Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #1 Skrevet 8. november 2014 For meg så kunne jeg meget gjerne bruke mi mors mellmnavn på ei datter. Johanna. Og kan hende til og med en mannligvariant Johannes på en sønn. Mor oppkalt nettopp av sin far, Johannes. Jeg kunne også gjerne ha brukt min fars mellomnavn som mellomnavn til en sønn. Severin, og det står virkelig ikke bra alene. Anonymous poster hash: 263ae...cd8
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #2 Skrevet 8. november 2014 Mine er oppkalt etter min mormor og min oldefar. Liv og Johan Anonymous poster hash: c6f7f...4b4
Optatium Skrevet 8. november 2014 #3 Skrevet 8. november 2014 Frøkna er oppkalt etter tippoldemor, Petronelle ❤️
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #4 Skrevet 8. november 2014 Skulle gjerne oppkalt et barn etter oldemoren min, en fantastisk dame. Men sønnen vår ble oppkalt etter sin far. Det var vist ikke feil for han er prikk lik sin far i både utseende og personlighet! Anonymous poster hash: 9a1a9...ef5
Miamimom Skrevet 8. november 2014 #5 Skrevet 8. november 2014 Våe sønn er oppkalt etter sin far og oldefar på fars side, vår datter etter min avdøde mor og sin oldemor på sin fars side.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #6 Skrevet 8. november 2014 Jeg vil gjerne oppkalle min evt fremtidige jente etter min pappa. Hittill har jeg bare fått gutter, og det å bruke det samme navnet på de som min pappa het, klarer jeg ikke. Men jenteutgaven av navnet kunne jeg gjerne brukt. Anonymous poster hash: f6903...8ab
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #7 Skrevet 8. november 2014 Om jeg skulle oppkalt etter noen måtte det vært min fantastiske bestemor som jeg er så glad i! Er gravid nå og vurderer "Lisa" som er en del av navnet til bestemor (hun har dobbeltnavn). Sønnen min er ikke oppkalt etter noen. Vi har egentlig ikke noen tradisjon for oppkalling i min familie. Anonymous poster hash: afe0b...8d3
Kanutten83 Skrevet 8. november 2014 #8 Skrevet 8. november 2014 Eldste er oppkalt etter min mormor, mellomste har fått sin fars mellomnavn og yngste har fått mellomnavnet til sin farmor og min oldemor
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #9 Skrevet 8. november 2014 Vår datter er oppkalt etter min avdøde mor. Anonymous poster hash: ee988...d10
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #10 Skrevet 8. november 2014 Datteren min er oppkalt etter en lege jeg gikk til en gang. Hun hindret meg i å ta selvmord. Ellers er det ingen i familien jeg har noe lyst å kalle opp. Anonymous poster hash: d7a76...79f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #11 Skrevet 8. november 2014 Man kaller opp etter, ikke av. Den ene hos oss, er oppkalt etter en av mine bestemødre, og en av hans oldemødre, navnet er litt forenklet, bare. Den andre fikk et navn vi slik sett ikke har etter noen i slekta, men min bror har også dette navnet som del av dobbeltnavn. Anonymous poster hash: 74925...317
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #12 Skrevet 8. november 2014 Eine er kalla opp etter mi bestemor, den andre har mellomnamnet til bestefaren sin på mannen si side. Anonymous poster hash: 88c12...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå