Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Jeg har gått med kun en 20% stilling nå i et halvt år. Grunnen er at det ble masseoppsigelser på min forje arbeidsplass som jeg hadde i tillegg til 20% jobben. I starten syntes jeg det var kjipt å gå hjemme, og jeg kjedet meg masse. Jeg har søkt jobber hele tiden, og nå fikk jeg plutselig jobb! Det er en type jobb som jeg vet jeg vil trives med i forhold til arbeidsoppgaver, det er en arbeidsplass hvor jeg kan utvikle meg mye, og hvor jeg får brukt utdannelsen min. Så alt er jo egentlig fint.... men.... det er akkurat som om jeg har "mista" det sosiale og arbeidsomme meg når jeg har gått her hjemme... jeg gruer meg skikkelig til første arbeidsdag.... nye mennesker, ukjent plass og nye oppgaver... har mest lyst til å forsvinne under teppet i sofaen igjen og bli der de neste åra..... Hva har skjedd med meg liksom?? Jeg som hatet å være hjemme hele dagen.... Anonymous poster hash: 6e262...057
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Kjenner meg veldig igjen i det du sier. Man får angst av å bare gå hjemme. Mitt tips er å hoppe i det, det vil nok raskt gå over Snakker av egen erfaring. Lykke til. Anonymous poster hash: adb6c...8ce
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Det høres kjent ut. Det går fort over, gi det noen dager i ny jobb og vips er du tilbake. Lykke til! Anonymous poster hash: f4ec3...31b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Det er en helt normal følelse du har. Dette er en av grunnene til at det er så viktig å få arbeidsledige og sykemeldte tilbake i jobb så fort som mulig. Sjansen for at man faktisk kommer seg tilbake faller mye for hver 3. måned man er hjemme :/ Det kommer til å være en fase i ny jobb hvor du kanskje vil føle deg mer sliten osv., men det er også normalt siden du nå har kunnet styre dagene dine selv i et halvt år. I tillegg så er det alltid en omstilling å begynne i ny jobb, litt mer krevende å sette seg inn i nye ting, nye rutiner, nye kolleger. Men det går seg til Gratulerer med ny jobb Anonymous poster hash: d2f58...1ef
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Det er en helt normal følelse du har. Dette er en av grunnene til at det er så viktig å få arbeidsledige og sykemeldte tilbake i jobb så fort som mulig. Sjansen for at man faktisk kommer seg tilbake faller mye for hver 3. måned man er hjemme :/ Det kommer til å være en fase i ny jobb hvor du kanskje vil føle deg mer sliten osv., men det er også normalt siden du nå har kunnet styre dagene dine selv i et halvt år. I tillegg så er det alltid en omstilling å begynne i ny jobb, litt mer krevende å sette seg inn i nye ting, nye rutiner, nye kolleger. Men det går seg til Gratulerer med ny jobb Anonymous poster hash: d2f58...1ef Makes sense..... det med at det er årsaken til at man vil ha arbeidsledig fort ut igjen. Er nok som du og de andre her sier, at det vil gå seg til fort. Prøver å tenke på at jeg følte jo noe av det samme når jeg begynte i forje jobb også, men det gikk seg jo til og jeg ble fort "husvarm" Har jo ikke noe tilpassningsproblemer egentlig, og jeg har alltid kommet godt inn i nye personalgrupper så det går vel sikkert bra.... Tusen takk HI Anonymous poster hash: 6e262...057
oslofrk Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Det ER krevende med ny jobb og særlig om du har vært ute en stund, men godene er også mange. Vær deg selv, pust med magen og kos deg - det går bra! 😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå