Gå til innhold

Når bestemte du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har mer enn 1 barn. Hvor gammel var 1.barnet da du bestemte deg for når du ønsket nr. 2? Eller kanskje nummer 2 ikke var planlagt?

Jeg er så ambivalent på når jeg ønsker at nummer 2 skal komme. Vet ikke om jeg skal høre på fornuften eller hjertet.

Anonymous poster hash: 747b0...250
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første barnet nærmet seg 2 år da vi tenkte det var på tide med en til, jeg synes rundt 3 år mellom er en fin aldersforskjell.

Ble gravid med en gang jeg sluttet med pilla da, testet positivt 3 uker etter siste pille, så det ble nærmere 2,5 år enn 3 år mellom barna.

Nr 3 tok det litt lenger tid før vi ble klar for, så det ble 3,4 år mellom nr to og tre.

Nr 4 var overhodet ikke planlagt, og det ble 1,5 år mellom nr tre og fire ;)

Anonymous poster hash: 2c7fb...d7e
Skrevet

Bestemte oss vel  litt etter at nr. 1 hadde kommet om å prøve på nr.2 når nr.1 ble ca. 1 år.

Skrevet

Fikk sterk sterk trang til ny baby da gutten var drøyt 9 måneder. Tenkte at to tette ville bli kjekt. Og at det ville gå kjapt, siden nr 1 var uplanlagt. Så når gutten var året startet vi med prøvinga.

Men det tok mye lenger tid enn planlagt, så det blir nøyaktig tre år mellom barna. Og så satser jeg på at det også funker. :-)

Anonymous poster hash: dc0ce...52d

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Førstemann er 7 år, han var 6 da jeg kjente at nå vil jeg virkelig ha en til. Jeg er nå 12 uker på vei med andremann :)

Skrevet

Vi sluttet på p-pillen når første var 2 år, men vi startet å prøve aktivt da hun var 2.5år.

Vi ønsket ikke altfor stor aldersforskjell.

Men ting tok tid og hun fyller 6 år da andremann kommer til verden neste sommer. Jeg er snart 10 uker på vei.

Skrevet

Vi bestemte oss da førstemann var nesten 2 år, men brukte 1,5 år på å bli gravid, så det ble 4 år mellom de to. 

Anonymous poster hash: 70906...c58
Skrevet

6 mndr. Ble gravid et år etter, etter et års prøving. Så blir 2 år og 3 mndr mellom dem.

Anonymous poster hash: 9f223...3d1
Skrevet

Ble uplanlagt gravid da første bare var 5 måneder så her blir det 14 måneder mellom dem. Jeg hadde aldri lagt opp til det slik om jeg kunne bestemme, og selv om barnet selvsagt er velkommen så kommer hun på et utrolig ubeleilig tidspunkt. På grunn av dette vil jeg ikke bli ferdig med utdannelsen min før i 2018.

Skrevet

Vi bestemte oss før vi prøvde på førstemann for å prøve på max tre år mellom barna. Ville helst ha minst 19 mnd mellom for å få vært litt på jobb i mellomtida, men hadde ikke gjort noe om det ble mindre. Så vi begynte aldri med prevensjon igjen etter fødsel, men skulle ikke prøve aktivt før etter et år. Fikk mensen tilbake etter ni mnd og ble uventet gravid etter første mens. Så blir 18,5 mnd mellom :)

Anonymous poster hash: a72ff...62f

Skrevet

Da jenta var 1 år og 9 mnd kastet vi pillene. Det er 2,5 år mellom dem ganske akkurat. Satt på første forsøk.

Skrevet

Det var bestemt før nr 1 var unnfanget.

Anonymous poster hash: 37f01...09a

Skrevet

Bestemte meg da jeg var i begynnelsen av tenårene at jeg ville ha to år mellom. Sambo var enig og alt klaffet. 23 måneder mellom barna og vi er i midten av 20-årene (med tanke på når jeg bestemte meg)

Anonymous poster hash: 562d2...0da

Skrevet

Alltid tenkt at tre år mellom er fint. Førstemann er 15 mnd nå, og jeg tar ut spiralen til våren/sommeren avhengig av jobbsituasjonen (går ikke så det suser i oljebransjen nå og jeg er permittert).

Anonymous poster hash: 1c553...f01

Skrevet

Du som har mer enn 1 barn. Hvor gammel var 1.barnet da du bestemte deg for når du ønsket nr. 2? Eller kanskje nummer 2 ikke var planlagt?

Jeg er så ambivalent på når jeg ønsker at nummer 2 skal komme. Vet ikke om jeg skal høre på fornuften eller hjertet.

Anonymous poster hash: 747b0...250

1 mnd etter at nr 1 kom bestemte vi oss for å prøve på nr 2 med en gang. Ble gravid igjen 3 mnd etter første fødselen :)  Var veldig planlagt. Nå er jeg så heldig at jeg blir gravid bare mannen "ser på meg", så vi har fått våre 3 når vi har "bestemt" det  :)

Anonymous poster hash: 16f01...f46

Skrevet

6 år mellom nr.1 og nr. 2 og etter nummer to ventet vi i 13 år før vi valgte å få nr. 3

Akkurat passe aldersforskjell for vår del.

Skrevet

Første barnet var ca to timer gammelt, og jeg så han for første gang. Da viste jeg at jeg ville ha flere så fort som mulig! Men jeg fikk ikke mensen igjen før etter et år, så det ble 23 mnd mellom dem.

Anonymous poster hash: 91c4c...ade

Skrevet

Minste var 2,5 år. Men hadde flere SA, så babyen kom da minste var 6 år.

Anonymous poster hash: 7133f...ea0
Skrevet

Vi visste at vi ville ha 2 barn allerede før nr 1 ble født, og hadde i utgangspunktet tenkt oss en aldersforskjell på 2 år. En liten glipp førte likevel til at nr 2 ble født da nr 1 var 18 mnd. :) Nå føler jeg meg ferdig, mens samboer vil ha flere, så vi får se hva det blir til.

Skrevet

Jeg ønsket meg nr 2 samme dagen etter første var født. Fødsel og graviditet ønsket jeg ikke, men ønsket at det oille nurket mitt skulle få ett søsken. Igrunn litt rart syns jordmoren for jeg hadde vist en kjempetøff fødsel, så elt unormalt å ønske seg ett barn til så tidlig.

Nr 2 ble født noen dager før storesøster var 2år. Da hadde jeg mistet noen ganger før graviditeten satt som spikret.

Anonymous poster hash: b912b...27a

Skrevet

Når man er sløv med prevensjon blir det plutselig 18 mnd mellom barna. Så travelt her kan man si...

Skrevet

Nr 1 var nesten 3 år da jeg fikk lyst på en til. Nr 2 var 1.5 da jeg ble gravid med nr 3. Hadde lyst på tre, men ville bli ferdig med det, om du skjønner😊

Anonymous poster hash: 5fc53...e91

Skrevet

Vi viste lenge at vi ønsket ca 3 år mellom barna, så vi snakket om det lenge før vi satte i gang med å lage nr 2. Så da førstemann var 2 år og noen mnd ble jeg gravid igjen, så blir nøyaktig 3 år mellom de, og det tror jeg blir perfekt for oss 😃

Anonymous poster hash: 7ad61...b1f

Skrevet

Vi visste at vi ville ha to barn. Startet prøvingen da førstemann nærmet seg 2,5 år. Ble gravid med en gang. Mistet. Ble gravid nok en gang. Mistet. Ble gravid for fjerde gang, og andremann kom nøyaktig 3,5 år etter første.

Anonymous poster hash: aa690...846

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...