Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 Har en venninne som vennskapet har vart i 7 år. Jeg stortrives i hennes selskap og hun får meg alltid til å føle meg bra. De siste 2-3 årene har hun vært elendig på å ta initiativ pga hun har så mye å gjøre (sier hun). Vi har hatt 2 "oppklaringssamtaler" som i hovedsak har gått ut på at hun har vært dårlig på å ta initiativ m.m. En annen sak som går igjen med henne er at hun f.eks. har sagt at hun skal invitere meg på middag, spa m.m, men det blir aldri noe av. Jeg fikk baby for 7 uker siden og det var først for 2 dager siden hun tok initiativ og spurte om når det passet at hun kom på besøk for å se oss, men det var etter at jeg hadde skrevet på facebook at jeg syntes ikke at det var en unnskyldning for og ikke møtes at man har en travel hverdag. Jeg har flere venner jeg ikke ser så ofte, men de ringer jeg eller sendes SMS med i blant, så det blir noe annet. Denne venninna kan det gå mange måneder uten at vi har noe som helst form for kontakt. Er det i det hele tatt noen vits å bevare vennskapet? Per dags dato føler jeg ikke at jeg får en døyt ut av det, er bare et "usikkerhetsmoment". Hun sa for en stund siden at hun hadde så mye å gjøre at hun kunne ikke prioritere venner. Hva ville du gjort? Jeg er ikke ute etter å bli uvenn med henne eller være bitter, vi har mange gode minner sammen, men jeg vet ikke om jeg ser noen hensikt i å være venninne med henne. Anonymous poster hash: 34e37...c71
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Jeg hadde beholdt henne som venninne. Sånt går i perioder, og så får man plutsleig bere tid til hverandre igjen. Anonymous poster hash: cef17...006
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Høres ut som bestevenninnen min og meg Vi har begge veldig travle hverdager, og vi kan gå på ukesvis, av og til måneder, uten å se og snakke med hverandre, men begge vet at den andre er den første vi ringer og som stiller opp hvis noe skulle skje Slike ting går i bølger/perioder - det er ikke noe å "pese" med Anonymous poster hash: b26c3...461
sug lut Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Det er dumt å forkaste en venninne hvis det fortsatt er bra NÅR dere ser hverandre, men hvis det er mest preget av anklager og unnskyldninger er det jo lite å gå på. Hvis dere fortsatt kan ha det fint sammen er det bare å leve med at det blir lengre mellom hver gang, sånn er det for det fleste i perioder - "mye å gjøre" dekker ikke bare hva man FAKTISK må gjøre men hvor mye overskudd man har igjen til kontakt etter man har gjort det, rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå