Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Jeg trenger en ekstrajobb nå når jeg er student. Helst vil jeg ha en dagjobb, så derfor vurderer jeg å melde meg som vikar i barnehage. Men jeg er litt usikker på om jeg passer til det. Har selv en sønn på 4 år, men ikke noe barneerfaring ellers. Hvordan er en hverdag i barnehagen? Anonymous poster hash: 0df25...448
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 I min bhg starter dagen med frokost ogfrilek før samling med sang, eventyr eller annet. Deretter kommer bleieskift, dogåing og påkledning før vi går ut. Påkledning er den mest hektiske tiden ila dagen. Så er det utetid et par timer før lunsj (først må alle ut av dresser og sko, dette skal inn i tørkeskapet, våte innerklær byttes). Etter lunsj har vi frilek eller aldersbestemte grupper, ev. andre aktiviteter. Deretter har vi fruktmåltid før vi igjen går ut og blir ute resten av dagen. Stort sett er det veldig hyggelig å jobbe i bhg, selv om det også er intenst og slitsomt. Ofte bruk for dyktige vikarer! De vikarene vi liker best er de som ser hva som må gjøres, som leker og prater med barna og som ikke er redd for å være tydelig voksen (enkelte vikarer lar ungene kjøre over seg, og da må vi gripe inn, ergo en vikar som ikke hjelper oss) Anonymous poster hash: e8f4c...3fc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 På småbarnsavdeling var det tøft syns jeg.Veldig mye skriking og mye bæring store deler av dagen for å prøve å roe de. Anonymous poster hash: bc21b...d45
Mamma_til_2 Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Hektisk, utfordrende, hærlig, livlig, gøy, glede, tårer, det et litt av alt men det er først og fremst helt fantastisk!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 Har jobbet flere år i bhg både fast og som vikar. Veldig forskjellig arb.dag avhengig av om du skal jobbe på storebarn- eller småbarn, og veldig stor forskjell fra de ulike barnehagene, til og med fra avdeling til avdeling innen samme bhg. Men felles er vel at du må være veldig "PÅ" hele dagen (ingen surfing eller ledige minutter til egentid innimellom slagene), og at du bør være ganske så sosial, utadvendt og serviceminded i forhold til foreldrene. Hektisk, men også veldig givende Anonymous poster hash: c6c7a...397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå