Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 En mor kontakter bup pga mistanke om adhd hos barnet sitt (pga utagerende adferd). Samspillet mellom mor og barn blir testet, og b.vern mener det er dårlig og vil ha barnet bort fra mor. Er dette virkelig nok til at man kan miste omsorgen?! Anonymous poster hash: 92186...03c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Det er helt umulig å svare på om en konkret barnevernssak har tilstrekkelig dokumentasjon for noe som helst ut fra det du skriver. Det er vilt usannsynlig at scenariet er som du beskriver og at en barnevernstjeneste i Norge har lagt opp til sak om omsorgsovertakelse. Anonymous poster hash: 5598f...300
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Det er fult mulig. Hvis barnevernet mener at samspillet mellom mor og barn ikke fungerer så er dette nok til å ta barnet ut av hjemmet og omsorgsovertakelse. Dette blir da omgjort til at mor ikke ser barnets fysiske eller psykiske behov. Anonymous poster hash: e94b0...031
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Hun vil få MANGE sjanser før de tar barnet. Anonymous poster hash: 8c7fe...228
Novemberdama Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Du skriver først at mor tar kontakt med BUP, så skriver du at barnevernet kommer inn i bildet. Noe må jo ha skjedd mellom det der? BUP kontakter ikke barnevernet for ingenting.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Det tok 2 år før barnevernet tok disse barna ut av hjemmet fra de ble kontaktet. 2 år er god tid til forandring.Har også hørt at denne moren var enig i overtakelsen. Anonymous poster hash: edd74...5cb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 Legger ved link: http://m.side2.no/foreldre/veronica-(27)-mistet-omsorgen-for-tre-barn/8496265.html Anonymous poster hash: 92186...03c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Det tok 2 år før barnevernet tok disse barna ut av hjemmet fra de ble kontaktet. 2 år er god tid til forandring. Har også hørt at denne moren var enig i overtakelsen. Anonymous poster hash: edd74...5cb Det jeg har hørt er at gutten faktisk har adhd, og at det er grunnen til dårlig samspill..da er det vanskelig å forandre på det, selv over tid? Jeg vet hvem denne jenta er, hun er virkelig oppegående. Får vondt av situasjonen, derfor jeg lurer.. Anonymous poster hash: 92186...03c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Når BUP sender bekymringsmelding er det ganske alvorlig. Og for ordens skyld: Det er fylkesnemnda, og tingretten i en anke, som fatter vedtak om omsorgsovertagelse. Det er ikke barnevernet som vedtar det. Anonymous poster hash: f96ef...8ca
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 Det tok 2 år før barnevernet tok disse barna ut av hjemmet fra de ble kontaktet. 2 år er god tid til forandring. Har også hørt at denne moren var enig i overtakelsen. Anonymous poster hash: edd74...5cb Det jeg har hørt er at gutten faktisk har adhd, og at det er grunnen til dårlig samspill..da er det vanskelig å forandre på det, selv over tid? Jeg vet hvem denne jenta er, hun er virkelig oppegående. Får vondt av situasjonen, derfor jeg lurer.. Anonymous poster hash: 92186...03c Hun har jo 2 barn uten adhd også, hvorfor var det dårlig samspill der? Selv om du vet hvem denne jenta er, så kjenner du neppe situasjonen.. Du hører jo om folk som har drept sine egne barn, og naboer og nære venner hadde ingen aning, de fremstod som den perfekte familie, etc. Anonymous poster hash: edd74...5cb
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #11 Skrevet 7. november 2014 Det tok 2 år før barnevernet tok disse barna ut av hjemmet fra de ble kontaktet. 2 år er god tid til forandring. Har også hørt at denne moren var enig i overtakelsen. Anonymous poster hash: edd74...5cb Det jeg har hørt er at gutten faktisk har adhd, og at det er grunnen til dårlig samspill..da er det vanskelig å forandre på det, selv over tid?Jeg vet hvem denne jenta er, hun er virkelig oppegående. Får vondt av situasjonen, derfor jeg lurer.. Anonymous poster hash: 92186...03c Hun har jo 2 barn uten adhd også, hvorfor var det dårlig samspill der? Selv om du vet hvem denne jenta er, så kjenner du neppe situasjonen.. Du hører jo om folk som har drept sine egne barn, og naboer og nære venner hadde ingen aning, de fremstod som den perfekte familie, etc. Anonymous poster hash: edd74...5cb Jeg er klar over det, men hun her er så åpen om situasjonen på facebook bl.a, og jeg kan ikke la være å føle med henne. Det virker uforståelig blandt familie, skole/b.hage, venner osv. Barnevernet har jo tatt feil før. Anonymous poster hash: 92186...03c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #12 Skrevet 7. november 2014 Det er fult mulig. Hvis barnevernet mener at samspillet mellom mor og barn ikke fungerer så er dette nok til å ta barnet ut av hjemmet og omsorgsovertakelse. Dette blir da omgjort til at mor ikke ser barnets fysiske eller psykiske behov. Anonymous poster hash: e94b0...031 Dårlig samspill kan godt være hovedgrunnlaget for en omsorgsovertakelse. Men det legges ikke opp noen sak ut fra "samspillet blir testet og barnevernet (hvor pokker kom de inn i bildet?) mener det er dårlig, derfor tar de barna" som er det HI beskriver. Anonymous poster hash: 5598f...300
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #13 Skrevet 7. november 2014 Unnskyld meg, men min erfaring er at de som er veldig åpne om saken på facebook ofte bruker det som en forsvarstale i det offentlige fordi de vet de har gjort noe galt. Det er bare å se på profilene til de som proklamerer at de er årets foreldre på "vi ønsker en gransking av barnevernet" Det blir veldig tydelig gjennom bilder de legger ut, det de skriver og måten de skriver på og hvordan de så og si alltid er purunge eller av typen som har gått livets harde skole. Det er synd å si det, men det skinner gjennom hos samtlige der at de umulig kan ha helt rent mel i posen, dessverre mangler de selvinnsikt. Anonymous poster hash: 121e9...17b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #14 Skrevet 7. november 2014 Unnskyld meg, men min erfaring er at de som er veldig åpne om saken på facebook ofte bruker det som en forsvarstale i det offentlige fordi de vet de har gjort noe galt. Det er bare å se på profilene til de som proklamerer at de er årets foreldre på "vi ønsker en gransking av barnevernet" Det blir veldig tydelig gjennom bilder de legger ut, det de skriver og måten de skriver på og hvordan de så og si alltid er purunge eller av typen som har gått livets harde skole. Det er synd å si det, men det skinner gjennom hos samtlige der at de umulig kan ha helt rent mel i posen, dessverre mangler de selvinnsikt. Anonymous poster hash: 121e9...17b Men det er ikke på den måten! Anonymous poster hash: 92186...03c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #15 Skrevet 7. november 2014 "hun er så åpen om det på facebook" Da er det vel slik? Anonymous poster hash: 121e9...17b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #16 Skrevet 7. november 2014 Da er det nok ganske graverende ting på gang. BUP jobber med utfordrende barn og unge hver dag og de er vant til mye rart, så når de kontakter BV og er bekymret, da er det ganske ille. Som flere dessuten sier så settes det inn veiledende tiltak i hjemmet (og dette tar ofte lang tid!) og hvis det da fortsatt ikke hjelper så er omsorgsovertakelse aller siste utvei (og da er det ILLE!!) Anonymous poster hash: 05b4c...347
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #17 Skrevet 7. november 2014 "hun er så åpen om det på facebook" Da er det vel slik? Anonymous poster hash: 121e9...17b Så alle som er åpne om det, er av typen som er inne på "ønsker granskning av b.vernet"? Hadde du lest HVA hun skriver, hadde du kanskje forstått det. Samme kan det være, jeg bare lurte på om b.vernet kunne ta fra mor omsorg pga dårlig samspill. Jeg er ikke inne på dette. Anonymous poster hash: 92186...03c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #18 Skrevet 7. november 2014 "hun er så åpen om det på facebook" Da er det vel slik?Anonymous poster hash: 121e9...17b Så alle som er åpne om det, er av typen som er inne på "ønsker granskning av b.vernet"? Hadde du lest HVA hun skriver, hadde du kanskje forstått det. Samme kan det være, jeg bare lurte på om b.vernet kunne ta fra mor omsorg pga dårlig samspill. Jeg er ikke inne på dette.Anonymous poster hash: 92186...03c Barnevernet tar ingen barn. De kan fremme sak og så er det fylkesnemnda / tingretten som bestemmer. Anonymous poster hash: f96ef...8ca
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #19 Skrevet 7. november 2014 Da er det nok ganske graverende ting på gang. BUP jobber med utfordrende barn og unge hver dag og de er vant til mye rart, så når de kontakter BV og er bekymret, da er det ganske ille. Som flere dessuten sier så settes det inn veiledende tiltak i hjemmet (og dette tar ofte lang tid!) og hvis det da fortsatt ikke hjelper så er omsorgsovertakelse aller siste utvei (og da er det ILLE!!) Anonymous poster hash: 05b4c...347 Skjønner. Det skal mye til. Da er det vel ikke vits i å ha medlidenhet med denne moren. Det er uansett barna det er mest synd for, stakkars 😔 Anonymous poster hash: 92186...03c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #20 Skrevet 7. november 2014 Det er helt umulig for oss å si om overtakelsen er riktig eller på svakt grunnlag. Men jeg tenker at dersom dette er en alenemor med 100% omsorg for tvillinger under ett år, og hun i tillegg har en gutt på 5 år med ADHD, så er det godt mulig at hun rett og slett har en nærmest umulig oppgave her. Anonymous poster hash: 1de36...315
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #21 Skrevet 7. november 2014 Hvis BUP forresten mener barnets atferd ikke skyldes ADHD, men en tilknytningsforstyrrelse og omsorgssvikt, så vil de nok gjøre helt riktig i å melde dette. ADHD, traumer, enkelte tilknytningsforstyrrelser og mm kan nemlig gi tilnærmet like symptomer. Anonymous poster hash: 1de36...315
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #22 Skrevet 7. november 2014 Hvis BUP forresten mener barnets atferd ikke skyldes ADHD, men en tilknytningsforstyrrelse og omsorgssvikt, så vil de nok gjøre helt riktig i å melde dette. ADHD, traumer, enkelte tilknytningsforstyrrelser og mm kan nemlig gi tilnærmet like symptomer. Anonymous poster hash: 1de36...315 Er ganske sikker på at denne gutten har adhd. (Faren har det også, så vidt jeg vet.) Men om han fikk diagnosen, det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 92186...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå