Gå til innhold

Er iPhone den eneste tlf til barn som duger om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et annet innlegg her om hvilke tlf 10-åringene har. De fleste som svarte hadde iPhone. Min 12-åringen har ikke iPhone. Er det et must?

Anonymous poster hash: 1cb2e...7e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en iphone og en samsung til overs nå, som jeg tenkte ungene skulle få. Jenta skulle få samsungen fordi den er hvit og hakket mer innvikla å bruke enn en iphone, som jeg da tenkte guttungen skulle få (han er 7) Men nei. Noe samsung kom ikke på tale! Hun skulle ha iphone... aner ikke hvorfor jeg altså, samsungen er jo mye bedre. Men det hjalp visst ikke...

Anonymous poster hash: 6b6f4...106

Anonymous poster hash: 6b6f4...106
Skrevet

Iphone er et merkevare. Så selv om andre telefoner er like gode eller bedre så er det iphone som gjelder. Tenk på det som merkevarer til klær. Huska sa jeg selv var ung, nytta ikke å komme med en fin dongeri hvis det ikke var en Levis.

Anonymous poster hash: dc833...b77
Skrevet

Langti fra. Her kjører vi enkelt, ingen får tlf over tusenlappen. Enda ingen av ungene som har giddet bruke sparepenger på å legge til nok til iphone, på de ti årene de har hatt tlf.

Skrevet

Min 9 åring har en Samsung tlf som hun kjøpte for egne oppsparte penger. Den kostet 999 kr.

Anonymous poster hash: d75af...abc

Skrevet

Ja, er dessverre det eneste som duger.

Men ingen av mine har iphone av to grunner; vi har ikke råd til det, selv om vi har ok økonomi, og iphone er vel ikke den beste tlf. for barn i aktiv lek.

Anonymous poster hash: 791b0...a68
Skrevet

Ingen av mine barn har fått iphone selv om eldstemann ønsker seg en.  

Jeg har iphone-jobbtelefon siden jeg ikke kan velge selv, og den er OK, men på ingen måte fantastisk.  

En av oppgavene vi foreldre har, er å lære barn at penger ikke vokser på trær, man må prioritere og sette tæring etter næring.  Jeg forsøker etter beste evne å forklare for ungene at vi har råd til alt vi trenger, men ikke alltid alt vi ønsker oss.  Derfor må vi prioritere, og iphone blir ikke prioritert.  

For eldre tenåringer som behandler tingene sine pent og er villig til å bruke av ukepenger osv, så er kanskje situasjonen annerledes.  

Anonymous poster hash: 7e3dd...224
Skrevet

8-åringen har en Samsung Galaxy trend plus, den kostet litt over 800 kr. Den er stabil og jobber kjapt, og holder godt på strømmen.

Ingen av guttene i klassen har iPhone eller andre dyre telefoner, men det kommer jo sikkert når de blir eldre. Om sønnen min absolutt vil ha en, får han bruke sine egne sparepenger.

Skrevet

Jeg var tenkt kjøpe en Sony til 7- åringen, la meg også på en grense på 1000,- Siden jeg fant en pent brukt 4s til 1000,- valgte jeg heller kjøpe den.

De fleste i klassen som har tlf har iPhone.

Anonymous poster hash: 496b9...209

Skrevet

Iphone er som de andre sier merkevare og det ungene ønsker seg, ikke nødvendigvis fordi det er den beste telefonen, men fordi det er det kuleste merket akkurat nå.

Mine barn har hatt Xperia-telefoner og det har fungert mer enn bra nok, men de har ønsket seg og spart til Iphone i flere år så når de trengte nye telefoner nå så spleiset vi. Delvis julegave fra oss og delvis egenbetalt iphone.

De er 11 og 14 år, 7-åringen har ikke egen telefon enda.

Anonymous poster hash: d2aef...607
Skrevet

iPhone har det beste operativsystemet for barn, eldre, og også for de fleste voksne. Utviklere som er glad i å hacke og tweeke med mobilen og vil ha mest mulig frihet og knot vil ha mer glede av Android, alle andre har mer glede av iOS of iPhone.

Det har ingenting med merkevare å gjøre, men med operativsystem og brukergrensesnitt. Ville heller kjøpt en eldre iPhone-modell til poden enn en Android.

Anonymous poster hash: f831b...979

Skrevet

Selvsagt ikke. Mine barn og bonusbarn bryr seg ikke om hva slags tlf de har. Mine to har derimot iPhone fordi de har arvet dem og fordi de har ipad og ipod, så da kan de laste ned kjøpte spill til alle enhetene.

Skrevet

Det kuleste merke akkurat nå forsåvidt er Samsung. De bruker masse penger på reklame og markedsføring og det har derfor blitt mye hype.

iPhone er ikke best fordi det er et kult merke (jeg gir beng i merker, og jeg jobber som utvikler av apper for alle mobile plattformer: Android, Windows Mobile og iOS (iPhone)), det er best fordi det er det beste og mest stabile operativsystemet med best brukergrensesnitt.

Anonymous poster hash: f831b...979

Skrevet

Haha, nei! Min yngste har en gammel Nokia, som fungerer fint til å ringe og tekste med. Jeg synes ikke han (9 år) trenger å ha en spillmaskin med seg hele tiden. Tenåringen har en smartphone til rett i overkant av tusenlappen, og den dekker alle hennes behov.

Anonymous poster hash: e97a7...361
Skrevet

Ja her er det kun iPhone som duger. 5 åringen og 7 åringen her har begge to iPhone 5.

Anonymous poster hash: 0ff98...417

Skrevet

Det er jo enklest å bruke for de minste barna da.....

Anonymous poster hash: 0e321...e4d

Skrevet

For de største barna og ungdommen er det iPhone som regel det eneste som duger

Anonymous poster hash: ce319...a68

Skrevet

Det er ikke ett must her i huset, men de to minste har arvet noen meg og mannen ikke bruker lengre. Ikke de beste på batteri, derfor vi byttet. Men for de så går det helt greit.

De har hatt en tlf som tålte vann og støt tidligere, kjøpte den siden de skulle tåle så mye. Det har de gjort også, men de var vanskelige å bruke syns de og jeg. De sluttet å lade kort tid etterhverandre, så da fikk de våre gamle.

Neste mobil må de kjøpe selv, så hva det blir kan jo bli spennende....

Anonymous poster hash: cd97f...33f

Skrevet

Veldig enkelt i bruk, og hvis resten av duppedittene i husholdningen er iPhone, er det veldig greit å ha enheter som snakker lett sammen. Musikk, film etc legger seg på alle steder man trenger det. Vil si det kommer an på resten av familiens telefoner, nettbrett etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...