Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Vi har en gutt i bhg vår som er så mye sint, har flere raseriutbrudd om dagen (ihvetfall to da, ved henting og levering). Han er så sint og går berserk på inventar og på foreldrene. Jeg har ikke sett sinnet gå utover avsatte eller andre barn. Saken er, at min sønn blir redd av dette. Han tør ikke gå ut døra sålenge dette barnet har utbrudd. Slik kan vi ikke ha det, og jeg tenker ta det opp med bhg. Ville dere gjort det og? Jeg vet at barnet må få gå der, men når sinnet går utover andre barn er det vel ikke greit? Noe må gjøres?! Anonymous poster hash: e58c7...dc4
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Så lenge utbruddet ikke går ut over barnet ditt synes jeg du skal holde hodet kaldt. Du kan ikke skjerme sønnen din for alt han er redd for. Da er det bedre at du hjelper han med å takle redselen. Sinna barn vil han nemlig oppleve mange, mange ganger til oppigjennom livet. Anonymous poster hash: 433c5...2bb
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Så lenge utbruddet ikke går ut over barnet ditt synes jeg du skal holde hodet kaldt. Du kan ikke skjerme sønnen din for alt han er redd for. Da er det bedre at du hjelper han med å takle redselen. Sinna barn vil han nemlig oppleve mange, mange ganger til oppigjennom livet. Anonymous poster hash: 433c5...2bb Nei det går ikke utover han annet enn at han synes det er ekkelt. Men du har et godt poeng! Synes bare det er så trist at han skal føle redsel i bhg hvor alt skal være fint.. Men er sikkert best å ikke si noe da ja.. Anonymous poster hash: e58c7...dc4
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Vi har en gutt i bhg vår som er så mye sint, har flere raseriutbrudd om dagen (ihvetfall to da, ved henting og levering). Han er så sint og går berserk på inventar og på foreldrene. Jeg har ikke sett sinnet gå utover avsatte eller andre barn. Saken er, at min sønn blir redd av dette. Han tør ikke gå ut døra sålenge dette barnet har utbrudd. Slik kan vi ikke ha det, og jeg tenker ta det opp med bhg. Ville dere gjort det og? Jeg vet at barnet må få gå der, men når sinnet går utover andre barn er det vel ikke greit? Noe må gjøres?! Anonymous poster hash: e58c7...dc4 Hva skal du ta opp med barnehagen? Hva tror du de skal gjøre? Hva tror du du oppnår med å ta det opp? Anonymous poster hash: 6291f...ab5
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 Vil tro bhg allerede jobber med dette, forhåpentligvis i samarbeid med foreldrene. Det er antakelig ikke noe de kan løse over natta. Anonymous poster hash: 0abb2...57d
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Jeg skjønner ikke hva barnehagen skal gjøre. Barn er forskjellige, noen med mer temperament enn andre. Det du kan gjøre derimot, er å snakke med gutten din om dette. Fortell at noen barn er sinte, og at det kan være lurt å holde litt avstand mens det pågår, men at han ikke trenger å være redd, og han kan gå og leke mens det pågår. Gutten din har ikke vondt av å lære om ulike personligheter/temperament, og lære å forholde seg til det. Anonymous poster hash: aa45a...b76
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Barnehagen er nok fullt klar over problemet og jobber med saken. Og foreldrene er sikkert enda mer fortvilet enn deg. Kan ikke se hva du oppnår med dette. Anonymous poster hash: 39430...c71
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 Si ifra, helt klart. Det å si ifra betyr ikke nødvendigvis at du har en forventning om at barnehagen skal "ordne opp". Det handler om å ha en dialog med dem om dine observasjoner og bekymringer. Kanskje de vil sette igang tiltak, kanskje ikke. Men uansett har du startet en dialog. Men vei dine ord. Ikke formuler deg som at du skal klage. Anonymous poster hash: 458d5...3fd
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #9 Skrevet 6. november 2014 Høres ut som sønnen min, og om det er det kan jeg fortelle deg at jeg er rimelig fortvilet over situasjonen selv. Har selvfølgelig god dialog med ped-leder ang dette og videre oppfølging kan bli aktuelt uten at jeg vil gå videre inn på dette. Syns situasjonen er kjip nok fra før og om jeg skal få klager på han fra andre foreldre itillegg så så kan jeg dessverre ikke Gjøre annet enn å grave meg enda lenger ned foreløpig. Anonymous poster hash: 0c38d...a0f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #10 Skrevet 6. november 2014 Si ifra, helt klart. Det å si ifra betyr ikke nødvendigvis at du har en forventning om at barnehagen skal "ordne opp". Det handler om å ha en dialog med dem om dine observasjoner og bekymringer. Kanskje de vil sette igang tiltak, kanskje ikke. Men uansett har du startet en dialog. Men vei dine ord. Ikke formuler deg som at du skal klage. Anonymous poster hash: 458d5...3fd Hvorfor skal HI starte en dialog med barnehagen om et annet barn? Barnehagen kan uansett ikke fortelle henne noe som helst om situasjonen! Deg blir jo helt meningsløst. Anonymous poster hash: 6291f...ab5
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #11 Skrevet 6. november 2014 Folk er forskjellige og reagerer ulikt. Barnehagen og foreldre har sikkert e god dialog på dette fra før, og de ordner sikkert det som er nødvendig. Pass på deg selv du. Hilsen ei mor med et utfordrende barn. Anonymous poster hash: b230c...852
Mamma_til_2 Skrevet 6. november 2014 #12 Skrevet 6. november 2014 Du skal konsentrere deg om ditt barn og fortelle han at "xxx er litt sinna det er ikke farlig du kal bare fortsette med din lek"! Bhg jobber garantert med dette samme med foreldre og kommunen.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #13 Skrevet 6. november 2014 Det du kan gjøre er å lære det sarte stakkars barnet ditt at folk faktisk har følelser. Og at han må takle både sinne og andre følelser hos folk og barn!!! Hva vil du egentlig oppnå med å si ifra til barnehagen? Tror du at de er blinde? Tror du at denne gutten endrer adtferd over natten kun fordi at gutten din blir redd? Dette handler ikke om deg, barnehagen har nok tiltak allerede, og foreldrene jobber nok med dette. Så lenge du ikke kan bidra med noe bra, så trenger du ikke bry deg. Anonymous poster hash: 0ad2d...232
Mamma_til_2 Skrevet 6. november 2014 #14 Skrevet 6. november 2014 (endret) Det er faktisk slik som en sier over det du oppnår med og blande deg er bare og påføre mor og far mer frustrasjon! Endret 6. november 2014 av Mamma_til_2
Gjest elisa bt Skrevet 6. november 2014 #15 Skrevet 6. november 2014 Som de andre her sier så er nok bhg fult klar over at det andre barnet har raseriutbrudd.De har taushetsplikt i forhold til hvilke tiltak som settes inn for barnet, så noe dialog om dette vil du ikke få. Men det du kan ta opp med bhg er hvordan dette påvirker din sønn. Det kan godt hende de allerede har fått med seg at han blir redd, men det er kanskje lett å overse at han står der og er redd, hvis de er midt i en situasjon der de må roe ned det andre barnet. Dermed kan det kanskje være en ide å snakke med bhg om at du observerer at dette andre barnet ofte har sinneutbrudd, og at du ser at dette skremmer din sønn. Men jeg tenker at målet med å ta det opp ikke skal være en endring hos det andre barnet, det jobber de sikkert med allerede. Målet må være at bhg er obs på sønnen din i situasjonen, slik at han ikke blir stående alene å være redd. Hvis både du og bhg er beviste på å trygge ham på at dette ikke er farlig, og at han bare kan gå vekk og leke et annet sted mens det står på, vil nok sønnen din etterhvert slutte å bli redd.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #16 Skrevet 6. november 2014 Høres ut som sønnen min, og om det er det kan jeg fortelle deg at jeg er rimelig fortvilet over situasjonen selv. Har selvfølgelig god dialog med ped-leder ang dette og videre oppfølging kan bli aktuelt uten at jeg vil gå videre inn på dette. Syns situasjonen er kjip nok fra før og om jeg skal få klager på han fra andre foreldre itillegg så så kan jeg dessverre ikke Gjøre annet enn å grave meg enda lenger ned foreløpig. Anonymous poster hash: 0c38d...a0f Shit.. Starter navnet på bhg på H?? Isåfall er det en liiiiiten verden! Anonymous poster hash: e58c7...dc4
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #17 Skrevet 6. november 2014 Høres ut som sønnen min, og om det er det kan jeg fortelle deg at jeg er rimelig fortvilet over situasjonen selv. Har selvfølgelig god dialog med ped-leder ang dette og videre oppfølging kan bli aktuelt uten at jeg vil gå videre inn på dette. Syns situasjonen er kjip nok fra før og om jeg skal få klager på han fra andre foreldre itillegg så så kan jeg dessverre ikke Gjøre annet enn å grave meg enda lenger ned foreløpig. Anonymous poster hash: 0c38d...a0f Shit.. Starter navnet på bhg på H?? Isåfall er det en liiiiiten verden! Anonymous poster hash: e58c7...dc4 Er du dum? Anonymous poster hash: d1404...c3d
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #18 Skrevet 6. november 2014 Høres ut som sønnen min, og om det er det kan jeg fortelle deg at jeg er rimelig fortvilet over situasjonen selv. Har selvfølgelig god dialog med ped-leder ang dette og videre oppfølging kan bli aktuelt uten at jeg vil gå videre inn på dette. Syns situasjonen er kjip nok fra før og om jeg skal få klager på han fra andre foreldre itillegg så så kan jeg dessverre ikke Gjøre annet enn å grave meg enda lenger ned foreløpig. Anonymous poster hash: 0c38d...a0f Shit.. Starter navnet på bhg på H?? Isåfall er det en liiiiiten verden! Anonymous poster hash: e58c7...dc4 Er du dum? Anonymous poster hash: d1404...c3d Haha, skulle sett den komme ;-) dersom vedkommende ikke vil svare skjønner jeg det :-) men om den personen tror det er sitt barn og det IKKE er det, er jo det veldig synd dersom hun tror barnet blir diskutert her også er det feil. Og sier hun ja, at det starter på det, hva har det og si? Mistanken har hun jo allerede på at det er sitt barn. Anonymous poster hash: e58c7...dc4
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #19 Skrevet 6. november 2014 Høres ut som sønnen min, og om det er det kan jeg fortelle deg at jeg er rimelig fortvilet over situasjonen selv. Har selvfølgelig god dialog med ped-leder ang dette og videre oppfølging kan bli aktuelt uten at jeg vil gå videre inn på dette. Syns situasjonen er kjip nok fra før og om jeg skal få klager på han fra andre foreldre itillegg så så kan jeg dessverre ikke Gjøre annet enn å grave meg enda lenger ned foreløpig. Anonymous poster hash: 0c38d...a0f Shit.. Starter navnet på bhg på H?? Isåfall er det en liiiiiten verden! Anonymous poster hash: e58c7...dc4 Er du dum? Anonymous poster hash: d1404...c3d Haha, skulle sett den komme ;-) dersom vedkommende ikke vil svare skjønner jeg det :-) men om den personen tror det er sitt barn og det IKKE er det, er jo det veldig synd dersom hun tror barnet blir diskutert her også er det feil. Og sier hun ja, at det starter på det, hva har det og si? Mistanken har hun jo allerede på at det er sitt barn. Anonymous poster hash: e58c7...dc4 Tenkte ikke på om vedkommende vil svare eller ei. Men om du virkelig tror dere bare finnes et sint barn i norges barnehager og en barnehage som begynner på H Anonymous poster hash: d1404...c3d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #20 Skrevet 7. november 2014 Jeg ville tatt det opp sånn at de ansatte er obs på at sønnen din er redd og kan hjelpe han overvinne den redselen og snakke med han om det. Anonymous poster hash: fc439...f22
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #21 Skrevet 7. november 2014 Kjenner en som har en sønn som var veldig mye sint, særlig etter barnehagen. Det viste seg etterhvert at han hadde en autistdiagnose. Han hang etter språklig osv, og ble veldig sint fordi han ikke klarte å uttrykke seg. Dette ble oppdaget fordi bhagen tok saken på alvor. Anonymous poster hash: 6f78d...b17
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #22 Skrevet 7. november 2014 Takk for svar ☺️ Har bestemt meg for å ikke si noe etter svarene her. Er vanskelig, for min sønn er beskjeden og spak, men kan vel ikke beskytte han for alt hele livet heller. De starter skole til høsten, får nesten håpe de kommer på forskjellig gruppe da! Anonymous poster hash: e58c7...dc4
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #23 Skrevet 7. november 2014 Så lenge utbruddet ikke går ut over barnet ditt synes jeg du skal holde hodet kaldt. Du kan ikke skjerme sønnen din for alt han er redd for. Da er det bedre at du hjelper han med å takle redselen. Sinna barn vil han nemlig oppleve mange, mange ganger til oppigjennom livet. Anonymous poster hash: 433c5...2bb Nei det går ikke utover han annet enn at han synes det er ekkelt. Men du har et godt poeng! Synes bare det er så trist at han skal føle redsel i bhg hvor alt skal være fint.. Men er sikkert best å ikke si noe da ja.. Anonymous poster hash: e58c7...dc4 Det går jo utover barnet psykisk. Han blir redd! -Og han er garantert ikke den eneste av barna som blir det. Hadde snakket med personalet om dette. I tillegg ville jeg snakket med barnet mitt for å prøve å ufarliggjøre det litt ihvertfall. Anonymous poster hash: 3b580...14b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #24 Skrevet 7. november 2014 Min datter har også en hun er redd for i bhg. Det har jeg selvfølgelig fortalt de ansatte så de kan jobbe ut ifra det. Og de ansatte er vel smertelig klar over at dette barnet har en litt spesiell oppførsel til tider. Jeg syns du skal si ifra HI. Anonymous poster hash: e29c3...d03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå