Gå til innhold

Hvordan unngå revning under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig ar det vært mye skriving i media i det siste om revning under fødsel, og at Haukeland sykehus er ille med tanke på dette. Skal føde der snart, så jeg kjenner at jeg er litt stressa. Er det slik at man ikke bør presse på slutten når ungen skal ut? Er der da mindre sannsynlighet for å revne?

Anonymous poster hash: 38bbc...757
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke presse når du ikke har ri - hør på jordmorden. Og jordmødrene skal jo hjelpe til å "holde igjen" for å hindre revning. 

Anonymous poster hash: 41e0c...9ab
Skrevet

Jeg revnet nok pga jeg presset når jeg ikke skulle,ble heldigvis bare tre sting.

Skrevet

Akkurat det tror jeg ikke fubmenervdubskal på når du ligger der og presser.

Ikke streS med dette - la jordmødrene veilede deg.

Anonymous poster hash: 46285...ff1

Skrevet

Hehehehe, hva? 

Anonymous poster hash: 4a2cd...f56

Skrevet

Det er ikke så mye du kan gjøre fra eller til, utover å gjøre som jordmor sier. Lykke til!

Skrevet

Hehehehe, hva?

Anonymous poster hash: 4a2cd...f56

Hjelpes meg. Ingen unnskyldning - bare en forklaring - sitter med par uker gammel baby, er trøtt, ammer osv - autocorrect...

* du tenker på

Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å høre på jordmor. Sier hun `ikke press` eller stopp! midt under pressinga, så må du høre på henne. 

Anonymous poster hash: 9c57e...42e
Skrevet

Jeg fødet begge ungene mine i Hammerfest sykehus, og det var faktisk den samme jordmora som tok i mot både storebror og lillesøster som ble født henholdsvis i 2010 og 2013. Begge gangene var hun utrolig flink og veiledet meg. Den siste fødsel gikk så fort at hun ba meg hold igjen i det lille nurket lå med skulder ved åpningen ( det var min kjære som fortalte meg i ettertid), og hold en spesiel grep for at jeg ikke skulle revne av. Jeg fikk ingen varig mened i etter tid, kun ømt der nede.

Anonymous poster hash: 00bd1...9f9

Skrevet

Med første som tok 16 timer så revnet jeg grad 2b til tross for flink jm, rett fødestilling, iherdig massering i svNgerskapet og at jeg holdt igjen når hun sa det. Han var 38 cm rundt hodet og kom med armen foran hodet. Med nr to dreit jeg i massering og presset når kroppen fortalte meg at jeg skulle presse(pressrier altså, og jeg revnet akkurat like mye og hodet var like stort. Trodde aldri jeg ble bra igjen, men det kjennes greit ut nå 9 mnd etter fødsel:)

Anonymous poster hash: 2d6b9...930

Skrevet

Nr 1. fikk jeg ikke finskegrepet eller noe annet - revnet mye..

Nr 2. akupunktur der nede like før, varmt omslag for å myke opp huden, og finskegrep, - null revning.

Hode nr 1. 37 cm.

Hode nr 2. 35 cm.

Ti år mellom fødslene. Usikker på hva jeg skal tolke av mine fødsler ;)

Anonymous poster hash: 770c0...6a3
Skrevet

Uansett hvor vondt det gjør, sier jordmor slutt å presse, så gjør du det. Presser du når du ikke skal er sjangsen for å revne større.

Anonymous poster hash: 2cae4...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...