Gå til innhold

Argh! Avogtil er jeg så lei hele mannen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ganske like når det gjelder husarbeid. Begge liker å ha det ryddig, men er ikke akkurat ordens mennesker. Begge jobber 100% og 4 barn. 

Siden jeg jobber turnus, faller det endel ekstra husarbeid på meg. Greit nok. I dag hadde jeg vesla hjemme. Vi koste oss, handlet inn mat og litt klær ungene trengte. Etterpå vasket jeg hus, støvsugde, la sammen litt klær og ryddet. Mens jeg ryddet satt jeg en pose med søppel i gangen. Mannen irriterer seg over at det er han som går mest ut med dette, så tenkte jeg måtte hugse den da jeg skulle ut. Lagde så middag.

Etterpå glemte jeg jo selvsagt denne posen. Om kvelden kommenterte mannen den når han skulle ut med en annen pose. Det er min ropte jeg fra kjelleren. Glemte den helt når jeg drev å ryddet. Da jeg kommer opp er han kjempe sur. Forteller hvor lei han er av "alltid" å gå ut med søpla. Sier jeg dessverre glemte det, men han terper videre. Blir litt lei meg, da jeg virkelig har stått på hele dagen. Han gjør ingenting i huset i hverdagene. Kommer hjem til ferdig middag og unger som har gjort lekser 98% av tiden. Jeg vasker klær, pakker sekker o.s.v. Han bidrar kanskje litt med å sette på en og annen vaskemaskin. Glemmer at det skal henges opp å legges sammen også... Dagens utblåsning!

Anonymous poster hash: 69251...f8e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg pent ramset opp alt jeg hadde gjort av husarbeidet den dagen og sagt at neste gang kan du gjøre alt dette så skal jeg gå ut med søppla.

Anonymous poster hash: 0ac9a...e37
Skrevet

Da hadde jeg pent ramset opp alt jeg hadde gjort av husarbeidet den dagen og sagt at neste gang kan du gjøre alt dette så skal jeg gå ut med søppla.

Anonymous poster hash: 0ac9a...e37

Ja, gjorde også deg. Men, da er det vist helt umulig å ta opp ting med meg... 

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøsses! Hvor langt er det til søplespannet deres da, en kilometer eller to? Siden det er vanskeligere å gjøre det enn å vaske gulv og støvsuge???

Skrevet

Avklare arbeidsoppgaver? Her knyter jeg sammen posene og setter dem ved døren - mannen kaster dem 😉

Skrevet

Er ikke langt, men glemte dessverre posen. Vart opptatt med noe annet, og vips var den glemt ;) En ting å påpeke det til meg, men han messet om det halve kvelden. DA blir jeg lei. Gjør stort sett det meste her i huset, så han hadde helt sikkert klart å ta den med når han oppdaget det. Eller si fint at jeg hadde glemt det. HI

Skrevet

Er ikke langt, men glemte dessverre posen. Vart opptatt med noe annet, og vips var den glemt ;) En ting å påpeke det til meg, men han messet om det halve kvelden. DA blir jeg lei. Gjør stort sett det meste her i huset, så han hadde helt sikkert klart å ta den med når han oppdaget det. Eller si fint at jeg hadde glemt det. HI Anonymous poster hash: 69251...f8e

Jeg hadde seriøst eksplodert og kjeftet på ham. Fortalt ham at nå fikk det jaggu holde, at jeg hadde skjønt poenget hans og at jeg var drittlei av å være hans tjener og den som skulle ha ansvaret for alt. Og så hadde jeg bedt han dra den late ræva si hjem til mamma og så kunne han komme tilbake når han hadde tenkt å oppføre seg som et mannfolk og ikke en sytende tenåring, og ta sin rimelige del av ansvaret for A/S Familien.

Nei da, jeg mener ikke at du nødvendigvis skal dumpe ham. Men jeg er *litt* premenstruell og nå ble jeg faktisk dønn rasende på dine vegne, HI.

Skrevet (endret)

Neste sekk du skal fylle, er søplesekken med klærna hans i!! Og sett den ved døren og DER er utgangen hadde jeg sagt. Maken til sutrende tenåring av en guttvalp av et mannfolk da!!

Endret av Gjest
Skrevet

Vi er ganske like når det gjelder husarbeid. Begge liker å ha det ryddig, men er ikke akkurat ordens mennesker. Begge jobber 100% og 4 barn.

Siden jeg jobber turnus, faller det endel ekstra husarbeid på meg. Greit nok. I dag hadde jeg vesla hjemme. Vi koste oss, handlet inn mat og litt klær ungene trengte. Etterpå vasket jeg hus, støvsugde, la sammen litt klær og ryddet. Mens jeg ryddet satt jeg en pose med søppel i gangen. Mannen irriterer seg over at det er han som går mest ut med dette, så tenkte jeg måtte hugse den da jeg skulle ut. Lagde så middag.

Etterpå glemte jeg jo selvsagt denne posen. Om kvelden kommenterte mannen den når han skulle ut med en annen pose. Det er min ropte jeg fra kjelleren. Glemte den helt når jeg drev å ryddet. Da jeg kommer opp er han kjempe sur. Forteller hvor lei han er av "alltid" å gå ut med søpla. Sier jeg dessverre glemte det, men han terper videre. Blir litt lei meg, da jeg virkelig har stått på hele dagen. Han gjør ingenting i huset i hverdagene. Kommer hjem til ferdig middag og unger som har gjort lekser 98% av tiden. Jeg vasker klær, pakker sekker o.s.v. Han bidrar kanskje litt med å sette på en og annen vaskemaskin. Glemmer at det skal henges opp å legges sammen også... Dagens utblåsning!

Det høres ut som han har et klassisk tilfelle av "supersliten". Ingen oppegående mennesker blir sinte over en søppelpose. Det må ligge noe annet bak enn at han bare ikke liker å gå med søpla. Kanskje dere trenger å roe ned tempo i hverdagen eller gjøre noe annet så dere får overskudd til å være overbærende med hverandre?

Anonymous poster hash: ddd3a...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...