Gå til innhold

Prenatal genetikk på Rikshospitalet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen andre her som har blitt henvist og hatt time på prenatal genetikk på Rikshospitalet?

Jeg har time der på mandag og lurer på hva som skal skje og hva vi kan forvente oss?

Da jeg ble henvist fikk jeg beskjed om at de kom til å ta en duotest, men usikker på om dette faktisk stemmer?

Jeg er 11+3 på vei da jeg skal dit.. Vil jeg få ultralyd?

Prøvde å ringe for å høre hva jeg egentlig skal, men alle legene var på kurs og dama i telefonen visste ikke..

 

Anonymous poster hash: b2f57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du skal ta duotest er det UL + blodprøve i såfall. Det er i rett uke i fht til den testen iallfall. 

ALderen din?



Anonymous poster hash: 6a585...6de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er over 38 dersom det er duotesten du skal ta. Første timen får dere veiledning og tilbud om enten blodprøve og så ul noen uker senere eller om dere vil vente og ta fostervannsprøve. Det er tryggest å ta ul+blodprøve for ved fostervannsprøve er det en liten sjans for spontanabort. Dersom duotesten gir dere en "dårlig" odds , mindre enn 1-400 får dere tilbud om morkakeprøve.

 

Blodprøven tas den dagen dere er til veiledning og ultralyden som oftest rundt uke 11-12.

 

Morkakeprøve kan tas tidligere enn fostervannsprøven, derfor velger de fleste duotesten istede for fostervannsprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive alder. Jeg er bare 22 år.. Ble henvist dit fordi min samboer har gått på cellegift, og fordi det ikke har gått over et år før jeg ble gravid..

HI

 

Anonymous poster hash: b2f57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det antagelig utvidet ul du skal til, kanskje.

De er jo eksperter der inne og går gjennom foster veldig nøye. Kanskje du må komme inn flere ganger også, ettersom fosteret utvikler seg. Vi var der 13 ganger før vi fikk beskjed om at alt sannsynligvis var ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på det (ikke 38år)

Var først på en annen del som tilhørte rikshospitalet for en samtale og blodprøve. Der ble jeg fortalt sjansen for de ulike trisomi.

Uken etter var jeg på ul på selve sykehuset.

 

Anonymous poster hash: 350b8...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk for svar.. Jeg også skal på det tilbygget som tilhører Rikshospitalet, hadde håpet å få gjort alt på samme dag da vi bor et par timer unna.. Men får se hva som skjer på mandag da..

HI

 

 

Anonymous poster hash: b2f57...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...