Gå til innhold

Røyking under svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt desperat og bekymret.

Jeg røyker til vanlig 20 sigaretter om dagen, men etter jeg ble gravid så fortsatte jeg å røyke, men ikke 20

Om dagen. Noen dager 5, noen dager 10.

Pga så mye negativt rundt meg så føler jeg røyk er det eneste som roer meg ned. Spesielt må jeg ha det når jeg og barnefaren ikke kommer overens og det er slutt osv osv. Da tar meg en røyk. Vet at det er sikkilig dårlig unnskyldning. Men jeg har bestemt meg at fra ikveld så skal jeg ikke røyke mer, er da snart 14 uker på vei.

Er det for sent? Har det skjedd en stor skade allerede? Vær så snill jeg vil ikke ha refs men litt støtte og tips til hvordan jeg skal la være å røyke. Og om i det hele store har skjedd noe skade allerede? Det er mitt første barn.

Anonymous poster hash: 5d143...123

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, antagelig ikke. Jeg røyka gjennom hele svangerskapet mitt og fødte en gutt på nesten 4 kg, som nå etter 8 år fortsatt aldri har hatt bla omgangssyken og han er mye mindre syk enn andre barn. Han har heller ikke allergier eller andre plager. Aldri hatt. 

Selvsagt kan det skje med noen at de får skader av det, men det er nok oftere at det går bra..... husk at man bare hører om de det ikke har gått bra med..... helsemyndighetene har selvsagt ikke reklamer hvor man viser røykende mødre som får friske fine barn. 

Men lurt er det selvsagt ikke, så bra at du slutter :)

Anonymous poster hash: 04da6...ce3
Skrevet

Ikke tenk på det som ligger bak deg, for det kan du uansett ikke endre. Mest trolig går dette bra, og det er Supert at du nå skal slutte helt! :)

Hver gang du får lyst på en røyk eller bare ett drag så skal du tenke at du setter sigaretten til munnen på babyen i magen, eller at du ser for deg en nyfødt baby. Da vil jeg tro at den ikke vil friste deg likevel, den tanken på røyken.

Abstinensene går over, og for hver dag du er røykfri så er det en stor gevinst for deg selv og for lille i magen.

Ikke gamble på at det går bra å fortsette å røyke!

Lykke til som ikkerøykende mamma :)

Anonymous poster hash: b59b5...f67
Skrevet

Jeg røyket under svangerskapet til det første barnet mitt. Og jeg råder deg; SLUTT!  Du kommer til å slite med dårlig samvittighet for dette. Hver gang eller om det er noe galt med barnet ditt, vil du alltid lure på `what if...`

Barnet mitt er friskt, men strever med angst, noe som visstnok kan komme av røyking under svangerskapet. Det dårlige samvittigheten kommer til å gnage meg til den dagen jeg dør. Skulle virkelig ha dette ugjort, men hva gjør man ikke når man er ung og dum.

Slutt før det er for sent! 

Anonymous poster hash: fb687...081

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...