Gå til innhold

Syk og statsansatt. Hva er mine rettigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk altfor lenge, men har så langt ikke mottatt noen oppsigelse (som de kunne gitt meg etter et møte for ca 1 år siden). Nå har jeg kontaktet de pr epost å bedt om å få komme tilbake igjen etter jul. Fikk ikke noe svar og purret det derfor opp. Til svar fikk jeg kort: "Epost er mottatt, du vil tilskrives innen kort tid" Hjertelig sjef ;)

Men uansett, kan de si meg opp NÅ? Nå som jeg er frisk nok til å prøve jobbe litt??

Anonymous poster hash: 6df02...4b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøyaktig hvor lenge har du vært borte fra arbeidsplassen?

Anonymous poster hash: b15e8...883

Skrevet

Nøyaktig hvor lenge har du vært borte fra arbeidsplassen?

Anonymous poster hash: b15e8...883

Helt nøyaktig husker jeg ikke i farta, men tre år over jul ca. Pr nå har jeg en avtale med de om arbeidstrening på en annen lokasjon.... Den går ut til nyttår. Ble sykere igjen under arbeidstreningssituasjon og borte en stund, men hadde håpet på et siste forsøk og mulighet :( Trodde man måtte få en skriftelig oppsigelse for å være oppsakt... Hi

Skrevet

Hvis du ikke har mottatt en oppsigelse er du ikke sagt opp. En slik oppsigelse forutsetter vedtak i et tilsettingsråd.

Jeg vet ikke hvilke praksis det er på din arbeidsplass. Men de kan vel i teorien si deg opp når du har vært så lenge ute av jobb.

Anonymous poster hash: 2640e...fca
Skrevet

Hvis du ikke har mottatt en oppsigelse er du ikke sagt opp. En slik oppsigelse forutsetter vedtak i et tilsettingsråd.

Jeg vet ikke hvilke praksis det er på din arbeidsplass. Men de kan vel i teorien si deg opp når du har vært så lenge ute av jobb.

Det er klart, bare litt "rart" den skal komme nå som jeg spør om å få komme tilbake? Trodde kanskje det var litt på kanten av reglemanget

Hi

Skrevet

Det er klart, bare litt "rart" den skal komme nå som jeg spør om å få komme tilbake? Trodde kanskje det var litt på kanten av reglemanget

Hi

Ja, jeg er enig med deg. Arbeidsgiver burde aldri inngått avtale om utprøving annet arbeidssted dersom de uansett sier deg opp når du er klar for å komme tilbake.

Framtidsutsiktene dine bør tas med i vurderingen ved en eventuell oppsigelse. 

Skrevet

Hi

Ja, jeg er enig med deg. Arbeidsgiver burde aldri inngått avtale om utprøving annet arbeidssted dersom de uansett sier deg opp når du er klar for å komme tilbake.

Framtidsutsiktene dine bør tas med i vurderingen ved en eventuell oppsigelse.

Ja, jeg skal undersøke dette mer i tilfelle den kommer. Framtidsutsiktene mine er nok dessverre ikke lysende, da jeg har ME og er tidvis svært dårlig, men om jeg så jager meg selv rett i sengeliggende 24/7 igjen ønsker jeg så veldig gjerne å gjøre en siste innsats i håp om at ME er psykisk/jeg er feildiagnotisert eller ett eller annet så jeg klarer jobbe! (til dere som har/kan om ME, ja jeg vet....) :) Hi

Skrevet

Jeg har vært syk altfor lenge, men har så langt ikke mottatt noen oppsigelse (som de kunne gitt meg etter et møte for ca 1 år siden). Nå har jeg kontaktet de pr epost å bedt om å få komme tilbake igjen etter jul. Fikk ikke noe svar og purret det derfor opp. Til svar fikk jeg kort: "Epost er mottatt, du vil tilskrives innen kort tid" Hjertelig sjef ;)

Men uansett, kan de si meg opp NÅ? Nå som jeg er frisk nok til å prøve jobbe litt??

Hvor i dette svaret leser du at du vil bli oppsagt? Jeg tolker det dithen at de vil kontakte deg for når du skal starte opp...

Anonymous poster hash: 3e14e...765

Skrevet

Hvor i dette svaret leser du at du vil bli oppsagt? Jeg tolker det dithen at de vil kontakte deg for når du skal starte opp...

Anonymous poster hash: 3e14e...765

Hehehehe, kanskje jeg bare har litt paranoia. Hadde jeg vært sjef hadde jeg nok svart noe mer entusiastisk hadde jeg vært glad for å få en ansatt tilbake på jobb! Det er alt.... Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...