Gå til innhold

Mamman til nurket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor måtte du skrive om den rare lukten i barnehagen i ett av innleggene dine!?!?

Nå kjenner jeg ikke annet når jeg leverer/henter ungene, og deretter drar til vikarjobben min som er i en annen barnehage.

Går liksom og sniffer og analyserer og separerer...

Akk, den som hadde vært lykkelig uvitende... ;-)

Anonymous poster hash: 4f35c...eb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, samme her :)

Hadde ikke tenkt over det før, men nå kjenner jeg den lukten hver ettermiddag når jeg henter :D

Om morgenen går det greit, men ettermiddagen er full av dusten fra bæsjebleier, våte klær, fuktige sko og fruktrester i matboksen.

Lekkert ;)

Skrevet

Skal love deg at det ikkje berre er roselukt på sjukeheimar heller. Besøk ein og dra inn dunstar før henting i bhg. Vil tru du kun treng ei behandling før du ikkje lenger kjenner barnehagelukta.

Skrevet

Glad jeg er frisør ;) masse gode lukter :) elsker lukten når jeg blander farger eller sprayer hår :)

Skrevet

Hva slags bhg er det dere velger til barn dere? Det stinker ikke i vår bhg...

Anonymous poster hash: 33f33...116

Skrevet

Hva slags bhg er det dere velger til barn dere? Det stinker ikke i vår bhg... Anonymous poster hash: 33f33...116

Bæsjer ikke ungene i din bhg? :P bæsjebleier og varmekabler på badet er lekkert. Jeg var snar ut med bleieposen når jeg jobba på lita avdeling. Og våte og klamme klær på tørketrommelen lukter heller ikke tusenfyd.

Skrevet

Hva slags bhg er det dere velger til barn dere? Det stinker ikke i vår bhg... Anonymous poster hash: 33f33...116

Bæsjer ikke ungene i din bhg? :P bæsjebleier og varmekabler på badet er lekkert. Jeg var snar ut med bleieposen når jeg jobba på lita avdeling. Og våte og klamme klær på tørketrommelen lukter heller ikke tusenfyd.

Bleier pakkes i tette poser. Tørketrommel? Kjører de våte skitne uteklær i trommel? Seriøst? Nei, våte klær får man ned hjem i lukket pose. Normal renslighet og hygiene gjelder der også, og da blir det ikke lukt..

Anonymous poster hash: 33f33...116

Skrevet

Bleier pakkes i tette poser. Tørketrommel? Kjører de våte skitne uteklær i trommel? Seriøst? Nei, våte klær får man ned hjem i lukket pose. Normal renslighet og hygiene gjelder der også, og da blir det ikke lukt.. Anonymous poster hash: 33f33...116

Jeg mente tørkerom! Dumme autocorrect.

Det er helt naturlig at det blir lukter i bhg, jeg synes ikke det lukter direkte vondt, men det er barnehagelukt.

Skrevet (endret)

Bleier pakkes i tette poser. Tørketrommel? Kjører de våte skitne uteklær i trommel? Seriøst? Nei, våte klær får man ned hjem i lukket pose. Normal renslighet og hygiene gjelder der også, og da blir det ikke lukt.. Anonymous poster hash: 33f33...116
Vi har en fantastisk barnehage, kunne ikke vært mer fornøyd. Men med 14 bleiebarn som har fått som rutine å bæsje i utetiden (14-16) blir det en lekker eim selv om bæsjebleiene kommer fort ut. Da jeg hentet i går hadde ped.leder skiftet bleier i en halvtime ;)

Fuktige ullklær tas ikke hjem hver dag (våte og skitne klær gjør selvsagt det), og støvler og regnklær tørkes på knaggen i gangen noe som gir en......spesiell lukt.

Det er ikke plagsomt eller helsefarlig, men etter mamma'n til nurkets beskrivelse har jeg blitt mer obs på det.

Mitt svar var ment humoristisk og ikke som kritikk, noe som selvsagt ikke går an her inne :P

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Vi har en fantastisk barnehage, kunne ikke vært mer fornøyd. Men med 14 bleiebarn som har fått som rutine å bæsje i utetiden (14-16) blir det en lekker eim selv om bæsjebleiene kommer fort ut. Da jeg hentet i går hadde ped.leder skiftet bleier i en halvtime ;)

Fuktige ullklær tas ikke hjem hver dag (våte og skitne klær gjør selvsagt det), og støvler og regnklær tørkes på knaggen i gangen noe som gir en......spesiell lukt.

Det er ikke plagsomt eller helsefarlig, men etter mamma'n til nurkets beskrivelse har jeg blitt mer obs på det.

Mitt svar var ment humoristisk og ikke som kritikk, noe som selvsagt ikke går an her inne :P

Mente det humoristisk jeg også, og glad noen tok det :-) Man kan da ikke forhindre noen dunster nå og da, og de ble liksom forsterket etter mammans innlegg :-)

HI

Skrevet

Link?

Anonymous poster hash: 81ecb...99d

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har skrevet noe om lukt i barnehagen, men det lukter jo ganske funky i barnehager. Når var det?

Skrevet

Kan ikke huske at jeg har skrevet noe om lukt i barnehagen, men det lukter jo ganske funky i barnehager. Når var det?

Jeg tror det var i din famøse anti-FN-kose-foreldrekaffe-tråd 😜

Skrevet

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i dette. I barnehagen vår skiftes bleier på eget rom med lukket dør, og de legges i sånne store, tette bleiedunker. Selv ikke inne på skifterommet lukter det rart/vondt, så sant du ikke kommer inn rett etter et skift (og da lukter det jo vondt uansett om du er her eller det).

Våte og møkkete klær legges i poser som knytes godt.

Kanskje de bare er mindre renslige i noen barnehager?

Anonymous poster hash: dd248...b8f

Skrevet (endret)

Det kan nok stemme :D

Den tok jo helt av ... ser jo et par som ble litt hissige sv tråden min om Nurkets vognpose. I morgen skal jeg lage en tråd om lapskaus og se om jeg virkelig klarer å gi et par av DiB-damene magesår :D

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Det var i tråden om foreldrecava. ;)

Jeg har for øvrig ikke kjent noen spesiell lukt i vår barnehage, selv etter nevnte tråd. Kjenner en spesiell lukt av sønnen min av og til når han kommer hjem, men lurer på om det er parfymen til en av de ansatte som liker spesielt godt å kose med ham. :P

Anonymous poster hash: 60f89...5fa

Skrevet

Den tok jo helt av ... ser jo et par som ble litt hissige sv tråden min om Nurkets vognpose. I morgen skal jeg lage en tråd om lapskaus og se om jeg virkelig klarer å gi et par av DiB-damene magesår :D

Jeg synes du er ei kul dame jeg, men når du ber et forum om tips fordi du ikke finner vognposen så tenker jeg at forumet har litt i overkant stor plass i livet ditt :)

Om alle skulle legge ut om sine hverdagslige trivialiteter her inne (som lapskaus), så hadde det blitt vanvittig kjedelig her inne...

Hvilken glede har du av å legge ut ting som ikke interesserer...? Du kan bedre :)

Skrevet

Jeg synes du er ei kul dame jeg, men når du ber et forum om tips fordi du ikke finner vognposen så tenker jeg at forumet har litt i overkant stor plass i livet ditt :)

Om alle skulle legge ut om sine hverdagslige trivialiteter her inne (som lapskaus), så hadde det blitt vanvittig kjedelig her inne...

Hvilken glede har du av å legge ut ting som ikke interesserer...? Du kan bedre :)

"Du kan bedre"?!?

Litt ovenifra-og-ned-holdning idag, kanskje?

Innlegget var ment som et humoristisk skråblikk på den av og til-luktende barnehagen som tydeligvis bare noen får med oss.

Den var ikke ment som en kritikk til hverken barnehage eller Mamman...

Har sikkert en god luktesans jeg som kjenner forskjellige fragmenter av luktene når jeg er i barnehagen...

Hi

Skrevet

Altså. Folk lager tråder der de spør om hvor bilnøkkelen eller lommeboka har gjort av seg. Da er det vel ikke så ille at nurket spør hvor vognposen befinner seg. Uten at forumet har for stor plass i livet hennes.

Er innom forumet her titt og ofte. Noen dager ser jeg ikke mtn og andre dager er hun ganske fremtredende. Bryr meg ikke stort det altså.

Anonymous poster hash: bc421...47a

Skrevet

Altså. Folk lager tråder der de spør om hvor bilnøkkelen eller lommeboka har gjort av seg. Da er det vel ikke så ille at nurket spør hvor vognposen befinner seg. Uten at forumet har for stor plass i livet hennes.

Er innom forumet her titt og ofte. Noen dager ser jeg ikke mtn og andre dager er hun ganske fremtredende. Bryr meg ikke stort det altså.

Anonymous poster hash: bc421...47a

Jeg var rimelig desperat. Har lett etter posen på alle" tenkelige (og utenkelige) steder i en uke. Litt krise når vognposen er borte og det begynner å bli kaldt ;)

Skrevet

Men HVOR fant du den, egentlig?

Alltid spennende å se hvor andre har funnet det logisk og helt naturlig å legge ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...