Gå til innhold

Bør jeg bli med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min skal på julebordsball med jobb og det er egentlig med partner. Jeg er gravid og maten er ikke gravidvennlig så jeg vil ikke kunne spise hele kvelden. I tillegg sliter jeg med kvalme og bekkenløsning. Jeg hater i utgangspunktet kjole og ekstra gravidkilo gjør nok ikke at jeg føler meg bedre. Er jeg veldig slem om jeg ikke blir med?

Anonymous poster hash: 78733...c48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du ikke er slem. Det er jo meningen at du skal ha det hyggelig, det er ikke en plikt.

Skrevet

Hæ?

Nei.

Anonymous poster hash: fd3fb...a00
Skrevet

Du er ikke slem om du ikke blir med, men hvis du blir med, så er det sikkert mulig å be om allergivennlig mat hvis dere skal spise ute et sted.

Anonymous poster hash: 6eba8...535
Skrevet

Menyen er bestemt og de er mange så den kan dessverre ikke endres.

Takk for svar. Mannen får klare seg uten meg den kvelden :)

Skrevet

Det er slemt å bli med om man ikke har lyst og klarer kose seg!

Anonymous poster hash: 20360...3cf

Skrevet

om dere skal på en fin resturant, så er det vel vanlig at man kan si ifra på forhånd og få en mer gravidvennlig mat?!

Men du er helt klart ikke slemt om du ikke blir med. :)

Anonymous poster hash: ae451...ef4
Skrevet

Det er på jobben med egne kokker vil jeg tro. Er en stor arbeidsplass som har egne møte-/selskapslokaler. De bruker kanskje kantinen? Det har jeg ikke spurt om, men de serverer spekemat, gravet og røkt laks, lettstekt kjøtt og creme brulee til dessert. Jeg kan med andre ord kun spise desserten.

Skrevet

Kan ikke maten på forhånd tilpasses allergikere og gravide er det noen andre som et vanskelige. Da hadde sannelig ikke jeg giddet å gå heller :)

Anonymous poster hash: 1bd6d...fd8

Skrevet

Synes det er rart om maten ikke kan tilpasses allergikere og gravide. Din mann burde meldt ifra om dette fra da han visste hva som ble servert. Min mann måtte det (samme opplegg som hos dere, høres det ut som), og det var null problem å ordne annen mat til meg (og ei til som er gravid). 

Anonymous poster hash: 2e99c...b39
Skrevet

Selvfølgelig finnes det løsninger med maten. Det at du ikke har lyst, er en helt annen sak. Jeg ville blitt med fordi det er hyggelig for mannen å vise frem sin gravide kone, og så hadde jeg dratt tidlig hjem og lagt meg på sofaen med te og sjokolade. Hadde hørt litt med venninner om noen hadde en ok kjole der magen virkelig kom frem sånn at det liksom ikke var tvil :-)

Skrevet

Det finnes annet pentøy enn kjole også (selv om jeg mener kjole er det absolutt fineste). Sist jeg var gravid, fikk jeg veldig mye vann i beina, så jeg valgte å kjøpe en fin dressbukse (hm hadde fine gravid dressbukser), og en nydelig bluse som fremhevet magen, fremfor kjole. Fikk mange komplimenter for klesvalget av de andre kvinnene, så at jeg ikke brukte kjole, var tydeligvis ikke upopulært. Jeg var for såvidt ikke eneste som ikke gikk i kjole heller.

Anonymous poster hash: 2e99c...b39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...