Gå til innhold

Forslag til julekalender på småbarnsavdeling?:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen har noen tips!

Tenkte å rute opp vinduet, men vil ikke ha pepperkaker til ett-åringer. Mulig et dikt eller sang bak hver dag.

Noen flere ideer?:)

Anonymous poster hash: e89d7...529

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss dekorerte de hjerter som de hengte opp. Så fikk barna ett hjerte hver.

Anonymous poster hash: 32bfb...378
Skrevet

Aktivitetskalender kanskje, aktiviteter har dere vel på programmet uansett.

Anonymous poster hash: eaba6...6d2
Skrevet

Her ruter de opp vinduet og henger opp 24 røde hjerter. Tar ned ett hjerte hver dag og når alle er borte er det jul.

Anonymous poster hash: e3f68...380
Skrevet

Hva med å trekke et barn hver dag som får velge en sang, ut fra en bunke sangkort eller lignende? Om dere velger å lage sangkortene selv så bruk bilder for å illustrere sangene slik at barna kjenner de igjen. Og så henge opp et rødt hjerte hver dag. 

Der mine gikk på liten avdeling hadde de en egenprodusert sangbok. Det var en sang per side som var laminert og sidene var hullet og knytt sammen med tråd. Barna fikk en hjem i begynnelsen av året og så hadde avdelingen en som de brukte i samlingstund. Veldig fint for foreldre-bhg-samarbeid og sikkert veldig greit for barn og voksne i barnehagen også. Kanskje dere kan bruke noe tilsvarende?

Anonymous poster hash: 33bc9...90b
Skrevet

Takk for tips:-)

Det er barn mellom 1-1/2 år, så de kan ikke bidra så mye selv. Røde hjerter med sanger var lurt:-)

Flere?

Hi

Skrevet

Hos oss laget de røde hjerter som de limte bilde av barnet i. Her hadde de kledd barna i lucia klær, med krone, lys og i det hele tatt var det ett veldig koselig bilde. På andre siden fikk barna tegne, og de som ikke klarte eller ville slapp. Da hadde de tatt på noen sølv stjerne klistremerker. De hadde laminert disse, og klipt litt utenfor hjertet. Laget hull og hengt opp med rød silkesnor.

Alle hjertene hand oppe til første desember og det barnet som hang den dagen fikk ta ned hjertet og fikk det med seg hjem. Dette var veldig vellykket. Jenta som da var 1,5 år var så fornøyd da jeg hentet henne og det hjertet hang fremme i hele julen og ble vist til alle. Da julen var ferdig limte jeg det inn i albumet, så nå snakker hun mye om hjertet hver gsng hun titter i albumet.

Anonymous poster hash: fb239...c02

Skrevet

Strålende ide! Dette må jeg gjøre:-)) Takk!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...