Gå til innhold

Hva har deres på i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker 1. og 2. Juledag (i romjula er det vel hverdagsklær? :) ) hvis man spiser julelunsj eller middag hos de nærmeste..

Anonymous poster hash: d21f4...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joggebukse og singlet :D

Høres trist ut.

Skrevet

Jeg eller barna? Har ofte på nye klær vi fikk til jul, ellers penslig - toåringen i bukse og genser i stedet for bare ullundertøy o.l. Jeg i kjole eller skjørt. Liker anledninger til å pynte oss litt. Vi går i festklær på julaften da...

Anonymous poster hash: e930a...c88

Skrevet

Joggebukse og singlet :D

Høres trist ut.

Tar sikkert på en olabukse og en ullgenser når vi skal ut av huset da.

Skrevet

Julaften penklær, 1. juledag kosedresser, andre juledag likeså osv. Nyttårsaften finklær.

Anonymous poster hash: fee99...7be
Skrevet

Ofte noe nytt som lå under juletreet.

Jentene stiller alltid i kjole, og minstemor elsker nissekjolen sin.  fjor hadde hun nissekjole på nesten alle tilstelninger vi var på før jul (skoleavslutninger til eldre søsken, kirkebesøk med barnehagen, middag hos venner osv) og i alt vi var på i romjulen. Disse kjolene fra Ellos er det veldig fint stoff i og de tåler mange vask ;)

http://www.ellos.no/ellos-kids/nissekjole/362678?N=1z13v3bZ1z141od&Nao=0&selArt=405431

Guttene har bukse og skjorte, eller bukse og en eller annen ny og pen genser.

Anonymous poster hash: 10c4c...077
Skrevet

Vi pynter oss alltid 1. og 2. juledag. Dongeribukser er fy fy de to dagene. Og ungene har som regel fått mye fint som de bruker da.

Anonymous poster hash: 5b894...ae1
Skrevet

Tar på meg litt penere klær. Skjørt og en pen topp f.eks :)

Skrevet

Julekjole, en mørk eller dyp blå eller vinrød på julaften. Første dag jul blir det gjerne et pent skjørt med topp til, evt kjole.

Samme 2. dag jul.

Nyttårsaften litt røffere men pen kjole:)

Ungen har dress på julaften, penbukse, skjorte og v-genser på 1&2 dag, og dress på nyttårsaften.

Skrevet

Julaften - går i pysj/kosedress til ut på dagen. Vi er inne å ser på TV, spiller spill osv. Pynter oss til middag med typiske julekjoler/dress.

1. juledag - innedag. Vi koser oss med alt vi har fått til jul. Går i kosedress/pysj helt frem til middag. Vi stiller pyntet til middagen.

2. juledag - utedag hvis snø. Vanlige klær. Aker og står på ski. Bygger snøhule og snømenn. Vi stiller pyntet til middag.

Resten av romjulen går vi i vanlige klær også til middag. Nyttårsaften og 1. nyttårsdag pynter vi oss til middag.

Skrevet

Tenker 1. og 2. Juledag (i romjula er det vel hverdagsklær? :) ) hvis man spiser julelunsj eller middag hos de nærmeste.. Anonymous poster hash: d21f4...f26

1. Juledag er hoveddagen i Jula. Da går man ikke til andre (bortsett fra NÆR familie) og man pynter seg vel så mye som på julaften.

Sportstøy og hverdagsklær på første juledag høres ut for meg som en trist tradisjon.

Anonymous poster hash: a9dd5...749

Skrevet

Tenker 1. og 2. Juledag (i romjula er det vel hverdagsklær? :) ) hvis man spiser julelunsj eller middag hos de nærmeste.. Anonymous poster hash: d21f4...f26

1. Juledag er hoveddagen i Jula. Da går man ikke til andre (bortsett fra NÆR familie) og man pynter seg vel så mye som på julaften.

Sportstøy og hverdagsklær på første juledag høres ut for meg som en trist tradisjon.

Hvorfor sier du MAN gjør ditt og datt. DERE gjør det, ikke nødvendigvis oss andre. 

Anonymous poster hash: b8ef4...d1c

Skrevet

Jeg bruker olabukse 1. juledag. Hvorfor ikke, liksom, hvis vi bare er hjemme hos oss selv? Gubben pleier å gå seg en skitur, så han har treningstøy, men dusjer og skifter til olabukse og skjorte/genser igjen etterpå. Ingen som ser oss, hvorfor pynte seg da?

Anonymous poster hash: a8e33...aac

Skrevet

Julaften så soser vi rundt i koseklær frem til middag hvor vi pynter oss.

1. dag er det bort på middag og pynter oss ( jeg) i en lettere variant som skjørt og en bluse, men resten går i dressbukse og skjorte.

2. dag avhenger om vi skal bort eller ei, ellers blir det kosemoseklær hele dagen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...