Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Den som har 3 barn fra 1-6 år, alle går i barnehage og skole, og hun er hjemmeværende. Eller den som kun har ett barn på 2 år men jobber fullt samtidig som hun pendler? Ikke at det er noen konkurranse, men føler de to venninnene mine kjemper litt om hvem som har det "værst". Anonymous poster hash: 13de5...76c
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Hun som jobber 100% og pendler Anonymous poster hash: 4c7a8...2ba
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Uten tvil hun som jobber fullt og pendler. Den andre sliter nok ikke med de samme logistikkproblemene, og hun har muligheten til å fikse det som trengs på dagtid mens ungene er i bhg/på skolen. Anonymous poster hash: 5fa25...5d4
Berta_78 Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Det kommer selvsagt an på fysisk og mental helse, kapasitet, søvn osv osv.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 Sånn umiddelbart kan man selvfølgelig si hun som jobber 100 % og pendler. Men det er jo ikke så enkelt. De har jo helt ulike problemer. Så kommer det individuelle forskjeller hos dem som personer, hvilken støtte de har ellers i hverdagen, sykdommer, andre belastninger i livet osv. osv. Hadde jeg hatt to venninner som "konkurrerte" slik så ville jeg nok sagt til dem at det ikke er noe poeng i å konkurrere. Eneste man ev. oppnår er et ev. uvennskap fordi begge føler seg misforstått, ikke sett, undervurdert osv. Bedre å få begge til å respektere at de har helt ulike utfordringer i hverdagene, og at de bare må takle det hver på sitt vis. Anonymous poster hash: c7fab...396
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Jeg har vært i begge situasjonene og synes ikke noen av dem var spesielt slitsomme. Men hvis jeg måtte sagt én ville det nok blitt at det er mest slitsomt hjemme med tre små. Hun med ett barn har det kanskje mer travelt med tanke på et stramt tidsskjema. Men det er allikevel mer mentalt slitsomt med tre så små barn som ikke klarer noe selv, ikke forstår at de må vente eller at du er sliten, som trasser og hyler om hverandre, som må mases på og følges opp kontinuerlig og ikke minst krangler hele tiden. Anonymous poster hash: 285b8...4c8
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Så lenge hun har ungen i barnehagen tenker jeg sånn sett ikke "hjemmeværende"... Eller hun er jo det, men altså... SÅ mye tid bruker man ikke på å gjøre rent, lage middag osv. Så lenge ungene går i barnehagen så har hun en del tid til disposisjon. Så hun andre da, hun er kanskje på jobb 100%, men fortsatt så får hun "avbrekk" fra hektisk unge-styr og plikter hjemme (regner med hun deler plikter med mannen) Men jeg tror nok hun er den som har det mest travelt. Også kommer det Ann på helse, samliv osv. Egentlig klarer jeg ikke lande på hvem som har det verst. Anonymous poster hash: 8ae30...5cf
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 Er det noe å lure på da?? Hun som jobber, helt klart. Hun andre dilter jo bare hjemme... Mens barna er i bhg og skole. Har jo tonnevis med alenetid til alt hun måtte ønske. Og bør være uthvilt til morgenstell og ettermiddag med barna. Hun som jobber er jo opptatt hele tiden, og mer stress. Anonymous poster hash: f9e76...6ed
ærlig talt Skrevet 6. november 2014 #9 Skrevet 6. november 2014 Den som har mest slitsom hverdag er den som sover minst/dårligst. Og så kommer det an på hvor flink mannen er til å bidra hjemme.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #10 Skrevet 6. november 2014 Jeg har vært i begge situasjonene og synes ikke noen av dem var spesielt slitsomme. Men hvis jeg måtte sagt én ville det nok blitt at det er mest slitsomt hjemme med tre små. Hun med ett barn har det kanskje mer travelt med tanke på et stramt tidsskjema. Men det er allikevel mer mentalt slitsomt med tre så små barn som ikke klarer noe selv, ikke forstår at de må vente eller at du er sliten, som trasser og hyler om hverandre, som må mases på og følges opp kontinuerlig og ikke minst krangler hele tiden. Anonymous poster hash: 285b8...4c8 Nettopp. Som hjemmeværende tenker jeg dette selv. Det er virkelig tungt til tider. Derfor mente jeg også hun andre hvertfall fikk luftet hodet litt. Men igjen, er ungene i barnehagen så får hun flere timer med avbrekk hun også. Skjønner uansett ikke hvorfor de konkurrerer? De er tydeligvis slitne begge to og trenger noen til å forstå dette og til å synes synd på dem. Som er en helt naturlig ting å gjøre:) når man føler hverdagen er en kamp så er det ikke gøy å føle at andre tror du gjør så lite. Anonymous poster hash: 8ae30...5cf
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #11 Skrevet 6. november 2014 Enig med Berta! Anonymous poster hash: a16d2...0ab
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #12 Skrevet 6. november 2014 Hun som jobber og pendler. Hvorfor man lar en 1 åring gå i bhg når man selv er hjemme, er ett mysterie for meg. Men, når hun allikevel klager over å ha det slitsomt ,så ligger vel svaret der..... Anonymous poster hash: ada5b...0ce
Elsker livet Skrevet 6. november 2014 #13 Skrevet 6. november 2014 Jeg aner ikke, kommer an på hvor godt de trives med egen situasjon. Trives man blir man mindre sliten. Jeg trives godt med å være hjemmeværende, og syns ikke det er slitsomt, spesielt ikke etter at det ble relativt stille om nettene.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #14 Skrevet 6. november 2014 Jeg har 3 barn i bhg og jeg jobber ca 120% (pendler ikke med mindre du regner 30-45 min kjøring til jobb som pendling). Permisjon med et barn hjemme og 2 i bhg var mindre stress enn 100% jobb og et barn. Jeg er ikke i tvil og at det er mer slitsomt med 1 barn og jobb, enn 3 barn i bhg og hjemmeværende. Forutsatt at man er frisk og rask har man mulighet til å ordne hus, vask, klesvask, middagslaging, handling og trening fordelt på 5 dager i uken. Når man henter unger i bhg er middagen klar på bordet, huset vasket og klær sortert på på plass - treningen er unnagjort. All tid fra henting til legging kan brukes på ungene. Helgene er til fri bruk med unger. Med 100% jobb skal alt inn på noen timer etter arbeidstid sammen med unger og helgene må også brukes... Anonymous poster hash: 018a4...445
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #15 Skrevet 6. november 2014 Hun med jobben, med mindre den andre feiler noe. Anonymous poster hash: 16f46...422
Gjest thricane Skrevet 6. november 2014 #16 Skrevet 6. november 2014 Det er definitivt en helt annen utfordring å kombinere jobb og familie, både logistikk og tid. Enig med de andre her, så sant ikke det feiler den som er hjemmeværende noe, er det langt mer krevende med jobb og familie.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #17 Skrevet 6. november 2014 Hvordan kan det vurderes opp mot hverandre i det hele tatt? Den hjemmeværende har jo fri hele dagen? Hadde vært en helt annen sak om barna også var hjemme. De som jobber må jo gjøre alt etter barna er lagt etter jo ben og da er det ikke igjen tid til en selv... Anonymous poster hash: f9e76...6ed
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #18 Skrevet 6. november 2014 Jeg synes slike konkurranser er helt meningsløse. Jeg kunne være dønn sliten før jeg fikk barn, og bare hadde meg selv å tenke på. Jeg var dønn sliten da jeg hadde bare én, og jeg er dønn sliten innimellom nå når jeg snart har fem. Opplever ofte folk som unnskylder seg med at de skal jo ikke klage, de som bare har to. Vel, de kan selvfølgelig være like slitne som en tibarnsmor. Alt avhenger av omstendigheter som helse, økonomi, bosituasjon, omgangskrets etc. Det å være sliten er en subjektiv følelse. Etterhvert som hverdagen pakker seg med jobb og flere barn, skreller man gjerne bort ting man strengt tatt kan klare seg uten. Anonymous poster hash: 196ce...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå