Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Jeg har ei bekjent som dessverre døde for rundt ett år siden. I ettertid har denne personens datter tatt over hennes Facebook konto, hvor hun publiserer bilder, sender game requests, oppdaterer statuser med: "Vi som har noen i himmelen som vi savner", "Vi sm har ei datter/sønn som vi elsker", etc. Denne datteren "likes" også strikkeoppskrifter, matoppskrifter, etc. på avdøde morens Facebook side. Er ikke det litt morbid, egentlig? Jeg synes at det er veldig merkelig. Hva synes dere? Anonymous poster hash: f2eba...b80
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Enig med deg, veldig spesielt. Noen velger å ha siden som en facebookside, men synes det også er litt merkelig. Da synes jeg heller man kan opprette en egen side enn å bruke facebookkontoen. Jeg hadde ikke ønsket at min side ble brukt på den måten. Anonymous poster hash: 04857...fff
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Folk takler sorg forskjellig. Syns ikke vi skal dømme det. Anonymous poster hash: 476c0...ac9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Hjelp! Håper ingen gjør det når jeg dør Anonymous poster hash: d50c5...730
Gjest Pusikatt Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Nei uff, dette hørtes trist ut. Ser for meg at jeg skulle mistet en god venninne, men at facebooken hennes fortsatte å "leve". Nei det synes jeg ville vært ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Nei nei nei!! Dette er ikke greit og jeg forstår du reagerer. Anonymous poster hash: 78f07...e32
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 Jeg tenker at dette er en måte for datteren å "holde fast" ved sin mor på. Hun trenger kanskje hjelp til og takle sorgen bedre. Og få hjelp til og kunne leve med at mamma er borte. denne datteren har kanskje sin egen facebook konto men føler nærhet ved å se navnet til sin mor leve på internett. Nå vet ikke jeg alder men hvis hennes mor var en god venninde av deg bør du kanskje gjøre det hun ville gjort for din datter om situasjonen var motsatt. Anonymous poster hash: 0e4d0...e5b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Jeg kan forstå at hun gjør det. Men det er vanlig at noen melder fra til Facebook, så kontoene til avdøde personer blir slettet. Det er rutiner på det. Min onkel døde, og plutselig en dag var Facebooken hans borte, og alt som hadde blitt gjort via den kontoen. Tror noen bekjente av ham må ha meldt fra, for han hadde ikke familie selv. Anonymous poster hash: 81331...bbc
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Vi måtte faktisk sende med bevis for at pappa var død når vi sletta Facebook kontoen hans, altså dldsattesten. Spesielt det også, som at Facebook eier deg. Anonymous poster hash: 79d30...3bd
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 Så det er ikke såå lett å få slettet kontoen for hvem som helst. Men noen burde kanskje snakke med denne jenta tenker jeg. Anonymous poster hash: 79d30...3bd
Gjest Antarctica Skrevet 8. november 2014 #11 Skrevet 8. november 2014 Ville ikke ha beholdt vennskapet med denne profilen, tror jeg. Datteren har sikkert sine behov, men å sende spillforespørsler osv fra avdøde mors konto er over the top for meg.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2014 #12 Skrevet 8. november 2014 En del foregår automatisk på fb. Pappa "likte" en reklameside mange mnd etter at han døde. Vi avsluttet kontoen etter ca et halvt år. Ikke alle hadde fått med seg at han hadde gått bort,og da noen skrev "gratulerer med dagen,unge mann" til han på bursdagen hans var det både trist og ekkelt! Det var tungt å "slette" han også,men vi vurderte aldri å ikke fjerne profilen hans. Det var ganske omstendelig å få det gjort.. Anonymous poster hash: b26fa...3fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå