Gå til innhold

Bytter dere gaver, eller sender dere i posten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sett svigers på 4 mnd, dvs 5,5 mnd til jul. Har invitert de, hit 4 ganger og fått nei 4 ganger, de bor 30 min unna m.bil. Vi var hos dem for 4 mnd siden, men samboeren min jobber mer nå og vi har ikke bil og dårlig råd, så lettere for dem å kjøre hit (dessuten er de pensjonister).. Tar 30 min for dem og 2 timer for oss :) Tenkte å invitere til julegavebytting noen dager før jul, så serverer vi litt pepperkaker og sånn i samme slengen. Så får de sett barnebarnet sitt før jul. Sender invitasjon i posten så det kanskje ikke er så lett å si nei... ;) Litt formelt. Hvis de foreslår at vi sender gaver i posten, har vi bestemt oss for å si at vi dropper gaver i år. Ikke bare blir det dyrt med porto, men vi må da drasse med oss masse gaver på toget, blir vanskelig.

Sender dere mye gaver i posten til folk som bor 30 min unna? Eller møtes dere for bytting?

Anonymous poster hash: 3128e...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi møtes :) Ingen som bor lenger unna enn en time, så da møtes vi. 

Er også veldig dyrt å sende gaver syns jeg :o

De bør jo komme til en slik hyggelig sammenkomst :)

Skrevet

Jøss, vi bytter gaver med familien som bor 4 timer unna også vi...

Enten tar vi en tur dit eller de en tur hit i løpet av desember, en helg sammen før jul.

Hadde aldri falt meg inn å sende gaver til noen som bor 30 minutter unna i bil. Har du ingen som kan kjøre deg dit med gavene om det tar så lang tid kollektivt da? Eller mannen din ber en bror, kompis e.l. kjøre han til foreldrene for å bytte gaver og heller betaler noen bensinpenger? Han har vel en kompis som kan bruke et par timer på å hjelpe han med det en søndag i desember?

Anonymous poster hash: 13299...810
Skrevet

Tenkte å invitere til julegavebytting noen dager før jul, så serverer vi litt pepperkaker og sånn i samme slengen.

Servere litt pepperkaker? Litt smålig spør du meg

Hva med å servere middag? Litt mer formelt og kanskje større sjanse for at de kommer....

Anonymous poster hash: c19e0...b4f

Skrevet

Uke enig. Julekaker og gløgg er jo kjempekoselig besøksaktivitet i desember. Hvis de syns det er så j****g tiltak å kjøre en halvtime for å se barnebarnet sitt så hadde jeg aldri i verden giddet å diske opp noen middag. Men det må sies at jeg ikke liker å ha middagsgjester og heller ikke har hatt svigers (eller mine egne foreldre) på middag en eneste gang da. Vi inviterer til ettermiddagskaffe støtt og stadig da 😉

Dette er vel litt prinsippsak for ts og vil jeg tro 😜

Anonymous poster hash: 623fa...f2e

Skrevet

Tenkte å invitere til julegavebytting noen dager før jul, så serverer vi litt pepperkaker og sånn i samme slengen.Anonymous poster hash: 3128e...83b

Servere litt pepperkaker? Litt smålig spør du megHva med å servere middag? Litt mer formelt og kanskje større sjanse for at de kommer.... Anonymous poster hash: c19e0...b4f
Nei, de liker ingenting noen andre lager, derfor serverer jeg aldri middag ;) da blir man det store samtaleemne i resten av slekta, så holder serveringen til et minimum.. De skal være glad de får gaver, så lite som de stiller opp.

Skrevet

Uke enig. Julekaker og gløgg er jo kjempekoselig besøksaktivitet i desember. Hvis de syns det er så j****g tiltak å kjøre en halvtime for å se barnebarnet sitt så hadde jeg aldri i verden giddet å diske opp noen middag. Men det må sies at jeg ikke liker å ha middagsgjester og heller ikke har hatt svigers (eller mine egne foreldre) på middag en eneste gang da. Vi inviterer til ettermiddagskaffe støtt og stadig da

Dette er vel litt prinsippsak for ts og vil jeg tro Anonymous poster hash: 623fa...f2e

Ja, det er vel litt bare for å servere noe småtteri - tenkte uansett å ta det i 13-14-tiden. Regner med de sitter 1–2 timer bare, de vil nok fort hjem til hula si igjen ;)

Skrevet

Vi møtes :) Ingen som bor lenger unna enn en time, så da møtes vi. 

Er også veldig dyrt å sende gaver syns jeg :o

De bør jo komme til en slik hyggelig sammenkomst :)

Jepp, det koster mye i porto! Men koster oss enda mer å dra kollektivt dit da, rundt 500kr. :) får håpe de sier ja!

Skrevet

Jøss, vi bytter gaver med familien som bor 4 timer unna også vi... Enten tar vi en tur dit eller de en tur hit i løpet av desember, en helg sammen før jul. Hadde aldri falt meg inn å sende gaver til noen som bor 30 minutter unna i bil. Har du ingen som kan kjøre deg dit med gavene om det tar så lang tid kollektivt da? Eller mannen din ber en bror, kompis e.l. kjøre han til foreldrene for å bytte gaver og heller betaler noen bensinpenger? Han har vel en kompis som kan bruke et par timer på å hjelpe han med det en søndag i desember? Anonymous poster hash: 13299...810

Fint at dere får møtes før jul. Jeg tviler på at noen gidder å kjøre, men kanskje det hadde vært en idé å spørre noen. Vil ikke være til bry for andre sånn sett, så vegrer meg for å spørre om slike tjenester, men det går jo kanskje. Det er bare det at vi kunne tenkt oss at vårt barn fikk se besteforeldrene sine før jul og :)

Skrevet

Hvis dere bor så kort unna hverandre, men likevel treffes så sjelden at du tror det kan bli problematisk å få byttet julegaver (det er en stund til jul enda) kan dere kanskje like godt droppe gavene til hverandre. Høres ikke ut til at dere har noe videre forhold til hverandre.

Men for å svare på det du spør om; å sende gaver er både dyrt og en del styr med pakking, oppsøke postkontor osv. Jeg prøver derfor å få byttet gaver fysisk med folk. Har bl.a. allerede kjøpt enkelte gaver, fordi jeg vet at vi får byttet gaver nå i november, men deretter ikke ses før jul

Anonymous poster hash: 8d45e...c4c
Skrevet

De vi sender til bor 60 til 200 mil unna. Resten møter vi, eller sender med noen andre i familien som skal dit før jul.

Anonymous poster hash: 541c3...af7
Skrevet

Hvis dere bor så kort unna hverandre, men likevel treffes så sjelden at du tror det kan bli problematisk å få byttet julegaver (det er en stund til jul enda) kan dere kanskje like godt droppe gavene til hverandre. Høres ikke ut til at dere har noe videre forhold til hverandre. Men for å svare på det du spør om; å sende gaver er både dyrt og en del styr med pakking, oppsøke postkontor osv. Jeg prøver derfor å få byttet gaver fysisk med folk. Har bl.a. allerede kjøpt enkelte gaver, fordi jeg vet at vi får byttet gaver nå i november, men deretter ikke ses før jul Anonymous poster hash: 8d45e...c4c

Nei, du sier noe der egentlig.. Men vi gir i allefall gaver i år, får se neste år hvis de fortsetter å holde seg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...