Gå til innhold

Døende gammel person

Anbefalte innlegg

Skrevet

noenognittiår og sover for det meste, får oksygen. Noen som har noen ide om hvor lenge denne personen har igjen? :(

Anonymous poster hash: f7aa4...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvilken sykdom vedkommende har. Overskriften får meg til å tenke kreft?

Anonymous poster hash: 358e2...f08

Skrevet

Umulig å si. Får personen næring og væske? I så fall kan det ta lang tid. Hvis personen ikke får næring og væske sier man ofte at det går noen få dager, men også der kan det ta lang tid. Jeg har sett noen leve både en og to uker uten næring av noe slag... noe som egentlig skal være umulig.

Uansett hvor gammel personen er så er det alltid trist når noen går bort.

Klem til deg <3

Anonymous poster hash: e39ee...c4e
Skrevet

Det er umulig å svare på..

Skrevet

Det kommer an på om personen får næring eller ikke. Uten næring går det fra noen få dager til et par uker. Med næring kan det gå år.

Anonymous poster hash: 40f11...1f8

Skrevet

Hvorfor ligger hun med oksygen? Er ikke vanlig å behandle med oksygen om det ikke bare er lindrende for evt en kolspasient. Altså, da tenker jeg selvfølgelig på en pasient i den alderen du nevner. Oksygen er jo i utgangspunktet noe livsforlengende. Om hun spiser, drikker og tar medisiner så kan det gå lang tid. Åpenbart vanskelig å svare godt når vi ikke vet hverken diagnose eller noe annet utover det pittelille du skrev i hovedinnlegget ditt

Anonymous poster hash: d770a...999

Skrevet

Min oldemor var slik rett før hun var nitti. Barna hennes matet henne med babymat flere ganger daglig i noen uker. Hun kviknet til og levde i ti år til.

Men det kan også gå andre veien, og det kan gå fort. Det er rett og slett umulig å forutsi.

Anonymous poster hash: 12b70...2b9

Skrevet

Dette er vanskelig, min svigerfar døde ette tre uker, han fikk oksygen, men ikke helt på slutten. Min bestefar bestemte seg for å dø, da hadde han dårlig livskvalitet, det tok en mnd. Han sluttet å spise, fikk så vidt drikke i seg. Dør de av alderdom kan du lese om dette , når det nærmer seg, puster de ikke dypt men overflatisk

Anonymous poster hash: a1ae6...7e3

Skrevet

Med min farmor på 86 år tok det 3 uker fra hun ble terminal og sluttet å ta til seg vann og næring. Hun lå apatisk i sengen i 3 uker før hun døde.

Skrevet

Umulig å si dessverre. Det du beskriver trenger absolutt ikke bety at personen dør snart, mye kan føre til mye søvn og behov for oksygen. Uten å vite hva som feiler personen så er det ikke så lett å synse noe som helst dessverre.

Jeg rekner med denne personen er på sykehjem eller sykehus, så mitt råd er: spør de ansatte! Snakk med dem om det du lurer på, de svarer nok mer enn gjerne og forteller nok det de vet. Når det er sagt så er det nok ikke sikkert de kan gi deg et endelig svar heller, det kan være veldig vanskelig å vite.

Hilsen sykepleier på sykehjem

Anonymous poster hash: b0dfc...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...