Men de aller fleste av oss vet at vi vil overleve (om enn knust) en skilsmisse eller det å bli enke/enkemann. Mens vi ikke fatter hvordan vi kan overleve våre egne barn.

Anonymous poster hash: fcf3a...3d3

Helt enig. Følte det som sto i artikkelen var helt naturstridig.

Anonymous poster hash: 41413...df4

Skrevet

Jeg tror den artikkelen var satt på spissen for å få frem et poeng.

Det er dessverre slik at altfor mange i dag ikke prioriterer forholdet til partneren nok og at forhold derfor ryker med de følger det får for barna.

At du, HI, har vært uheldig med de mennene du har valgt sier ikke noe om at det du gjorde var feil eller ikke fungerer. Det forteller bare at du ikke var i forhold med riktige menn. Man er to i et forhold, og det hjelper ikke om den ene gjør det riktige når den andre ikke gjør det.

Jeg tror vi er genetisk laget slik at barna, og dermed fremtidige generasjoner, skal gå over det meste annet i livene våre. Men det å ta vare på barna er - så langt det er mulig - også å ta vare på forholdet, ikke ta det for gitt, ikke sette det i risk, ta vare på hverandre i forholdet.

Jeg tror det er litt for lett både å gå inn og ut av forhold i dag, det er altfor mange som ikke nødvendig ser på et forhold som en langvarig forpliktelse, mer som noe som er "bra så lenge det varer".

Anonymous poster hash: f1972...cc2
Skrevet

For min del er det bare piss. Jeg har faktisk fulgt alle råd i artikkelen gjennom to lange forhold (ekteskap) - husket merkedager, satt av mye tid til bare oss to - både barnevakt i ny og ne, og nesten hver kveld etter barnas leggetid, kom med overraskelser i form av små gaver, forføring i sexy undertøy med badekar, vin og levende lys, prøvd å inngå kompromiss, forstå i stedet for å krangle, og lærte barna også å respektere at de ikke ALLTID kommer først overalt.

Resultatet er at jeg ble løyet til, bedratt, sviktet, oversett og behandlet som dritt. Har aldri blitt sviktet av mine barn. Så nei, for meg blir barna alltid viktigst. Uansett. Det betyr ikke at jeg i fremtiden ikke vil sette pris på en eventuell kjæreste og vise det, men menn kommer for meg alltid til å være på en plass etter barna.

Anonymous poster hash: 5885f...5c8

Jeg forsto hva artikkelen ville fram til, men er ikke enig i den. Det viktigste i livet er verken mann eller barn, det er deg selv!

Anonymous poster hash: c7cb4...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...