Gå til innhold

Rundvasker dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøker å vaske litt ekstra året rundt, men plutselig så ligger det et tykt støvlag oppå baderomsskap. Vasker mest det som synes merker jeg. Tenker derfor at det er lurt å rundvaske skikkelig 1x pr år.

Tok 2 soverom i dag å det føles bra:)

Er det flertallet som rundvasker her inne eller driter dere i det?

Anonymous poster hash: 45dd3...274

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker ikke tak og vegger nei. Men prøver å ta litt ekstra som ikke blir prioritert ellers i året.

Anonymous poster hash: 4a014...8b1

Skrevet

Rundvasker minst to ganger i året, før jul og før sommerferien :) elsker å feire jul i gullende rent hus!

Anonymous poster hash: aaea7...537

Skrevet

Jeg rundvasker, men forsøker å ta en del om sommeren siden jeg har lang ferie.

Det er klart man må vaske tak og vegger en gang i året, iallefall når man fyrer med ved og tenner stearinlys. :-)

Skrevet

Har vaskehjelp annenhver uke og hver gang hun er her tar hun ett rom ekstra godt. På det rommet vasker hun raskt over vegger og takhjørner, lister, toppen av skap osv. Når hun gjennom året rullerer gjennom rommene på denne måten trenger vi ikke "julevask"

Anonymous poster hash: 7dfd3...445

Skrevet

Det er klart man må vaske tak og vegger en gang i året, iallefall når man fyrer med ved og tenner stearinlys. :-)

Hva vasker du vegger og tak med?

Anonymous poster hash: b182e...cbc

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Tar ikke alle tak hvert år men ellers vaskes alt før adventen kommer i hus;-)

Er så deilig å ha alt rent og ryddet. Tok ene boden igår så er godt igang;))

Anonymous poster hash: 2299d...d67

Skrevet

Nei.Det gidder jeg ikke.Hvordan har dere energi til å vaske så fælt?

Anonymous poster hash: 5286e...ff4
Skrevet

Rundvask om sommeren. Om vinteren brennes det mye stearinlys og i ovn/peis, da blir det bare ekstra støv

Anonymous poster hash: 2d7d6...907
Skrevet

Det blir nesten en rundvask. Komfyr, kjøleskap og slikt blir dratt frem. Kjøkkenskapene får en grundigere vask på utsiden enn vanlig osv. Veggene på badet blir vasket, ikke bare den vanlige vasken.

Tak vaskes ikke siden vi har tak som ikke kan vaskes, men de blir støvsuget, samme som veggene i stua og litt andre rom. Dette gjør jeg hver vår også, da er det for å fåmvekk pollen. Har en veldig allergisk mann, så merker st dette er lurt to ganger i året.

Generelt så blir det ryddet og vasket mer enn vanlig, men jeg tar ikke helt av. Og rekker jeg ikke, eller gidder ikke så gjør ikke det noe. Jeg stresser ikke for å si det slik, men syns det er deilig å gjøre dette før desember og julen kommer i hus. Så siste uka av november er det vaskeuke her i huset. Da må alle hjelpe til, selv fjortisene som hater å gjøre husarbeid. Skal juletreet opp, med gaver under så får de hjelpe til.

Anonymous poster hash: e45c1...3d1

Skrevet

Nei, her rundvasker vaskedamen annenhver uke.

Anonymous poster hash: 51ffb...d52
Skrevet

Nei. Gjør det etter jul.

Deilig å få bort glitter og barnåler

Anonymous poster hash: 7f5f3...2b1

Skrevet

Vasker ikke vegger og tak..... men vasker inne i alle kjøkkenskap og slikt. Vasker grundig på steder jeg normalt ikke vasker også. 

Anonymous poster hash: 936a3...906
Skrevet

Jepp!! Hvert år vasker jeg rundt møblene.. Det holder her...

Anonymous poster hash: 1c6ae...ccd

Skrevet

Egentlig ja. Syns det er greit å ta en god runde å få vasket ned hele pakket og da kan man liksågodt få gjort det til jul. 

Men i år blir det ikke.. Nå er det eksamen, oppkjøring og ferietur før jul så jeg rekker ikke rett og slett. Orker ikke bruke de siste kreftene på å rundvaske før jul. Da får heller støvdottene bak kjøleskapet ligge der.

Anonymous poster hash: 1afc7...712
Skrevet

Nei,men en god lørdagsvask blir det

Anonymous poster hash: 36942...734

Skrevet

Det blir så mye gris i jula så til jul vasker jeg som normal, og tar det heller når julepynten er pakket bort. Vasker sjelden tak og vegger. Tar noe av veggene på kjøkken og bad når jeg ser det trengs. Takene er i gips, så de må males, og det har aldri blitt gjort etter at det ble bygd for ca. 10 år siden. De ser fremdeles hvite og fine ut. 

Skrevet

Burde sikkert, men gjør det ikke. Mer enn nok annet å gjøre på egentlig.

Skrevet

Vasker som vanlig. Syns man ser det mye mer om våren at f.eks. vinduer må vaskes.

Skrevet

Ja, vasker og tømmer alle skap og skuffer, rydder og kaster og vasker, samt gulv, tak og drar frem alle møbler. Snart ferdig med en etasje!

Skrevet

Absolutt ikke. Jeg prøver å ha det hyggelig i jula.

Anonymous poster hash: a0e7d...a6c
Skrevet

Nei. Har vaskehjelp hver uke, jeg syns det er greit at det er passelig rent hele året, og skulle jeg se noe som trengs ekstra vask så tas det fortløpende gjennom året.

Og primært så velger jeg vask av peis og sot etter at fyringssesongen er over, ikke når den begynner.

Anonymous poster hash: 00651...065

Skrevet

Hva vasker du vegger og tak med?

Anonymous poster hash: b182e...cbc

Klut og såpevann. I vannet er det en dæsj grønnsåpe og en litt mindre dæsj salmiakk. Tar sot og dritt veldig bra:-)

Skrevet

Her tar jeg rundvask etter at alle jule tingene er pakket ned. Orker ikke å gjøre det før jul siden svigers er her med hunden deres i 10 dager, og tar med all skiten hver gang den har vært ute ( og det er ikke få ganger heller ) pluss at den røyter i granskauen.

Ellers så tar vi jo å vaske huset hver 14.dager og bestandig vasker vi et rom nøye.

Anonymous poster hash: 290cd...c8d

Skrevet

Absolutt ikke. Jeg prøver å ha det hyggelig i jula.

Anonymous poster hash: a0e7d...a6c

Og det har du ikke i rent hus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...