Gå til innhold

betyr ansiennitet alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og venninna mi jobber i samme bedrift, som vikarer. Nå er det en ledig FAST stilling jeg sikler etter, og begynte å diskutere med venninna mi.

Hun gjør bare det hun må på jobb. Jeg gjør mye og sjefen setter pris på det. Benninna mi har 3 års ansiennitet, jeg har bare 1år.

Jeg er likevel mye "flinkere" enn henne.

Har hun eller jeg størst sjanse?

Anonymous poster hash: acd26...77f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det teller mye, men kompetanseheving (eks. kurs og etterutdannelse) teller også.

Anonymous poster hash: 5430c...fa8

Skrevet

Ingen av oss har utdannelse innen dette. Venninna mi har ingen utdannelse. Jeg har mastergrad i noe annet. Skulle så gjerne delt stillinga :P jeg unner henne de n, men det er uten tvil jeg søm fortjener den. Jeg tilbyr bedriften utrolig mye.

Skrevet

Jeg og venninna mi jobber i samme bedrift, som vikarer. Nå er det en ledig FAST stilling jeg sikler etter, og begynte å diskutere med venninna mi.

Hun gjør bare det hun må på jobb. Jeg gjør mye og sjefen setter pris på det. Benninna mi har 3 års ansiennitet, jeg har bare 1år.

Jeg vil tro hun har fortrinnsrett, men om dine meninger ang hennes arbeidsinnsats også er sjefens mening kan du ha større sjanse likevel.

Anonymous poster hash: 83b59...d10

Skrevet

Jeg vil tro hun har fortrinnsrett, men om dine meninger ang hennes arbeidsinnsats også er sjefens mening kan du ha større sjanse likevel.

Anonymous poster hash: 83b59...d10

Sjefen mener det samme ja. Men har han lov til å gi meg stillingen når hun har vært der 3 år?

Skrevet

Hos meg hadde du hatt størst sjans. Det er sjelden et problem for arbeidsgiver å la din anvendelighet komme foran ansienniteten.

Skrevet

Det spørs om utlysningsteksten er smart nok, blant annet, dvs om den er utlyst på en måte som gjør at det du har er mer attratktivt enn hennes ansiennitet.

Skrevet

Hos meg hadde du hatt størst sjans. Det er sjelden et problem for arbeidsgiver å la din anvendelighet komme foran ansienniteten.

Håper sjefen min tenker sånn :)

Skrevet

Det spørs om utlysningsteksten er smart nok, blant annet, dvs om den er utlyst på en måte som gjør at det du har er mer attratktivt enn hennes ansiennitet.

Han har skrevet at krav til stillingen er stort arbeidsmot, effektivitet,pågangsmot og flere fancy ord :P ingen ting om ansiennitet i hvert fall.

Skrevet

Han har skrevet at krav til stillingen er stort arbeidsmot, effektivitet,pågangsmot og flere fancy ord :P ingen ting om ansiennitet i hvert fall.

Da kan det jo tenkes at du sees på som å ha mer av dette enn din konkurrent, om du er heldig.

Skrevet

Da kan det jo tenkes at du sees på som å ha mer av dette enn din konkurrent, om du er heldig.

Håper det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...